راهنمای خرید انواع عروسک نوزاد

اردیبهشت ۱۴۰۱ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
انواع عروسک نوزاد

کودکان عاشق بازی با اسباب بازی ها هستند، اما شما می خواهید مطمئن باشید که این اسباب بازی های مورد استفاده کودکانتان ایجاد هیچ گونه خطری نمی کنند. در ادامه مقاله به راهنمای خرید اسباب بازی نوزاد با جزئیات بیشتری پرداخته شده است.در ادامه در مورد خرید انواع عروسک نوزاد برای دختر و پسر و نکاتی که باید در زمان خرید اسباب بازی‌ها به خاطر داشته باشید، بیشتر توضیح می‌دهیم.

انواع عروسک‌های نوزاد

در شرایطی که بسیاری گمان می‌کنند، عروسک وسیله‌ای دخترانه است اما چنین نیست و پسران نیز می‌توانند به همان اندازه از بازی با آنها لذت ببرند به شرطی که مورد درست برایشان انتخاب شود. روش‌های زیادی برای دسته بندی انواع عروسک در لیست سیسمونی نوزاد وجود دارد که در ادامه در مورد بعضی از آنها توضیح می‌دهیم.

عروسک‌های دوختنی 

این عروسک‌ها به هیچ جنسیت خاصی تعلق ندارند و می‌توانند از جنس‌های مختلف از جمله پولیشی، پارچه‌ای و نمدی باشند. انواع پولیشی از کیفیت بیشتری برخوردار هستند با این حال اگر به دنبال اجناس ارزانتری هستید، می‌توانید انواع پارچه‌ای و نمدی آن را استفاده کنید. این عروسک‌ها بهترین انواع عروسک بچه هستند زیرا اکثراً از رنگ آمیزی بسیار خوبی برخوردار هستند، بخش‌های مختلف آن به راحتی از هم جدا نمی‌شود و نرم و دوست داشتنی هستند. در دوره‌ی نوزادی کودک چندان درک درستی از ماهیت عروسک خود ندارد و بیشتر ویژگی‌هایی مانند رنگ و نرمی برایش جذابیت دارد. 

عروسکهای دخترانه

عروسک‌های دخترانه

این گروه انواع عروسک‌هایی که شبیه نوزاد هستند در بین دختران محبوب‌تراند. انواعی از عروسک نوزاد دختر در بازار وجود دارد و شما می‌توانید در بین انواع پلاستیکی، سلیکونی، پارچه‌ای، بافتنی و ... انتخاب کنید. اگر جنسیت جنین شما دختر است، این عروسک، یک گزینه‌ی حتمی در لیست سیسمونی نوزاد شما خواهد بود. بعلاوه انواع موزیکال آنها نیز در بازار وجود دارد اما بسیاری از بچه‌ها از صدای آنها می‌ترسند بنابراین قبل از خرید باید بررسی کنید و ببینید که کودک شما آن را دوست داشته باشد. 

گروهی از عروسک‌های این گروه به عروسک‌های npk موسوم هستند. عروسک‌هایی بسیار واقع گرایانه که تمام اجزای آنها با ظرافت و دقت ترسیم شده است و بسیار شبیه به یک نوزاد واقعی هستند. قیمت عروسک نوزاد واقعی بسیار زیاد است و البته یک کودک در مرحله‌ی نوزادی هم نمی‌تواند از آنها لذت زیادی ببرد. بهتر است خرید آنها را به سنین بیشتری موکول کنید.

عروسک‌های مینیاتوری و عروسک‌های سایز بزرگ

انواع عروسک‌های بچگانه را می‌توان از جنبه‌ی سایز نیز دسته بندی کرد. بر این اساس می‌توان عروسک‌های مینیاتوری را داشت که اندازه‌های کوچکی دارند مانند اکشن فیگورها یا حتی عروسک‌های انگشتی که هم پسر و هم دختر می‌توانند از آن لذت ببرند. در مقابل عروسک‌های سایز بزرگ قرار دارند که می‌توانند حتی از یک انسان بالغ هم بزرگتر باشند و اکثراً عروسک خرس هستند. اگر فضای کوچکی برای اتاق کودک خود اختصاص داده‌اید، خرید این عروسک‌های بزرگ فکر خوبی نیست، بعلاوه آنطور که گمان می‌کنید کودک شما با آنها بازی نخواهد کرد و بیشتر جنبه‌ی تزیینی دارند. در مورد خرید عروسک نوزاد مینیاتوری در ایران نیز همینطور است. آنها هم مناسب دوره‌ی نوزادی نیستند و نمی‌توان آنها را از انواع عروسک نوزادی دسته بندی کرد. زیرا بیشتر بچه‌ها علاقه دارند که آنها را در دهان خود فرو کنند و امکان بلعیدن قطعات دست و پایشان نیز وجود دارد.

عروسک‌های کوکی 

ای عروسک‌ها که بیشتر از جنس پلاستیک‌های سفت ساخته‌ شد‌ه‌اند یکی از جذابترین انواع عروسک بچه هستند اگر به درستی انتخاب شوند. از آنجایی که آنها همراه با صدا و حرکت هستند، توجه بسیار از نوزادان را به خود جلب می‌کنند. با این حال در انتخاب آنها اندازه را مدنظر قرار دهید. نباید به گونه‌ای باشد که امکان خوردنش وجود داشته باشد. بعلاوه تا می‌توانید از رنگ‌های شادی انتخاب کنید که برای کودک جذابتراند. عروسک‌های کوکی را می‌توان در گروه عروسک نوزاد کوچک نیز قرار داد که شبیه عروسک مینیاتوری نباید آنها را در اختیار کودکان بسیار کوچک قرار داد. 

اسباب بازی‌ها را با دقت انتخاب کنید

  •  در ارتباط با راهنمای خرید انواع عروسک اتاق کودک، به کودک خود اجازه بازی با بالون، تیله، سکه و اسباب بازی هایی که به قسمت های کوچک تقسیم شده یا بخش های کوچکی دارند را ندهید. مخصوصا بالون ها، که در حالت شکسته باعث ایجاد خفگی می شوند. از استفاده از اسباب بازی‌های بدون محافظ و استاندارد و اسباب بازی ها با صدای بسیار بلند، دارای بند، بندهای بلند و آهن‌رباهای کوچک اجتناب کنید. 
  • روکش پلاستیکی روی اسباب بازی نوزادی و برچسب های عروسک های جدید  را جدا کنید و مطمئن شوید مشکل و یا قسمت های کوچکی مانند چشم ها، چرخ ها و دکمه ها کاملا به اسباب بازی چسبیده و مشکلی نداشته باشند.
  • یک نکته دیگر در مورد جامع‌ترین راهنمای خرید سیسمونی و راهنمای خرید اسباب بازی کودکان این است که به طور منظم  اسباب بازی های کودکانتان را چک کنید و مواظب قسمت های کوچکی که قابل گم شدن هستند باشید، معمولا لبه های تیز و و قسمت های ماشینی می توانند به انگشتان، موها و لباس کودکان گیر کنند.

1. اسباب بازی‌های ایمن با قیمت کم و به صرفه تهیه کنید

  • نکته دیگر در مورد راهنمای خرید انواع عروسک نوزاد این است که اگر شما کودکی با سن بالاتر از ۳ سال دارید این به این معناست که شما وسایل بازی ای در خانه دارید که قیمت آن ها کم هستند و کودکان می توانند آن ها را به راحتی قورت دهند که باعث ایجاد خفگی می شود.
  • بازی‌ها و عروسک‌هایی که دارای قسمت های کوچک هستند را جمع آوری کرده و تلاش خود را بکنید تا حد امکان آن ها را از دسترس کودکانتان دور نگه دارید و هنگامی که کودک بزرگسال شما می خواهد با آن ها بازی کند مطمئن شوید از در مکانی بسته استفاده می کند و سپس تمام قطعات آن ها را جمع اوری می کند.
  • به جز ایمنی عروسک، باید مراقب وضعیت کودک نیز باشید از دادن انواع عروسک نوزاد سنگین و پلاستیکی یا کوچک در زمانی که کودک در حالت خوابیده است خودداری کنید زیرا باعث سقوط روی صورت او و آسیب رساندن به نوزادان می‌شود.

اسباب بازی برای کودکان زیر یک سال

2. در استفاده از وسایل الکترونیکی محتاط باشید

  • به کودکان خردسال اجازه بازی با اسباب بازی‌هایی که نیازمند برق و الکتریسیته برای انجام بازی و کار کردن هستند ندهید. نکته دیگر در مورد اسباب بازی مناسب کودکان این است که مطمئن شوید که درپوش‌های باتری‌ها کاملا محکم هستند.
  • اگر اسباب بازی‌ها نیازمند تعویض باتری هستند مطمئن شوید که کودکتان دسترسی به باتری ها را نداشته باشد.

3. در استفاده از واکرهای کودک احتیاط کنید

نکته دیگر در مورد راهنمای خرید انواع عروسک نوزاد این است که امکان دارد کودکان خردسال هنگام استفاده از واکرها از آن ها بیفتند. آکادمی پزشکی امریکا برای ممنوعیت ساخت کارخانه های سازنده و فروشندگان واکرهای چرخ‌دار هم برای کودکان خردسال و هم در اسباب بازی برای کودکان زیر یک سال اقداماتی انجام داده است.