انواع غذای رژیمی خوشمزه با قارچ با طرزتهیه کم کالری

آذر ۱۴۰۱ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
غذای رژیمی خوشمزه با قارچ

بسیاری از افراد به دنبال غذای رژیمی برای لاغری سریع و یا حفظ کردن وزن ایده‌آل خود هستند. اغلب به دنبال غذاهایی با ارزش غذایی بالا هستیم و معمولا با طعم غذاهای رژیمی میانه خوبی نداریم. در این مطلب چندین غذای رژیمی خوشمزه را به شما معرفی می‌کنیم که در آن از قارچ استفاده شده است، که علاوه بر اینکه ارزش غذایی بالایی دارند، بسیار خوش طعم و لذیذ هستند.

طرز تهیه غذای رژیمی با قارچ

قارچ از آن دسته از مواد غذایی است که شما با خوردن آن احساس سیری می‌کنید. این ماده غذایی ارزش غذایی بالا دارد ولی کالری آن کم است و می‌تواند جایگزین خوبی برای مواد غذایی پر کالری باشد. بنابراین در این جا چند غذای ساده و رژیمی با قارچ را به شما آموزش می‌دهیم.

  • خوراک قارچ و هویج

مواد لازم: قارچ، هویچ، پیاز، فلفل دلمه‌ای، روغن زیتون، ادویه، جعفری تازه

سبزیجات را به ابعاد دلخواه خرد کرده و سپس با مقدار کمی روغن زیتون تفت دهید. سپس ادویه را بصورت دلخواه (نمک، فلفل، زردچوبه، پاپریکا) به آن اضافه کنید و پس از چند دقیقه تفت دادن به آن جعری تازه اضافه کنید. غذا آماده است. در این مقاله با انواع غذاهای رژیمی خوشمزه با سبزیجات بیشتر آشنا شوید.

  • خوراک قارچ

مواد لازم: قارچ، سیر، سس سویا، سرکه بالزامیک، روغن، ادویه

در طبخ این غذا می‌توانید قارچ‌ها را خرد کرده و یا بصورت کامل استفاده کنید. قارچ‌ها را به مقداری روغن آغشته کنید. سپس به آن سس سویا و سرکه بالمازیک اضافه کنید و باهم ترکیب کنید. پس از آن سیر را ساطوری کرده و با ادویه (نمک، فلفل، آویشن) مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. سپس درون فر قرار دهید تا خوب پخته شود. غذا آماده است. این غذا یک غذای ساده و ارزان برای شام است.

  • فتوچینی با قارچ

مواد لازم: فتوچینی یا ماکارونی نواری، سیر، قارچ، روغن زیتون، ادویه

قارچ را با مقدار کمی روغن و ادویه به دلخواه سرخ کنید. فتوچینی‌ها را جوشانده و آبکش کنید. در یک ماهیتابه سیر را با روغن زیتون تفت داده سپس قارچ و فتوچینی‌ها را اضافه کنید و خوب ترکیب کنید. می‌توانید مقداری از آب فتوچینی‌ها را نگه داشته و در مخلوط بریزید تا راحت با هم ترکیب شوند.

  • خوراک مرغ و قارچ

مواد لازم: قارچ، سیر، سینه مرغ، پیاز، روغن زیتون

به دلیل وجود مرغ این غذا یکی از بهترین غذاهای حجم دهنده ست. قارچ‌ها را باریک برش دهید و با دو حبه سیر ساطوری شده تقت دهید تا آب قارچ‌ها تبخیر شود. پیاز ها را باریک خرد کرده و کمی سرخ کنید تا سبک شوند. سپس سینه مرغ را باریک برش دهید و به آن اضافه کنید. پس از آنکه سرخ شد، قارچ را به آن اضافه کنید. غذا آماده است. در این مقاله با طرز تهیه انواع غذای ایرانی با مرغ بیشتر آشنا شوید.

غذای رژیمی با قارچ

غذای رژیمی با قارچ و ذرت

ذرت و قارچ می‌توانند دو ترکیب بسیار خوشمزه و مقوی باشند. در این قسمت چند غذای ساده و خوشمزه با این دو مواد غذایی به شما آموش می‌دهیم.

  • ذرت مکزیکی

مواد لازم: قارچ، ذرت کنسروی، سس فرانسوی، پنیر پیتزا، ادویه

قارچ‌ها را خرد کرده و به همراه ذرت‌ها بخار پز کنید. سپس به آن پنیر پیتزا و سس و ادویه‌ها را اضافه کرده و مخلوط کنید.

  • سوپ قارچ و ذرت

مواد لازم: قارچ، ذرت، سیر، خامه، آب مرغ، ادویه

قارچ‌ها را خرد کرده و با مقداری سیر ساطوری شده تفت دهید. سپس خامه را به همراه ادویه اضافه کرده و پس از آن آب مرغ و ذرت را اضافه کنید و اجازه دهید تا پخته شوند.

  • اسنک قارچ و ذرت

مواد لازم: قارچ، ذرت، نان تست، کره، سیر، پنیر موزارلا، فلفل دلمه‌ای

قارچ و فلفل دله‌ای را خرد کرده و با سیر تفت دهید. در نهایت ذرت را به آن اضافه کنید. داخل نان تست را با لایه نازکی از کره بپوشانید. مواد را روی آن گذاشته با پنیر بپوشانید و در ماهیتابه دو طرف نان را سرخ کرده یا در دستگاه ساندویچ میکر قرار دهید.

غذای رژیمی با قارچ و ذرت

غذای رژیمی با قارچ و سیب زمینی

  • سیب زمینی شکم پر با قارچ

مواد لازم: سیب زمینی، پنیر پیتزا، قارچ، سیر

سیب زمینی‌ها را آبپز کنید. قارچ‌ها را خرد کرده و با سیر تفت دهید. وسط سیب زمینی‌ها را برش دهید و مواد را داخل آن ریخته و با پنیر پیتزا بپوشانید و سپس درون فر بگذارید.

  • خوراک سیب زمینی و قارچ

مواد لازم: سیب زمینی، قارچ، فلفل دلمه‌ای، پیاز، سیر، رب گوجه فرنگی

سبزیجات را باریک خرد کرده و با سیر تفت دهید. از آنجایی که سیب زمینی دیرتر از بقیه پخته می‌شود، جداگانه سرخ کنید. در نهایت مواد را باهم مخلوط کرده به آن رب گوجه و مقدار کمی آب اضافه کنید و اجازه دهید تا پخته شود.

غذا با قارچ و بادمجان

این غذای ساده و در عین حال خوشمزه را می‌توانید هم با نان و هم با برنج نوش جان کنید. البته این غذا برای افراد رژیمی بسیار مناسب است و طرز تهیه آن بسیار ساده و سریع است.

مواد لازم: قارچ، بادمجان، فلفل دلمه‌ای، سیب زمینی، رب گوجه، سیر، پیاز، آبلیمو و ادویه

بادمجان‌ها را به اندازه دلخواه خرد کرده و با مقدار کمی روغن تقت دهید و بعد روغن آن را با یک دستمال کاغذی بگیرید. پیازها را خلالی کرده و با ادویه سرخ کنید سپس سیر را به آن اضافه کنید و تفت دهید. سیب زمینی را خرد کرده و تفت دهید و سپس قارچ و فلفل دلمه‌ای را به آن اضافه کنید. در نهایت تمامی مواد را باهم مخلوط کرده و با رب گوجه و مقدار کمی آبلیمو ترکیب کنید.

قارچ و بادمجان

طرز تهیه خوراک سبزیجات با قارچ رژیمی

خوراک سبزیجات با قارچ نه تنها ارزش غذایی بالایی دارد و خواص بسیار مفیدی دارد، بلکه کم کالری و خوشمزه است.

مواد لازم: قارچ، هویج، فلفل دلمه‌ای، پیاز، روغن زیتون

پیاز، قارچ و فلفل دلمه‌ای را خرد کرده و با مقدار کمی روغن سرخ کنید. هویج را خرد و آبپز کنید. پس از آنکه آب قارچ تبخیر شد، هویج را به آن اضافه کنید و در آخر ادویه را با آنها ترکیب کنید.