رژیم غذایی برای پسردار شدن

شهریور ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
رژیم غذایی برای پسردار شدن

اگر این مقاله‌ را می‌خوانید، مطمئناً دوست دارید که صاحب یک فرزند پسر شوید و حتماً شنیده‌اید که با انجام روش‌هایی و داشتن یک رژیم خاص یا بهترین قرص برای پسردار شدن می‌توانید شانس بارداری پسر را افزایش دهید. در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که رژیم غذایی برای پسردار شدن چه رژیمی است و این رژیم تا چه حد شانس موفقیت دارد.

برای پسر دار شدن چی بخوریم؟ 

اگرچه هیچ مدرک بالینی وجود ندارد که نشان دهد رژیم غذایی و دارویی برای پسردار شدن می‌تواند کمک کننده باشد یا خیر، اما بسیاری از حامیان داروهای سنتی و طبیعی معتقدند که این اتفاق شدنی است. یکی از رایج‌ترین پیشنهاداتی که توسط اطلاعات حدیثی پشتیبانی می‌شود این است که بهترین رژیم غذایی برای پسردار شدن، روی آوردن به غذاهای قلیایی است.

بر این اساس رژیم‌های غذایی برای پسردار شدن شامل:

  • افزایش مصرف میوه و سبزیجات با برگ سبز مانند اسفناج، کاهو، کلم، کرفس، گل کلم، کلم بروکلی، 
  • افزایش مصرف غذاهای حاوی پتاسیم مانند موز، ماهی آزاد، آووکادو و...
  • افزایش غذاهای با قلیاییت زیاد مانند مرکبات مانند لیمو و لیمو شیرین، سبزیجات ریشه‌ای مانند سیب زمینی، تربچه، شلغم و چغندر، انواع آجیل، عرق کاسنی

این لیست کاملترین رژیم غذایی برای پسردار شدن است و در تحقیقات انجام شده مشخص شده است که می‌تواند تا درصد بسیار زیادی موفقیت آمیز باشد. در کنار اینها، اگر قصد رعایت یک رژیم غذایی مخصوص پسردار شدن را دارید، باید بدانید که محصولات لبنی، گوشت و مرغ و تخم مرغ موادی اسیدی هستند و مصرف آنها به نفع برنامه‌ی شما نیست و احتمال دختردار شدن را افزایش می‌دهد.

برای پسردار شدن چی بخوریم

جدول و لیست رژیم غذایی برای پسردار شدن

برای آنکه بتوانید درک بهتری از رژیم غذایی برای فرزند پسر داشته باشید، می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید:

مواد غذایی حاوی پتاسیم بالا موز، بادام، قارچ، لوبیا سفید، سالمون، آواکادو، سیب 
مواد غذایی قلیایی

انواع میوه مانند مرکبات

انواع سبزیجات پهن برگ و ریشه‌ای 

انواع آجیل 

عرق کاسنی

جدول ممنوعیات رژیم غذایی جهت پسردار شدن نیز به شرح زیر است:

غذاهای غنی از کلسیم و منیزیم مانند انواع لبنیات ( به خصوص از نوع پرچرب) به جز پنیر بز
غذاهای اسیدی انواع گوشت و مرغ، تخم مرغ

افزایش شانس پسرزایی با دریافت کالری بیشتر

مطالعه‌ای که در سال 2008 روی 740 زن انجام شد، به این نتیجه رسید که وقتی مادر کالری دریافتی خود را افزایش می‌دهد و در وعده‌ی صبحانه غلات می‌خورد، احتمال پسردار شدنش بیشتر می‌شود. محققان فرض کردند که این ممکن است به این دلیل باشد که سطوح بالاتر قند خون از علائم بارداری پسر است. با این حال، سرویس بهداشت ملی بریتانیا (NHS) بیان می‌کند که نتایج این مطالعه شامل نادرستی‌هایی است که توصیه می‌کند افزایش کالری می‌تواند به ضرر بچه دار شدن باشد و همچنین منجر به دیابت بارداری شده و کنترل وزن در بارداری را دشوارتر می‌کند.

رژیم غذایی مرد برای پسردار شدن

سوال بعدی این است که آنچه در بالا گفته شد، رژیم غذایی مادر برای پسردار شدن است یا رژیم غذایی پدر برای پسردار شدن؟ قلیایی یااسیدی بودن مربوط به رحم زن است و آنچه در بالا گفته شد رژیم غذایی خانم‌ها برای پسردار شدن است. اما تغذیه آقایان قبل از بارداری نیز اهمیت دارد. در مورد رژیم غذایی برای پسردار شدن در مردان، تمرکز بر تولید اسپرم‌های قوی و پرتحرک است. به هر نسبت که مرد اسپرم‌های قوی‌تری داشته باشد، شانس پسرزایی در او افزایش می‌یابد. 

 

رژیم غذایی مرد برای پسردار شدن

در رژیم غذایی آقایان برای پسردار شدن، باید غذاهای زیر را بگنجانید:

 

  • برای تحرک بیشتر اسپرم: سیر و کلم بروکلی
  • برای تعداد بیشتر اسپرم: گردو، عسل و زنجبیل، انجیر و کشمش، بادام زمینی، فندق، آب گوشت و ...

نکته‌ی مهم این است که در رژیم غذایی مرد و زن برای پسردار شدن حتماً باید مصرف غذاهای پرچرب و پرادویه مانند فست فودها کاهش پیدا کند. این غذاها نه تنها اسپرم را ضعیف می‌کنند، بلکه رحم زن را نیز برای لقاح نامناسب می‌کنند. 

رژیم غذایی برای پسردار شدن چند ماهه است؟

سوال مهم این است که زمان شروع رژیم غذایی برای پسردار شدن از چه زمانی است؟ حقیقتاً زمان مشخصی برای شروع رژیم غذایی زوجین برای پسردار شدن وجود ندارد. به هر نسبت که شما بتوانید از زمان طولانی‌تری برای این کار اقدام کنید شانس شما افزایش می‌یابد. با این حال بیشتر افراد توصیه می‌کنند، که بهترین زمان شروع برای این رژیم، سه ماه قبل از اقدام برای بارداری است. این مدت زمان به بدن زن اجازه می‌دهد که قلیایی شود و اسپرم مرد را نیز تقویت می‌کند. بنابراین رژیم غذایی یک ماهه برای پسردار شدن، نمی‌تواند شرایط لازم را فراهم کرده و مطمئن‌ترین راه برای پسردار شدن باشد. با این حال باید بدانید که رعایت رژیم غذایی برای پسردار شدن به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست و به تلاش زیادی نیاز دارد.  

رژیم غذایی برای پسردار شدن چند ماهه است

تغذیه ماه اول بارداری برای پسر شدن

آنچه در این مقاله گفته شد، رژیم غذایی قبل بارداری برای پسردار شدن است، نه بعد از آن. از نظر علمی زمانی که مراحل لقاح به پایان می‌رسد و تخمک و اسپرم با هم مخلوط شوند، محتوای ژنتیکی تثبیت شده است و دیگر احتمال تغییر جنسیت جنین در بارداری وجود ندارد. 

رژیم غذایی برای پسردار شدن در طب سنتی

همانطور که گفتیم این رژیم مواد قلیایی، بیشتر بر اساس دانش طب سنتی است. به جز قلیایی کردن بدن در این طب توصیه شده است که از رژیم غذایی گرمی برای پسردار شدن نیز پیروی کنید. منظور از این نوع رژیم، خوردن غذاهای با طبع گرم است. مانند انواع ادویه، ارده، خرما، گردو، حبوبات، دانه‌ها، آجیل و... مواد غذایی از این دست. این رژیم غذایی برای پسردار شدن در طب اسلامی کمک می‌کند که هم رحم زن آماده شود و هم اسپرم‌های مرد زیاد و پرتحرک شوند.

رژیم غذایی برای پسردار شدن در طب سنتی

جوش شیرین برای پسردار شدن

جدا از انواع رژیم غذایی برای پسردار شدن، گفته می‌شود که شستشوی واژن با جوش شیرین نیز می‌تواند شانس پسردار شدن را افزایش دهد. در این روش یک قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب ریخته و آن را قبل از مقاربت به درون واژن تزریق می‌کنید. اگرچه این یک دستور رژیم غذایی برای پسردار شدن نیست، اما مشخص شده است که به همان اندازه‌ می‌تواند موثر باشد.

روش صد در صد پسر دار شدن

آیا یک رژیم غذایی برای پسردار شدن صد در صد است؟ خیر. هیچ روش قطعی برای پسردار شدن وجود ندارد. حتی یک رژیم غذایی قوی برای پسردار شدن هم درصدی برای عدم موفقیت دارد. اگر می‌خواهید از راه‌های حتمی پسردار شدن استفاده کنید، تنها باید به سراغ روش‌های آزمایشگاهی و لقاح مصنوعی بروید. 

سخن پایانی 

اگرچه رژیم غذایی زن و شوهر برای پسردار شدن موثر است اما همه چیز نیست. عوامل مختلف و بعضاً ناشناخته‌ای در تعیین جنسیت جنین نقش دارند. رژیم قلیایی اگر چه یک رژیم غذایی عالی برای پسردار شدن است، اما صد درصد نیست و شما نمی‌توانید به طور کامل روی آن برای تعیین جنسیت جنین خود متکی شوید.