بهترین قرص پسردار شدن و تقویت اسپرم y و تخمدان| دارو برای بارداری پسر

دی ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
دارو برای پسردار شدن

کودک هر جنسیتی که داشته باشد برای پدر و مادرش عزیز و دوست داشتنی‌ است. اما شرایط زیادی پیش می‌آید که والدین یکی از جنسیت‌های خاص را ترجیح می‌دهند. روش‌های تجربی و علمی زیادی برای تعیین جنسیت جنین قبل از اقدام برای بارداری وجود دارد که هر کدام شانس موفقیت یا عدم‌موفقیت متفاوتی دارند. در شرایطی که قدیمی‌ترها، روش‌های خانگی مانند انواع رژیم غذایی برای پسردار شدن یا گیاهان دارویی برای پسردار شدن را پیشنهاد می‌دهند، اما امروزه مشخص شده است که بیشتر این دستورالعمل‌ها بی‌نتیجه هستند. اگر کاملاً مطمئن هستید که یک جنسیت خاص را می‌خواهید، می‌توانید روش‌های علمی‌تری مانند تعیین جنسیت در آزمایشگاه یا مصرف داروها را امتحان کنید. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم که آیا استفاده از دارو برای پسردار شدن ممکن است یا خیر و اگر چنین است برای این اتفاق یا حتی برای دوقلو پسردارشدن چه قرصی بخوریم. آیا چیزی به عنوان روش صد در صد تضمینی برای پسر دار شدن وجود دارد؟ 

* برای اطلاع از ریزترین علائم بارداری کلیک نمایید.

بهترین قرص برای پسردار شدن

آیا قرص پسرزایی وجود خارجی دارد؟ آیا تعیین جنسیت صددرصد پسر ممکن است؟ اجازه دهید خیال شما را راحت کنیم؛ هیچ دارویی تحت عنوان بهترین قرص برای پسردار شدن یا دارو برای پسردار شدن یا حتی قرص پسردار شدن تضمینی وجود ندارد! برای توضیح بیشتر این موضوع باید ابتدا در مورد نحوه‌ی تعیین جنسیت بیشتر بدانید. برای آنکه جنینی تشکیل شود در همان مراحل لقاح کروموزم‌های اسپرم و تخمک که حاوی اطلاعات ژنتیکی هستند هر کدام نصف می‌شوند تا برای تشکیل تخم، نیمی از هر کدام کنار دیگری قرار بگیرد. در حالتی که کروموزوم زن XX است، کروموزوم مرد XY است. اگر زمانی که کروموزوم‌ها برای تشکیل تخم از هم جدا می‌شوند، کروموزوم Y مرد در کنار کروموزوم زن قرار بگیرد، کودک پسر و اگر کروموزوم X او کنار کروموزوم زن قرار بگیرد، فرزند دختر می‌شود. تحقیقات نشان داده است که اگرچه می‌توان به کمک کارهایی، احتمال ترکیب کروموزوم Y را با کروموزوم زن افزایش داد، اما این فرایند کاملاً تصادفی است و به جز در حالتی که این کار به صورت دستی و در آزمایشگاه انجام می‌شود، شما هیچ کنترلی روی آن ندارید بنابراین عنوان بهترین قرص برای پسردار شدن یا قرص افزایش اسپرم y بیشتر یک کلاهبرداری به نظر میرسد.

متاسفانه بعضی داروها گاهی بدون هیچ دلیل علمی و توسط افراد غیرمتخصص به عنوان دارو برای پسردار شدن معرفی می‌شوند مانند قرص فلوكونازول (fluconazole). اما نکته‌ای که بسیاری از افراد نمی‌دانند این است که کپسول فلوكونازول دارویی برای درمان عفونت قارچی است و هیچ ارتباطی با تعیین جنسیت جنین ندارد. علت معروف شدن این قرص به عنوان دارو برای پسردار شدن این است که به عنوان قرص قلیایی کننده رحم در نظر گرفته شده و مصرف آن باعث قلیایی شدن رحم می‌شود که از نظر بعضی افراد می‌تواند منجر به بارداری پسر شود. حال آنکه چنین نیست و مصرف خودسرانه‌ی این دارو عوارض بسیار بدی برای بدن دارد. بنابراین استفاده از این گزینه به عنوان دارو برای پسردار شدن به هیچ عنوان موثر نیست. بعضی گزینه ها نیز تحت عنوان قرص تقویت تخمدان برای بارداری پسر شناخته می‌شوند که تاثیر آنها نیز از نظر علمی اثبات نشده است. اما با مصرف انواع معجون برای تقویت تخمدان برای پسردار شدن میتوانید تخمکهای قویتری داشته باشید. همچنین در حالی که شایعات از تاثیر قرص داکسی سایکلین برای پسردار شدن خبر میدهند اما این دارو یک انتی بیوتیک است و چنین اثری ندارد.

*در این مقاله بخوانید جنین پسر در کدام سمت رحم قرار دارد 

سایر داروهایی که به عنوان قرص پسرزایی معرفی میشوند عبارتند از:

  • قرص اسپریژن برای پسردار شدن که یک قرص تنظیم هورمونی برای مردان است و تاثیر آن بر پسرزایی مشخص نشده است. شما میتوانید در اینترنت ببینید بارداری دوقلو کیا با قرص اسپریژن باردار شدن .
  • قرص کیوتن برای پسردار شدن یک قرص تقویتی ست که با آثار پیری مبارزه میکند.
  • قرص آسپرین برای پسردار شدن نیز معروف شده است که مصرف آن توسط زنان میتواند شانس بارداری پسر را کمی افزایش بدهد اما اثر آن از نظر علمی اثبات نشده است.
  • قرص آفرودیت برای پسردار شدن که قرصی برای درمان زودانزالی و افزایش قوای جنسی در مردان است.
  • شاید در مورد فواید و طرز استفاده از قرص کمر برای پسرزایی شنیده باشید. قرص کمر و پسردار شدن نوعی قرص تقویتی و ضد درد گیاهی ست که در عطاری ها فروخته میشود و اثر آن بر پسرزایی مشخص نشده است.
  • قرص سلن پلاس برای پسردار شدن برای حفظ سلامت سیستم قلبی، پوست، مو و ناخن مصرف شده و نمیتواند بر پسرزایی موثر باشد. (در این مقاله بخوانید برای تشکیل قلب جنین چه بخوریم)
  • استفاده از قرص مترونیدازول برای پسردار شدن نیز یک شایعه است. این قرص یک آنتی بیوتیک است و تاثیری برای تعیین جنسیت جنین ندارد.
  • استفاده از قرص اوومید برای پسردار شدن نیز اثبات علمی ندارد. این قرص در زنانی که با مشکلات تخمک گذاری روبه رو هستند یا مردانی که اسپرم کمی دارند تجویز میشود. 
  • استفاده از کپسول زینتوما برای پسردار شدن نیز نمیتواند کمکی کند. این قرص برای مشکلات گوارشی مانند تهوع و استفراغ تجویز شده و کمکی به تعیین جنسیت نمیکند.

بهترین قرص برای پسردار شدن

یکی دیگر از داروهای معروف در این زمینه، که به بهترین قرص برای پسردار شدن معروف است، قرص آسپرین است که برای درمان التهاب و تب و درد استفاده می‌شود. در شرایطی که بعضی از آزمایشات نشان داده است که مصرف این قرص می‌تواند یک دارو برای پسر شدن جنین محسوب شود، اما بسیاری از متخصصین در مورد عوارض مصرف زیاد و خودسرانه‌ی آن هشدار داده‌اند. بهتر است به جای آنکه به دنبال بهترین قرص برای پسردار شدن باشید، با مصرف مکمل‌های معدنی و ویتامین‌ها، شانس آن را افزایش دهید. مکملهای تفویتی می‌توانند بهترین قرص برای پسردار شدن باشند. مواد تقویتی و معدنی زیادی وجود دارد که ممکن است شانس این اتفاق و بارداری پسر را افزایش دهند اما هیچکدام نتایج صد در صدی ندارند. در ادامه بیشتر در مورد این مواد توضیح می‌دهیم.

قرص پتاسیم برای پسردار شدن

آیا قرص پتاسیم سیترات برای پسرزایی مفید است؟ طبق تحقیقاتی که انجام شده است مشخص شده که پر بودنِ منابع سدیم و پتاسیم و کم بودن منابع کلسیم و منیزیم، شانس بارداری پسر را افزایش می‌دهد. اما موضوع اصلی این است که این تحقیقات به بررسی‌های بیشتری نیاز دارد و موارد نقضی هم وجود دارد بنابراین نمی‌توانید به عنوان یک راه حل صد درصدی به آن نگاه کنید. از این رو در شرایطی که شاید نشود قرص پتاسیم را به عنوان نوعی دارو برای پسردار شدن یا حتی بهترین قرص برای پسردار شدن در نظر گرفتن، اما مصرف آن ضرری ندارد و می‌تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد.  

قرص زینک برای پسردار شدن

تاثیر زینک پلاس بر جنسیت جنین چیست؟ بعضی برای دوقلو پسردار شدن تضمینی زینک را پیشنهاد میدهند. شاید جالب باشد اما برای بارداری دوقلو قرص تقویت اسپرم برای پسردار شدن زینک بسیار مناسب است. قرص زینک بهترین قرص برای پسردار شدن و یکی از قرص‌های مفیدی است که برای تقویت اسپرم‌ها استفاده می‌شود. این قرص نه تنها شانس باروری را افزایش می‌دهد بلکه مشخص شده است در افرادی که مصرف قرص زینک را به طور جدی دنبال می‌کنند، شانس بارداری دوقلو و دوقلو پسردارشدن افزایش می‌یابد. اما همانطور که در بالا نیز گفتیم اینها داروهای صددرصدی نیستند بلکه تنها حالت تقویت کنندگی دارند.

اسید فولیک برای پسردار شدن

آیا قرص اسید فولیک یا قرص یدوفولیک و پسرزایی با هم ارتباط دارند؟ بسیاری از زنان از تاثیر مصرف فولیک اسید قبل و هنگام بارداری مطلع هستند اما کمتر کسی است که بداند این ویتامین می‌تواند برای مردان نیز مفید باشد و به عنوان بهترین قرص برای پسردار شدن عمل کند. اسید فولیک نوعی ویتامین B است. تحقیقات نشان داده است که کمبود این ویتامین در مردها منجر به تضعیف اسپرم می‌شود و این به نفع پسردار شدن شما نیست. اگر فرزند پسر می‌خواهید، پدر باید قبل از اقدام برای بارداری مانند مادر، مصرف این قرص را در برنامه‌ی خود قرار دهد. و می‌توانید آن را به عنوان یک قرص تقویت اسپرم برای بارداری پسر در نظر بگیرد.

اسید فولیک برای پسردار شدن

نقش ویتامین دی در پسر دار شدن

ویتامین های قبل از بارداری برای پسر دار شدن کدامها هستند؟ ویتامین D یکی از ویتامین‌های ضروری برای افزایش تعداد اسپرم و تحرک آن است و بنابراین به عنوان بهترین قرص برای پسردار شدن شناخته میشود. همچنین میزان ترشح تستوسترون، وابستگی معنی‌داری با منابع ویتامین D بدن دارد. از این رو مشخص شده است در مردانی که این ویتامین را به صورت روزانه (با دز تعیین شده توسط پزشک) مصرف می‌کنند، شانس بارداری پسر افزایش می‌یابد. همچنین بعضی از تاثیر قرص ویتامین e برای پسردار شدن نیز اطلاع می‌دهند. در این راستا قرص فرتیل اید برای پسر دار شدن به دلیل دارا بودن هر دوی این ویتامین‌ها و سایر ویتامینهای دیگر میتواند در بروز این اتفاق موثر باشد.

داروی گیاهی برای پسردار شدن

طب سنتی هم گزینه های خود را به عنوان بهترین قرص برای پسردار شدن دارد. در این طب به جای مصرف دارو برای پسردار شدن، بر اصلاح رژیم غذایی زن و مرد تاکید شده است. از نظر این طب بهترین داروی گیاهی برای پسردار شدن، مصرف بیشتر مرکبات، زردآلو، آناناس، موز، هلو، گلابی، غذاهای شیرین و بدون کافئین مانند عسل، نبات و آبنبات، غذاهای خوش نمک، گوشت قرمز و تاکید بر خوردن صبحانه است. 

فرمولی برای پسردار شدن وجود دارد؟

حقیقت این است که هیچ فرمول کلی برای پسردار شدن تضمینی به جز اقدامات آزمایشگاهی وجود ندارد. همه‌ی توصیه‌های خانگی و حتی مصرف این قرص‌های معدنی و گیاهی و دارو برای پسردار شدن، مانند قرص امگا ۳ برای پسردار شدن همگی نتایج تقریبی دارند و همیشه موارد نقض نیز وجود داشته است. بسیار پیش می‌آید که زن و شوهری تمام این دستورالعمل‌های خانگی برای پسردار شدن را انجام دهند، اما باز هم صاحب دختر شوند. در واقع علیرغم تلاشی که ممکن است شما در این زمینه انجام دهید، همه چیز دست خداست و مسلماً هر چه او برای شما صلاح بداند رخ خواهد داد.می توانید علائم بارداری پسر را نیز مطالعه نمایید.