هایفو تراپی ساده ترین و راه برای جوان سازی صورت و گردن

آذر ۱۴۰۱ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
آیا هایفو برای صورت خوب است

طبیعی است که با افزایش سن مشکلاتی برای پوست ما به وجود بیاید. به سبب آسیب‌هایی که به طور معمول در طول زمان به پوست وارد می‌شود پوست چین و چروک میخورد و مقداری نیز افتاده می‌شود. حال این مشکل هم مثل سایر مشکلات نیاز به راه حل مناسب خود را دارد. انواعی از این راه‌ها وجود دارد و هرکدام به انداره تاثیرگذاری خود عوارضی را نیز می‌تواند به همراه داشته باشد. بعضی لیفت با نخ را بهترین گزینه می‌دانند. بعضی اعتقاد دارند هنوز استاندارد طلایی برای اینکار جراحی پلاستیک است. بعضی به لایه برداری روی می‌آورند و یا کارهای دیگر و بعضی نیز هایفوتراپی را برای اینکار مد نظر دارند در این مقاله قصد داریم تا پاسخی دهیم به این سوال که آیا هایفو برای صورت خوب است.یا خیر .

 

هایفوتراپی چیست ؟

HIFU مخفف High-Intensity Focused Ultrasound است .درمان اولتراسوند که بر به کارگیری فناوری فراصوت برای لیفت کردن و سفت کردن نواحی افتاده و پیر شده بدون اعمال جراحی تهاجمی تمرکز دارد.دستگاه هایفوتراپی با توزیع انرژی اولتراسوند متمرکز در اعماق پوست کار می کند تا دمای مطلوب برای بازسازی کلاژن را تحریک کند. این کار نئوکلاژنز را فعال می کند، یک فرآیند طبیعی که باعث می‌شود کلاژن جدید تولید شود.به زبان ساده، دستگاه هایفوتراپی از توانایی بازسازی بدن شما برای شاداب کردن و جوان‌سازی پوست شما استفاده می کند در حالی که نیازی به جراحی و دوره نقاهت بعد از آن وجود ندارد.

دستگاه هایفوتراپی دقیقا چگونه کار می کند؟

در دستگاه‌های هایفو بخشی به نام کارتریج وجود دارد که وظیفه شات زنی روی ناحیه مشخص شده از پوست را بر عهده دارند.سه کارتریج صورت در درمان دستگاه هایفو وجود دارد.دو کارتریج اول (1.5 میلی‌متر و 3.0 میلی‌متر) بر استفاده از امواج فراصوت برای بازسازی لایه درم تمرکز می‌کنند. درم، لایه دوم ضخیم پوست شما است .این لایه حاوی بافت الاستیک است و مسئول انعطاف‌پذیری و استحکام پوست شما را بر عهده دارد.

کارتریج سوم (4.5 میلی متر) برای انقباض و سفت کردن بافت نرم سیستم آپونورتیک عضلانی سطحی (SMAS) استفاده می شود - این لایه ای در عمق پوست شما است که ساختار صورت شما را می دهد و ماهیچه های صورت شما را به درم متصل می کند. منطقی است که دستگاه هایفو روی سفت کردن و لیفت این ناحیه کار می کند.

اگر قصد خرید دستگاه هایفو را دارید  شرکت پرنیان محصول آنیکا را تا 10000 شات برای هر یک از کارتریج های 1.5 ، 3 و 4.5 میلی‌متر برای خریداران این محصول گارانتی می‌کند. لازم به ذکر است انجام هایفو برای هر زیباجو به طور میانگین به 500 شات لازم است، یعنی بعد از هر 60 مراجعه کارتریج نیاز به تعویض پیدا می‌کند.

آیا هایفو فقط برای صورت و گردن است؟

آیا هایفو فقط برای صورت و گردن است؟

حال که با دستگاه هایفو و نحوه عمل کرد آن به خوبی آشنا شدیم  برای پاسخ به سوال اصلی این مقاله که آیا هایفو برای صورت خوب است یا خیر باید بدانید که هایفو می تواند تعدادی از نواحی بدن شما را هدف قرار دهد – این سیستم از هایفو برای لیفتینگ پوست و صورت و سونوگرافی دایره ای متمرکز ماکرو (MFCA) برای لاغری و کانتورینگ بدن استفاده می کند.

به علاوه هایفو به طور خیلی خاص قسمت‌هایی از صورت را تحت تاثیر قرار دهد بدون اینکه روی سایر قسمت‌ها تاثیر بگذارد:

  • پیشانی
  • ابرو
  • چین و چروک
  • گونه ها
  • غبغب
  • گردن

بنابراین امکان تاثیرگذاری روی یک نقطه خاص از پوست صورت نیز وجود دارد.

پیش از هایفوتراپی باید چه مواردی را رعایت کنیم؟

  • پیش از هایفو بهتر است از آفتاب گرفتن یا برنز کردن پوست خود داری شود. 
  • به علاوه لایه برداری شیمیای بسته به زمان دوران نقاهت حداقال چند هفته پیش از هایفوتراپی انجام نشود.
  • اگر از داروهای خاصی مثل آنتی بیوتیک‌هایی که باعث افزایش حساسیت پوست به نور می‌شود استفاده می‌کنید بهتر است که دوره مصرف این داروها را به اتمام برسانید و پس از مشورت با پزشک هایفو را انجام دهید.
  • استفاده از داروهایی مثل آسپرین یا سایر داروهای رقیق کننده خون باعث می‌شود که ریسک کبودی را افزایش میدهد بهتر است با مشورت پزشک مصرفشان کمتر شود.
  • اگر سابقه وجود تبخال دارید بهتر است پزشک خود را در جریان بگذارید تا با مصرف داروهای ضد ویروس مانع از تبخال مجدد روی پوست پس از هایفو شود.

پس از هایفوتراپی چه مواردی را باید رعایت کرد:

  • مراقبت از پوست و رعایت موارد پس از هایفوتراپی برای به حداقل رساندن ریسک عوارض هایفوتراپی و افزاش کارایی لیزر بسیار مهم است. 
  • یکی از مهم‌ترین مواردی که پس از هایفوتراپی انجام شود محافظت از پوست در برابر نور خورشید است. با انجام این کار شانس تیره شدن پوست پس از التهاب PIH به حداقل می‌رسد. 
  • یکی دیگر از مواردی که باید رعایت شود عدم استفاده از لوازم آرایشی است که محصولات حساسیت‌زا دارند. از سوی دیگر بهتر است که از مواد طبیعی استفاده شود. مثلا به جای استفاده از ضد آفتاب‌های شیمیایی بهتر است از ضد آفتاب-های معدنی یا زینک اکساید استفاده شود.

در نهایت توجه به این نکته خالی از لطف نیست که هایفو یک درمان جدید است که بر خلاف غیر تهاجمی بودن آن بسیار تاثیر گذار است.

کلیه امور مربوط به زیبایی باید زیر نظر متخصص انجام شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عوارض پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه به مقاله مربوطه مراجعه کنید.