طرز تهیه سالاد سیب زمینی مجلسی و خوشمزه

مهر ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
طرز تهیه سالاد سیب زمینی

سیب زمینی یکی از منابع اصلی کربوهیدرات‌ها در رژیم غذایی روزانه‌ی افراد است. در حالی که بعضی فکر می‌کنند کربوهیدرات‌‌ها باید از رژیم غذایی یک ورزشکار حذف شوند، حال آنکه افراد برای عضله سازی و کاهش وزن به آنها نیاز دارند اما در حد اعتدال. از این رو باید با روش‌های مختلف گنجاندن این ماده‌ی غذایی مفید و خوشمزه در رژیمتان آشنا باشید. یکی از روش‌های کم کالری، تهیه‌ی انواع سالاد با سیب زمینی است. سالادهای مختلف سیب زمینی معمولاً به صورت سرد سرو می‌شوند و چون در تهیه‌شان از سیب زمینی آبپز و سبزیجات مختلف استفاده می‌شوند جز غذاهای کم کالری و رژیمی خوشمزه دسته بندی می‌شوند. همچنین این سالادها به دلیل خاصیت تغذیه‌ای بالایی که دارند یک غذای کامل محسوب شده و می‌توانند به عنوان یک وعده غذایی مصرف شوند. در ادامه قصد داریم شما را با انواع روش‌ها و طرز تهیه سالاد سیب زمینی بیشتر آشنا کنیم.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی یونانی

یکی از انواع سالاد با سیب زمینی به ذهن می‌رسد، سالاد سیب زمینی یونانی است که به تازگی بسیار محبوب شده و دستور تهیه‌ی بسیار آسانی دارد:

  • سیب زمینی 
  • پیاز
  • ماست یونانی
  • روغن زیتون
  • سرکه ی قرمز، آب لیمو به عنوان چاشنی
  • جعفری خورد شده پودر سیر، پودر پیاز، نمک، فلفل، پونه کوهی، رزماری خشک

برای طرز تهیه سالاد یونانی با سیب زمینی یا سالاد سیب زمینی و جعفری کافی است سیب زمینی‌ها را آبپز و خرد کنید سپس پیاز خورد شده را به آن بیافزایید و با سایر مواد به آن طعم ببخشید. سس اصلی این سالاد، ماست یونانی ست و از این رو یک سالاد رژیمی خوشمزه محسوب می‌شود.

طرز تهیه سالاد سیب‌زمینی با مرغ

یکی دیگر از انواع سالادهای خوشمزه با سیب زمینی، سالاد مرغ و سیب زمینی است که به دلیل وجود پروتئین مرغ می‌تواند بسیار رژیمی و مفید باشد. برای تهیه‌ی آن به مواد زیر نیاز دارید:

  • سیب زمینی
  • سینه مرغ پخته شده
  • خیارشور
  • ذرت پخته شده
  • نخود فرنگی پخته شده
  • تخم مرغ آب پز شده
  • هویج
  • گوجه فرنگی
  • سس و نمک و فلفل

برای تهیه این سالاد رژیمی خوشمزه سیب زمینی، مرغ، هویج ، نخود فرنگی و تخم مرغ را آبپز می‌کنید. همه‌ی مواد را خرد کرده و ترکیب می‌کنید و در نهایت با یک سس رژیمی مصرف می‌کنید. ترکیبات این سالاد بسیار مشابه طرز تهیه سالاد الویه ساده با سیب زمینی است.

طرز تهیه سالاد مرغ و سیب زمینی

طرز تهیه سالاد سیب زمینی ترکیه‌ای

برای طرز تهیه سالاد سیب زمینی ساده که به کشور ترکیه نسبت داده می‌شود، به موادی تقریبا مشابه با طرز تهیه سالاد سیب زمینی پخته یونانی نیاز دارید که عبارتند از: سیب زمینی، فلفل دلمه‌ای، خیار، ماست، سس مایونز، سیر، هویج، نعناع تازه، پیازچه، ذرت پخته و نمک و فلفل نیاز دارید. همانطور که مشخص است، سیب زمینی را آبپز کرده و با مواد بالا مخلوط می‌کنید. اگر می‌خواهید رژیمی‌تر باشد می‌توانید از مایونز رژیمی استفاده کنید.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی رولتی

یکی از سالادهای سیب زمینی بسیار مجلسی و شیک و در عین حال خوشمزه، سالاد سیب زمینی رولتی است که برای تهیه‌‌ی آن به سیب زمینی پخته، شیر، کره، نمک و فلفل، جعفری، فلفل دلمه‌ای خرد شده، هویج، سینه مرغ خرد شده و سس مایونز نیاز دارید. همه‌ی مواد را با هم ترکیب می‌کنید و داخل یک پلاستیک فریزر ریخته و رول می‌کنید. مواد باید کامل فشرده باشند تا از هم نپاشند. رول پلاستیکی را در یخچال گذاشته تا خودش را بگیرد و بعد از چند ساعت از یخچال درآورده و به صورت رولت‌های کوچک برش می‌زنید.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی با لوبیا چیتی

برای طرز تهیه سالاد سیب زمینی با شوید و لوبیا، به مواد بسیار ابتدایی نیاز دارید. از جمله سیب زمینی، شوید ساطوری، لوبیا چیتی، هویج پخته، ذرت شیرین، خیارشور، نخود فرنگی، سس مایونز، ماست چکیده. سیب زمینی و لوبیا، هویج و ذرت و نخود فرنگی را به صورت آبپز یا بخارپز بپزید و در نهایت مواد را با هم مخلوط کنید. سالاد شوید و سیب زمینی یک سالاد بسیار خوشمزه و در عین حال رژیمی است که ورزشکاران می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین به دلیل وجود لوبیا یک منبع گیاهی غنی از پروتئین است که برای بدنسازی مفید است.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی

برای طرز تهیه سالاد خوشمزه با سیب زمینی دست شما باز است و می‌توانید از انواعی از مواد استفاده کنید. در دستور طرز تهیه سالاد سیب زمینی با کالباس ماکارونی نیز استفاده می‌کنند و آن را به یک سالاد ماکارونی خوشمزه تبدیل می‌کنند. اما به طور کلی موادی که در این سالاد استفاده می‌شوند عبارتند از: ماکارونی پخته، کالباس، سیب زمینی، ذرت، خیارشور، نخود فرنگی و سس مایونز. اگر می‌خواهید سالاد سیب زمینی رژیمی را امتحان کنید کافی ست سس مایونز را با ماست جایگزین کنید.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی با سوسیس

طرز تهیه سالاد سیب زمینی با سوسیس

سالاد سوسیس و سیب زمینی که به سالاد پیازچه و سیب زمینی نیز معروف است، از مواد بسیار ساده و در عین حال خوشمزه‌ای تشکیل شده است: سوسیس، سیب زمینی، خیار شور، سس مایونز، پیازچه، آب لیمو ترش و روغن زیتون. سوسیس‌ها را سرخ کرده یا کبابی می‌کنید. سیب زمینی را نیز آبپز کرده و همه‌ی مواد را خرد کرده و با هم مخلوط می‌کنید. در نهایت برای سروش از سس خردل رژیمی استفاده می‌کنید. اگر رژیم ورزشی دارید می‌توانید سوسیس‌های گیاهی را جایگزین سوسیس‌های گوشتی کنید.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و تن ماهی

در این غذای خوشمزه که یک سالاد سیب زمینی مجلسی خوشمزه که به سالاد سیب زمینی و کرفس نیر معروف است، از موادی از جمله تن ماهی، سیب زمینی، کرفس، خیارشور و سس دلخواه استفاده می‌شود. این سالاد به دلیل وجود تن ماهی یک منبع بسیار مناسب از پروتئین برای ورزشکاران است.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی فرانسوی

یک سالاد سیب زمینی متفاوت و خوشمزه سالاد سیب زمینی و کاهو است. موادی متنوع و خوشمزه‌ای در این سالاد وجود دارد که طعم تاز‌ه و خوشمزه‌ای برایتان ایجاد می‌کنند. برای تهیه‌‌ی این سالاد خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

  • سیب زمینی 
  • لوبیا سبز 
  • کره 
  • کنسرو تن ماهی 
  • تخم مرغ آب پز 
  • کاهو به مقدار لازم
  • زیتون به مقدار لازم 
  • گوجه فرنگی 

برای تهیه این سالاد سیب زمینی و کاهو رژیمی، کافی است سیب زمینی و لوبیا سبز را بخار پز یا آبپز کرده و خرد کنید. درنهایت همه‌ی مواد را با هم ترکیب کرده و با یک سس مایونز رژیمی به صورت سرد نوش‌ جان کنید. تزیین این سالاد معمولاً به صورت قالبی انجام می‌شود. برای تهیه سالاد سیب زمینی قالبی فرانسوی کافی است کف یک قالب را کمی با کره چرب کنید، همه‌ی مواد سالاد کاهو و سیب زمینی را در قالب ریخته و فشرده کنید و برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. بعد می‌توانید آن را از قالب درآورده و با سبزی خورد شده و گوجه تزیین کنید.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی روسی

برای تهیه سالاد روسی با سیب زمینی کافی است از همان مواد سالاد ماکارونی استفاده کنید با این تفاوت که ماکارونی را از لیست خود حذف کرده و به جای آن از سبزی شوید اضافه کنید. شما می‌توانید این سالاد سیب زمینی خانگی را با انواعی از سس‌های رژیمی مخصوص ورزشکاران سرو کنید اما سس اصلی آن سس مایونز است. 

طرز تهیه سالاد گل کلم و سیب زمینی

طرز تهیه سالاد گل کلم و سیب زمینی

اگر به دنبال طرز تهیه سالاد سیب زمینی گیاهی هستید، حتماً این سالاد خوشمزه را امتحان کنید. گل کلم، خیار، فلفل دلمه‌ای قرمز، پیازچه، سیب زمینی آبپز، ذرت و شوید را در ظرفی مخلوط کنید و از آب لیمو، سس مایونز رژیمی و خردل و ادویه برای طعم دادن به آن استفاده کنید. 

طرز تهیه چند نوع سالاد سبزیجات با سیب زمینی

شما می‌توانید چند سالاد بسیار ساده از ترکیب سیب زمینی آبپز با مواد زیر بسازید که به عنوان یک غذای ساده یا کنار وعده یا حتی وعده‌ی بعد از تمرین یا یک غذای رژیمی برای لاغری سریع استفاده کنید:

  • سالاد سیب زمینی و هویج: شامل سیب زمینی آبپز، هویج رنده شده، پیاز، جعفری ساطوری و سس ماست
  • سالاد سیب زمینی و لبو: سیب زمینی پخته، لبو، هویج؛ نخود فرنگی، ذرت، خیارشور و ماست 
  • سالاد سیب زمینی و نخود فرنگی: شامل سیب زمینی پخته، نخود فرنگی، شوید، خیارشور، روغن زیتون و ماست
  • سالاد سیب زمینی با قارچ: سیب زمینی، قارچ، کره، خیارشور، ماست و آبلیمو
  • سالاد کلم و سیب زمینی: شامل سیب زمینی، کلم قرمز، پیاز، خیارشور، نخود فرنگی

همانطور که می‌بینید ترکیبات این سالادها بسیار مشابه هم است و شما می‌توانید سبزیجات مورد علاقه‌ی خود را به آنها اضافه کنید و طعم‌های حتی جدیدتری بسازید.

سالاد اندونزی با سیب زمینی

برای طرز تهیه سالاد سیب زمینی رستورانی کافی است سیب زمینی پخته، کلم، نخود فرنگی، ذرت و خیارشور را خورد کرده مخلوط کنید و در نهایت با سس مخصوص ترکیب کنید. سس اصلی این سالاد مایونز است اما شما می‌توانید آن را با گزینه‌ی رژیمی خود جایگزین کنید.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی آتیشی

مطمئناً سیب زمینی آتیشی طعمی به مراتب بهتر از سیب زمینی‌های آبپز دارد اگر به طعم دودی علاقه داشته باشید. شما می‌توانید در انواع سالادهای بالا به جای سیب زمینی آبپز ای این سیب زمینی استفاده کنید. درست کردن سیب زمینی آتیشی در خانه کمی دشوارتر از محیط‌های بیرونی است اما به این ترفند ساده می‌توانید این سیب زمینی را تهیه کنید:

کف یک سینی فلزی را نمک بپاشید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. حالا سیب زمینی‌‌های شسته شده را در این سینی قرار دهید تا بپزند. اگر می‌خواهی طعم دودی به آنها دهید یکه زغال گداخته را کنار سیب زمینی‌ها قرار داده و روی آنها یک درپوش فلزی قرار دهید تا عطر زغال در این فضای بسته پیچیده و به آن طعم دودی دهد.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و پنیر

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و پنیر

برای روش تهیه سالاد سیب زمینی با پنیر رسپی‌های مختلفی وجود دارد با این حال در حالت کلاسیک این سالاد شامل مواد زیر است: سیب زمینی، کره، سیر، شوید تازه خرد شده، پنیر پارمزان رنده شده و نمک و فلفل. سیب زمینی را آبپز کره و همه‌ی مواد را با هم ترکیب کنید. بهتر است این سالاد را به صورت سرد سرو کنید و چون کره دارد نیاز به تهیه‌ی سس مخصوصی ندارد.

طرز تهیه سالاد آلمانی سیب زمینی

سالاد سیب زمینی آلمانی یک سالاد بسیار ساده با مواد بسیار کم است که می‌توانید به عنوان یک شام سبک ورزشی از آن استفاده کنید به ویژه که حاوی سرکه سیب نیز هست که به کاهش وزن کمک می‌کند. مواد اولیه این سالاد عبارتند از: سیب زمینی، نمک، روغن زیتون، سرکه سیب، شکر، پاپریکا دودی، فلفل سیاه، پیاز قرمز، جعفری. سیب زمینی را آبپز و خرد کرده و سپس همه‌ی مواد را با هم ترکیب کنید.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی ایتالیایی

به عنوان آخرین سالاد با سیب زمینی ابپز که در این مقاله معرفی می‌کنیم پیشنهاد می‌کنیم سالاد سیب زمینی ایتالیایی را امتحان کنید که بسیار ساده و سبک است. برای تهیه‌ی این سالاد به مواد زیر نیاز دارید:

  • سیب زمینی آبپز
  • ماست 
  • سس مایونز
  • گوجه فرنگی خشک شده
  • جعفری خرد شده

سیب زمینی آبپز را خرد کرده و با کمی گوجه و جعفری مخطوط کرده و در نهایت با سس مایونز یا ماست و نمک و فلفل مزه‌دار کنید.