سریعترین راه برای وزن گیری جنین چیست

دی ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
سریعترین راه برای وزن گیری جنین

یکی از مهمترین دغدغه‌های هر مادری در دوران بارداری، وزن گیری جنین است. آنها می‌خواهند که جنینشان رشد خوبی داشته باشد و مطابق با جداول مخصوص رشد کرده و بزرگ شوند. در مواقعی که جنین رشد خوبی ندارد، احتمال مشکلات بعد از تولد، زایمان‌های زودرس یا سقط جنین افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع می‌تواند باعث نگرانی مادران شود. خوشبختانه روش‌های زیادی برای افزایش وزن جنین وجود دارد و ما می‌خواهیم در ادامه در مورد سریعترین راه وزن گیری جنین بیشتر صحبت کنیم. 

سریع ترین روش وزن گیری جنین

استفاده از غذاهای مغذی و پر انرژی اولین و سریعترین راه برای وزن گیری جنین هستند. غذاهای سرشار از کربوهیدرات، فیبر و پروتئین می‌توانند به رشد و وزن گیری آنها کمک کند. بعضی از مفیدترین غذاها برای این کار به شرح زیراند:

مصرف انواع گوشت و مواد پروتئینی: مصرف پروتئین‌ها یکی از مطمئن‌ترین و سریعترین راه برای وزن گیری جنین هستند. شما با مصرف آنها به اشکال مختلف می‌توانید به افزایش وزن نوزاد کمک کنید. با این حال توصیه می‌شود که در مصرف گوشت قرمز در دوران حاملگی اعتدال را رعایت کنید زیرا می‌تواند باعث افزایش فشار خون در این دوران شود. در عوض مصرف انواع ماهی، مرغ، تخم مرغ و لبنیات را در برنامه‌ی رژیمی خود قرار دهید. مواد لبنی سرشار از کلسیم و پروتئین هستند که می‌توانند در این دوران بسیار مفید باشند و ویتامین‌های ضروری شما را نیز تامین کنند.

مصرف انواع مغزها: مغزهای مختلف، منبعی از چربی‌های مفیدی هستند که شما می‌توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید و علاوه بر دریافت مواد مغذی فراوان، از مصرف آنها به عنوان سریعترین راه برای وزن گیری جنین استفاده کنید.

مصرف انواع غلات: یکی از روش‌های دیگر برای افزایش وزن جنین در این دوران است. شما می‌توانید از انواعی از غلات شامل نان و پاستا و برنج و حبوبات در حد اعتدال برای این کار استفاده کنید.

روش وزن گیری سریع جنین

دلستر: مصرف دلستر برای وزن گیری سریع جنین در حد اعتدال می‌تواند مفید باشد زیرا حاوی مقدار زیادی کربوهدیرات است. با این حال مصرف آن در مادران مبتلا به دیابت بارداری می‌تواند خطرناک باشد و نباید بدون اجازه‌ی پزشک مصرف شود.

معجون: خوردن معجون برای وزن گیری سریع جنین نیز بسیار مفید است زیرا در معجون ترکیبی از مواد غذایی پر انرژی مانند، خرما، شیر، بستنی، خامه و ... وجود دارد که مصرف آن را به سریعترین‌ راه برای وزن گیری جنین تبدیل می‌کند. 

عسل: خوردن عسل  در باردای برای وزن گیری سریع جنین نیز می‌تواند بسیار مفید باشد. عسل نه تنها خواص دارویی دارد بلکه می‌توان آن را در گروه کربوهیدرات‌های مفید نیز قرار داد. با این حال، مانند هر غذای دیگری نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید. (

آبمیوه‌ها: مصرف انواع آبیموه مانند آب آلبالو، آب انگور و آب پرتقال برای وزن گیری جنین می‌تواند بسیار مفید باشد زیرا دارای قند فراوان هستند. با این حال خوردن آنها به مادرانی که به دیابت بارداری مبتلا هستند توصیه نمی‌شود. درعوض این مادران بهتر است به صورت کنترل شده از انواع میوه‌ها استفاده کنند.

نکات مهم در وزن گیری سریع جنین

قبل از این که با سریعترین راه برای وزن گیری جنین آشنا شوید است لازم است بدانید که اگرچه نوزاد از همان‌ هفته‌های اول رشد می‌کند. اما بعد از هفته بیستم رشد او سرعت می‌گیرد. بنابراین از هفته بیست تا زمان زایمان مهمترین زمان برای توجه به تغذیه‌ و رشد جنین است. با این حال این بدان معنا نیست که باید قبل از این دوران را دست کم بگیرید. شما باید در این دوران رژیمی سرشار از آهن و پروتئین داشته باشید و مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، فیبر و اسید فولیک را حتماً در رژیم غذایی خود بگنجانید.

جدا از نوع غذایی که می‌خورید، سریع ترین روش وزن گیری جنین این است که غذای خود را در وعده‌های کوچک اما در دفعات بیشتر بخورید. شما نباید از وزن گیری مادر در بارداری غافل شوید و نباید با افزودن چربیِ غذاها سعی کنید وزن جنینتان را افزایش دهید. این کار تنها باعث بالا رفتن فشار خون شما و بروز مشکلات فراوان در دوران بارداری می‌شود. وزن گیری جنین باید زیر نظر پزشک و به صورت اصولی انجام شود در غیر این صورت می‌تواند منجر به چاقی مادر و مشکلات ناشی از آن مانند فشار خون بالا در بارداری و دیابت بارداری شود. در انتخاب غذاهایی که در لیست بالا آمده است حتماً نظر پزشک را بخواهید در غیر این صورت ممکن است ناخواسته مشکلات زیادی را برای خود و فرزندتان ایجاد کنید.

*جدول وزن گیری مادر در دوران بارداری + روشهای محاسبه

تاثیر سبک زندگی بر وزن گیری جنین

جدا از تغییر تغذیه که سریعترین راه برای وزن گیری جنین است، شما می‌توانید با ایجاد تغییر در سبک زندگی خود نیز به افزایش وزن هرچه بیشتر جنین کمک کنید. یکی از این کارها افزایش میزان خواب و استراحت است. که باعث افزایش وزن جنین می‌شود. سعی کنید از فعالیت‌های شدید در این دوران خودداری کنید و بیشتر استراحت داشته باشید. 

استراحت مادر برای افزایش وزن جنین

روش‌های دارویی افزایش سریع وزن جنین

با وجود آنکه در بیشتر موارد، افزایش وزن جنین با  تغییر رژیم غذایی مادر حاصل می‌شود، اما گاهی این اتفاق رخ نمی‌دهد و با وجود تلاش‌های مادر جنین همچنان لاغر است و وزنش آنطور که باید زیاد نمی‌شود. در نتیجه زیر نظر پزشکان؛ درمان‌های دارویی آغاز می‌شود. سریعترین راه برای وزن گیری جنین با کمک داروها، استفاده از پودر تقویتی لیدی میل است. این پودر تقویتی حاوی تمام مواد مغذی ضروری مانند پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی مخصوصاً کلسیم، آهن، روی و اسیدفولیک است که می‌تواند یک رژیم غذایی کامل و متعادل برای خانم‌ها در دوران بارداری و شیردهی باشد.

سریعترین راه برای وزن گیری جنین در طب سنتی

مانند هر مشکل دیگری، طب سنتی برای این مشکل نیز راه حلی دارد. متخصصان این علم مجموعه‌ای از روش‌ها را برای وزن گیری جنین ارائه می‌دهند که بعضی از آنها به شرح زیر است:

  • ترکیب آب عسل، سیب و گلاب، یک تجویر معجزه آسا و سریعترین راه برای وزن گیری جنین در طب سنتی است. 
  • مصرف شیره‌ی انگور نیز علاوه بر مواد معدنی فراوان می‌تواند به افزایش وزن جنین کمک کند. کافی است آن را در کمی آب حل کرده و بنوشید. 
  • مصرف انواع سوپ‌های تقویتی مانند سوپ جو نیز می‌تواند موثر باشد. (سوپهای تقویتی یک گزینه تقویت و بروز علائم پاک شدن رحم بعد از سقط نیز هستند)
  • عصاره‌ی گوشت را از یاد نبرید. این ماده نه تنها به تفویت قوای بدن مادر کمک می‌کند بلکه برای وزن گیری نوزاد نیز مناسب است. کافی است کمی گوشت را در شیشه‌ی در بسته تحت حرارت قرار دهید تا بخارپز شود و آنگاه عصاره‌ی آن را بنوشید.

سخن پایان

وزن گیری جنین یک فرایند مرحله‌ای و زمانبر است و شما نباید انتظار داشته باشید که حتی با استفاده از سریعترین راه برای وزن گیری جنین، در عرض چند روز به این هدف برسید. بنابراین در استفاده از روش‌های بالا باید مداومت داشته باشید.