پماد آلفا برای سوختگی پای نوزاد و نحوه استفاده از آن

مهر ۱۳۹۹ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
پماد آلفا برای سوختگی پای نوزاد

پماد آلفا برای سوختگی پای نوزاد یکی از انتخاب‌هایی است که تقریبا اکثر مادران آن را تجربه کرده‌اند. گرچه پمادهای دیگری نیز برای این منظور و در برندهای مختلف وجود دارد، اما استفاده از پماد آلفا فراوانی بیشتری دارد. پماد آلفا یک ترمیم کننده است که به صورت طبیعی و به مرور زمان جای زخم، سوختگی و آسیب به پوست را ترمیم می‌کند. این پماد نه تنها ترمیم کننده است، بلکه کنترل کننده عوارض پوستی نیز هست. به علاوه خاصیت ضد التهابی دارد و انواع التهاب پوستی را به سرعت تسکین می‌دهد. به همین دلیل است که به عنوان کرم سوختگی پای نوزاد شناخته شده است. 

نحوه استفاده از پماد آلفا برای سوختگی پای نوزاد

پماد آلفا به عنوان کرم سوختگی پای نوزاد، برای سوختگی شدید پای نوزاد کاربرد دارد و حتی برای درمان سوختگی پای نوزادان در اثر اسهال است. در صورتی که نوزاد شما دچار ادرار سوختگی یا عرق سوزی شده است، می‌توانید از پماد آلفا سه بار در یک روز با حداقل فاصله زمانی 5 ساعت استفاده کنید. گرچه استفاده از پماد آلفا برای نوزاد بی ضرر است، اما چنانچه بعد از دو روز استفاده از این پماد بهبودی در محل سوختگی مشاهده نکردید، به پزشک مراجعه کنید. 

استفاده از پماد آلفا برای سوختگی پای نوزاد به دلیل اینکه این پماد حاوی مواد موثر استخراج شده از برگ‌های گیاه حنا است، ضرری ندارد، اما طبیعتا برای زخم‌های عمیق مناسب نیست. چنانچه سوختگی شدید پای نوزاد بعد از دو روز استفاده از این پماد هیچ نشانه‌ای از بهبودی نداشت، حتما به پزشک مراجعه کنید. البته فراموش نکنید که برای بهبودی سوختگی پای نوزاد باید حوصله کنید و در طول روز مدتی کودک را بدون پوشک بگذارید تا محل سوختگی در معرض هوا قرار بگیرد و همیشه رطوبت نداشته باشد. 

به طور کلی پماد آلفا در سوختگی به عنوان تسکین دهنده درد و ترمیم کننده، در التهابات پوستی (اگزما، ادرار سوختگی نوزادان) به عنوان تسکین دهنده التهاب و محافظ و در ساییدگی‌ها و خراش‌های جلدی به عنوان تسکین‌دهنده و ترمیم کننده استفاده می‌شود. پس اگر می پرسید برای جلوگیری از ادرار سوختگی نوزاد چه کار کنیم، آلفا می تواند پیشنهاد خوبی باشد. 

در استفاده از پماد آلفا به این نکات توجه کنید

در استفاده از پماد آلفا به این نکات توجه کنید

بعد از استفاده از پماد آلفا برای سوختگی پای نوزاد، به اندازه کافی صبر کنید و منتظر نتیجه آنی و سریع نباشید. اگر تا دو روز بعد از استفاده از این پماد، سوختگی شدید پای نوزاد شما بهتر نشد، موضوع را با پزشک در میان بگذارید. 

  • هرگز همزمان از دیگر داروهای ترمیم کننده و سوختگی استفاده نکنید. مگر با تشخیص و صلاحدید پزشک.
  • کودک را زود به زود تعویض کنید.
  • مدتی کودک را بدون پوشک بگذارید تا بدن او در جریان هوا قرار بگیرد و کمی هوا بخورد.
  • حتما از جدول سایز لباس نوزاد برای او لباس تهیه کنید و از لباس های تنگ استفاده نکنید. 
  • از پوشک‌های عطری استفاده نکنید. 
  • بعد از هر بار تعویض کودک، حتما او را بشویید. برای شست و شوی او از صابون قالبی و آب ولرم استفاده کنید. هرگز از مایع دستشویی و شامپو استفاده نکنید.
  • از پماد آلفا برای درمان عفونت‌های پوستی و سوختگی‌های عمیق و زیاد استفاده نکنید. 
  • مراقب باشید کودک و نوزاد پماد را به دهان، چشم یا بینی خود نزند. 
  • موضوع شستن لباس‌های نوزاد قبل از استفاده را نیز جدی بگیرید، زیرا این موضوع در راش نوزاد موثر است.
  • قبل و بعد از استفاده از پماد آلفا برای سوختگی پای نوزاد، حتما دستان خود را با آب و صابون بشویید. 
  • از پماد بیشتر از میزان و مقدار مورد نیاز در طول شبانه روز استفاده نکنید. 
  • اگر کودک به این پماد حساسیت (سوزش و خارش) نشان داد، مصرف را قطع کنید. 
  • در طول درمان سوختگی شدید پای نوزاد به تغذیه و رژیم غذایی او نیز توجه کنید. 

مزایای استفاده از پماد آلفا برای سوختگی پای نوزاد

پماد آلفا برای سوختگی پای نوزاد استفاده می‌شود و بسیار از مادران تجربه درمان سوختگی شدید پای نوزاد با این پماد را دارند. آلفا به عنوان کرم سوختگی پای نوزاد، مزایای فراوانی دارد که در ادامه به همه آنها اشاره می‌کنیم. 

مزایای استفاده از پماد آلفا برای سوختگی پای نوزاد

1. آرام کننده سریع التهاب پوستی

پماد آلفا در حداقل زمان ممکن می‌تواند التهاب پوستی را آرام کند و تسکین بدهد. بیمار پس از احساس تسکین در نتیجه استفاده از این پماد، می‌تواند فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهد. بنابراین اگر برای نوزاد خود از این کرم استفاده می‌کنید، می‌توانید امیدوار باشید که خیلی زود احساس راحتی و تسکین به سراغ او خواهد آمد.  

2. افزایش رطوبت به اندازه مورد نیاز طبیعی

سوختگی‌هایی که نوزادان تجربه می‌کنند، غالبا نشانه‌ای از کاهش رطوبت پوست است. به هر حال پوست بدن به درجه مناسبی از رطوبت نیاز دارد تا سالم و سرزنده باشد. اگر پای نوزاد شما سوخته شده است یا اگر در قسمت گردن یا کشاله ران او سوختگی و قرمزی ناشی از کمبود رطوبت دیده می‌شود، پماد آلفا می‌تواند این سوختگی‌ها را درمان کند و منجر به جدا شدن بافت‌های مرده از روی پوست و ترمیم پوست شود. 

استفاده از پماد آلفا برای سوختگی پای نوزاد سبب می‌شود تا در حین شست و شوی محل سوختگی، آلودگی‌های پوستی از سطح پوست دفع شوند. در نتیجه میکروب‌های محل سوختگی به مرور از بین می‌روند و بهبودی حاصل می‌شود.  

3. کاستن طول مدت درمان زخم

در ترکیب پماد آلفا از عصاره‌ گیاه لاوسونیا اینرمیس ( Lawsonia inermis ) به عنوان ماده محرکه استفاده شده است که سرعت ترمیم را افزایش می‌دهد. البته منظور این نیست که به محض استفاده از این پماد، بهبودی در کسری از ثانیه حاصل شود. به طور کلی ترمیم پوست همیشه به زمان نیاز دارد. بسته به شدت آسیب پوستی، مدت زمان لازم برای ترمیم سوختگی پای نوزاد متفاوت است. 

4. مدیریت هزینه

گرچه بسیاری از مادران بعد از مشاهده سوختگی شدید پای نوزاد خود به دنبال بهترین کرم محافظ پای بچه عموما از میان برندهای خاص می‌گردند تا سریعا به نتیجه برسند، اما باید بدانید که پماد آلفا برای سوختگی پای نوزاد یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در عین حالی که نتیجه بسیار خوبی دارد، هزینه خرید بسیار کمی دارد و می‌تواند در مدیریت هزینه‌های نگهداری نوزاد صرفه‌جویی قابل توجهی انجام دهد. می‌توانید ابتدا از این کرم برای بهبود سوختگی شدید پای نوزاد خود استفاده کنید و در صورتی که نتیجه لازم را نیافتید، به سراغ دیگر کرم‌ها بروید. 

5. کنترل درد یا سوزش حاصل از سوختگی

با استفاده از پماد آلفا برای سوختگی پای نوزاد می‌توانید به سرعت سوزش سوختگی را کم و محو کنید؛ زیرا گیاه لاوسونیا اینرمیس تاثیر شگرفی در این امر دارد و می‌تواند محل سوختگی را به سرعت تسکین دهد. 

در حقیقت پماد آلفا برای کم و محو کردن سوزش و درد احتمالی در محل سوختگی، فاکتورهای تخریب‌گر و التهاب‌زا را از بین می‌برد و از تولید و تکثیر مجدد آنها جلوگیری می‌کند. در نتیجه جریان خون مناسبی در محل سوختگی ایجاد می‌شود که منجر به بهبود پوست و ترمیم محل سوختگی می‌شود.

عوارض جانبی استفاده از پماد آلفا برای سوختگی پای نوزاد

تاکنون عارضه جانبی خاصی در مورد پماد آلفا گزارش نشده است. بنابراین می‌توانید با خیال آسوده از پماد آلفا برای سوختگی پای نوزاد خود استفاده کنید.

تداخل‌های دارویی

با توجه به اینکه پماد آلفا ماهیت لیپوفیل دارد، لذا به طور همزمان از این پماد و سایر لوسیون‌ها و کرم‌های پوستی در محل سوختگی شدید پای نوزاد استفاده نکنید. 

کلام آخر

پماد آلفا برای سوختگی پای نوزاد پیشنهاد خوب و موثری است که می‌توانید بدون دردسر آن را تجربه کنید. در داروخانه‌ها کرم‌های زیادی به عنوان کرم سوختگی پای نوزاد وجود دارند، اما انتخاب هر یک از آنها به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای درمان سوختگی شدید پای نوزاد خود، ابتدا پماد آلفا را امتحان کنید، زیرا بسیار از مادران عنوان بهترین کرم محافظ پای بچه را به این پماد داده‌اند. در صورتی که نتیجه مطلوب حاصل نکردید، به سراغ پیشنهادات دیگر بروید.