تاثیر ماسک نشاسته برای لک صورت+طرز تهیه ماسک نشاسته ذرت برای پوست

مرداد ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
ماسک نشاسته برای لک صورت

امروزه بیشتر افراد به دنبال روش‌های ساده و ارزان برای مراقبت از پوست خود هستند. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا از مواد طبیعی برای مراقبت و رسیدگی از پوست خود استفاده کنند. یکی از این مواد نشاسته است که خواص آن بر هیچکس پوشیده نیست. نشاسته یک کربوهیدرات پیچیده بوده که در بسیاری از گیاهان و میوه‌ها یافت می‌شود. نشاسته حاوی مقدار زیادی پروتئین و ویتامین A بوده به همین دلیل می‌تواند در رفع لک‌های صورت بسیار موثر باشد. در این مطلب از گهواره به شما چند نمونه ماسک صورت برای از بین بردن لک‌های صورت و روشن سازی پوست با نشاسته آموزش می‌دهیم.

ماسک نشاسته ذرت برای لک صورت

بزرگترین مرز بین دنیای درون بدن و بیرون آن پوست است. پوست نه تنها از بدن در برابر عناصر مضر مراقبت می‌کند، بلکه وضعیت پوست هر فرد نشان می‌دهد که درون بدن او چه می‌گذرد. بنابراین مراقبت از پوست بسیار مهم است. با داشتن یک روتین خوب مراقبت از پوست به شما کمک می‌کند تا پوست خود را مرطوب نگه دارید، از ایجاد چین و چروک جلوگیری کنید، لک‌های صورت را از بین ببرید، به درخشان شدن پوست خود کمک کنید و از ایجاد جوش جلوگیری کنید. استفاده از مواد بهداشتی و مراقبتی با هزینه زیاد امکان پذیر نیست. به همین دلیل بسیاری از مردم به مواد طبیعی روی آوردن و از آنها برای مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنند.

در این میان نشاسته ذرت یکی از موادی است که فواید بسیاری برای سلامت و زیبایی پوست دارد. نشاسته حاوی مقدار زیادی ویتامین A، ویتامین B، ویتامین C، پتاسیم، کربوهیدرات و پروتئین است. از خواص نشاسته برای صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روشن سازی و درخشان کردن پوست
  • از بین بردن جای جوش و لک‌های صورت (در این مقاله در مورد انواع ماسک خانگی برای درمان جای جوش بیشتر بخوانید)
  • از بین بردن عفونت موجود در سطح پوست
  • تنظیم غدد چربی
  • لایه بردار ملایم
  • بازسازی کردن سلول‌های پوستی
  • رطوبت سازی پوست
  • توانایی غذارسانی به سلول‌های پوست

از این رو این ماده می‌تواند انتخاب مناسبی برای ماسک صورت و از بین بردن لک‌های صورت باشد. برای تهیه یک ماسک صورت برای از بین بردن لکه‌های پوستی به مواد زیر نیاز داریم:

  • آب لیمو ترش تازه
  • نشاسته ذرت (ماسک نشاسته ذرت برای چاقی صورت نیز استفاده می شود. همچنین ترکیب ماسک نشاسته ذرت و ماست نیز می تواند برای این کار موثر باشد.)
  • زردچوبه

آبلیمو موجود در این ماسک حاوی مقدار زیادی ویتامین C بوده و به عنوان یک تونر طبیعی و سفید کننده پوست عمل می‌کند. این ماسک نشاسته برای سفید شدن پوست استفاده می شود. در کنار آن زردچوبه خاصیت ضد التهابی، ضد باکتریایی، ضد قارچی و حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان بوده به همین دلیل به جلوگیری از جوش زدن کمک می‌کند. ماده اصلی این ماسک، نشاسته ذرت است که در این ترکیب به از بین بردن لک‌های صورت و روشن شدن لک‌های تیره‌تر کمک می‌کند. کافیست مواد را باهم خوب مخلوط کرده و اجازه دهید 15 الی 20 دقیقه روی پوستتان بماند. سپس با آب ولرم پوست خود را بشویید.

 

ماسک نشاسته برای لک صورت

ماسک نشاسته برای چروک صورت

دلایل زیادی وجود دارد که چرا صورت ما ممکن است پر از چین و چروک به نظر برسد. از کمبود خواب گرفته تا قرار گرفتن بیش از حد در معرض خورشید باشد. اما نگران نباشید، با یک ماسک صورت تهیه شده از نشاسته می‌توانید به جلوگیری از چین و چروک پوست خود و از بین بردن آنها کمک کنید. این ماسک به شما کمک می‌کند تا جوانی خود را بار دیگر بازیابید. نشاسته مانند بوتاکس به شما کمک می‌کند تا چین و چروک صورت خود را باز کنید و پوستی شاداب داشته باشید. برای تهیه این ماسک به مواد زیر نیاز دارید:

  • نشاسته
  • سفیده تخم مرغ
  • عسل
  • آب لیمو ترش یا آب پرتقال

برای تهیه این ماسک تمامی مواد را باهم خوب مخلوط کنید. قبل از استفاده از ماسک، پوست خود را کاملا تمیز و خشک کنید. دو یا سه لایه از ماسک را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود. سپس با آب سرد صورت خود را بشویید. استفاده از این ماسک دوبار در هفته می‌تواند به شما برای از بین چین و چروک صورت بسیار کمک کند.

طرز تهیه ماسک نشاسته برای جوش صورت

اگر به دنبال ماسک صورت برای از بین بردن جوش‌های صورت هستید، جواب شما پیش ماست! مواد لازم برای تهیه این ماسک خانگی برای لک صورت عبارتند از:

  • نشاسته
  • گلاب
  • عسل
  • جوش شیرین

برای تهیه این ماسک یک قاشق از هر مواد را خوب باهم مخلوط کنید تا یک ماده خمیری بدست آید. اگر می‌خواهید از حالت خمیری خارج شود می‌توانید از گلاب بیشتری استفاده کنید. مواد را روی صورت خود گذاشته و به آرامی با نوک انگشت و با حرکات دایره‌ای شکل، پوست خود را ماساژ دهید. پس از 15 دقیقه صورت خود را با آب خنک بشویید. این ماسک را یکبار در هفته استفاده کنید.

عسل موجود در این ماسک به رطوبت رسانی به سلول‌های پوست کمک می‌کند. از طرفی دیگر جوش شیرین چربی اضافه پوست را از جذب کرده و کثیفی‌ها، پوست مرده و سایر ناخالصی‌ها را از بین می‌برد. از این رو بهترین ماسک خانگی برای جوش صورت چرب محسوب میشود. در کنار آن گلاب خاصیت تقویت کننده، تسکین دهنده و روشن کننده دارد و در آخر نشاسته می‌تواند به از بین بردن جوش‌ها و کاهش آنها کمک کند.

ماسک نشاسته برای چاقی صورت

ماسک نشاسته برای چاقی صورت

نشاسته یکی از جزء اصلی و طبیعی در بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی است و از آنجایی که ترکیب آن بسیار بی‌خطر و بدون حساسیت است، از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و در بسیاری از ماسک‌های مراقبتی از آن استفاده می‌شود. نشاسته می‌تواند باعث شادابی و درخشان شدن پوست و همچنین چاقی صورت شود. برای تهیه ای ماسک به نشاسته و گلاب نیاز دارید.

نشاسته و گلاب را با مقداری آب مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید تا غلیظ شود و پس از آن اجازه دهید تا خنک شود. بعد از سرد شدن، ماسک را روی پوست خود بمالید و 15 دقیقه بعد صورت خود را با آب سرد شسته و خشک کنید. این دو ماده خواص بسیاری دارند و به زیبایی پوست شما کمک می‌کنند.

ماسک نشاسته و گلاب برای صورت

در بالا ماسک‌های مختلفی با نشاسته و گلاب به شما معرفی کردیم می‌توانید آن را در روتین پوستی خود قرار دهید. نشاسته می‌تواند به عنوان یک لایه بردار عمل کند و سلول‌های مرده و سایر ناخالصی‌های روی پوست را از بین ببرد. برای تهیه یک اسکراب طبیعی با نشاسته به مواد زیر نیاز دارید:

  • نشاسته
  • گلاب
  • روغن نارگیل
  • پودر جو

مواد را باهم خوب مخلوط کنید تا یک حالت خمیری به خود بگیرد. در رطوبت و بخار حمام پس از آنکه بدن خود را شستید، از این ماسک برای اسکراب پوست خود استفاده کنید. به مدت 10 دقیقه بدن خود را با مواد ماساژ دهید و سپس بشویید. گلاب به روشن شدن، نرم شدن، مرطوب شدن و از بین بردن عفونت‌ها و لک‌ها کمک می‌کند. همچنین روغن نارگیل خاصیت نرم کنندگی پوست، مرطوب کننده پوست، جلوگیری از پیری، آبرسانی و ضد باکتریایی دارد. ( به مقاله بهترین روغن برای پوست خشک مراجعه کنید)

ماسک نشاسته و ماست

اگر اخیرا پوست شما کدر شده و شادابی خود را از دست داده است، ماسک نشاسته و ماست می‌تواند به شما کمک کرده و بسیار مفید باشد.همچنین ماسک ماست و نشاسته برای چاقی صورت نیز استفاده می شود. برای تهیه این ماسک در کمترین زمان به مواد زیر نیاز داریم:

  • نشاسته
  • ماست
  • آب لیمو ترش تازه

مواد ماسک نشاسته و ماست و آبلیمو را با هم خوب ترکیب کنید. قبل از استفاده از ماسک، پوست صورت خود را تمیز کنید. ماسک را به مدت 10 الی 15 دقیقه روی پوست خود گذاشته و سپس با آب خنک بشویید و خشک کنید. لیمو ترش موجود در این ماسک به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین C به روشن شدن پوست شما کمک می‌کند. از طرفی اسید لاکتیک موجود در ماست به حل شدن سلول‌های مرده پوست، سفت شدن پوست و بسته شدن منافذ پوست کمک می‌کند. همچنین در این ماسک شما می‌توانید از تمامی خواص نشاسته برخوردار شوید. آنها را کنار هم قرار دهید و یک ماسک صورت ارزان و خانگی درست کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عوارض پاکسازی پوست در آرایشگاه به مقاله مربوطه مراجعه کنید.