بهترین پوزیشن زناشویی برای دیسک کمر برای کاهش کمردرد

تیر ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
بهترین پوزیشن زناشویی برای دیسک کمر

برای افراد مبتلا به دیسک کمر، فکر کردن به رابطه جنسی هم می‌تواند ترسناک و دردناک باشد و همچنین ممکن است بسیاری از آنها به دلیل داشتن درد پایین کمر از داشتن رابطه جنسی خودداری کنند. رابطه جنسی برای هرکس لذتبخش است اما نه در زمانی که درد فیزیکی همراه شما است. انتخاب پوزیشن درست و صحیح برای افراد با دیسک کمر باید به درستی و با دقت انتخاب شود. در ادامه می‌توانید با بهترین پوزیشن‌ برای دیسک کمر آشنا شوید. 

 

بهترین پوزیشن زناشویی برای دیسک کمر

یکی از مشکلاتی که بسیاری از مردان و زنان ممکن است با آن روبه‌رو شوند، دیسک کمر است. دیسک کمر و سکس میتواند مشکل ساز باشد. بنابراین انجام عمل زناشویی بدون فشار زیاد و پوزیشن درست در این شرایط ممکن است برای بسیاری سوال باشد. متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل خجالت ممکن است این سوالات را از پزشک خود نپرسند. اما در اینجا راهکارهایی برای بهبود روابط زناشویی و پوزیشن ساده برای داشتن یک رابطه زناشویی بدون درد به شما معرفی می‌کنیم. انواع پوزیشن مناسب برای دیسک کمر عبارتند از:

  • استفاده از حوله یا بالش

برای ایجاد راحتی در طول رابطه جنسی و جلوگیری از کمر درد می‌توانید از حوله یا یک بالش کوچک استفاده کنید. حوله تا شده یا بالش را زیر زانو بگذارید تا از زانو و سر حمایت کرده و باعث جلوگیری از درد شود. همچنین با قرار دادن بالش در زیر باسن زن در پوزیشن‌های خاص باعث بالا آمدن باسن زن شده و به مردان دارای کمر درد کمک می‌کند تا دیگر نیازی به خم شدن نداشته باشند.

  • پوزیشن به پهلو به جلو

در این پوزیشن زوجین هر دو به پهلو خوابیده بطوریکه صورت‌هایشان روبه‌رو یکدیگر باشد. در این روش از آنجایی که کسی وزن دیگری را تحمل نمی‌کند بنابراین فشار و دردی نیز وجود ندارد و سکس برای دیسک کمر را راحت میکند.

  • پوزیشن پهلو به پشت

در این پوزیشن زوجین هر دو به پهلو خوابیده و پشت زن به مرد است. این پوزیشن علاوه بر اینکه بسیار صمیم است، برای افراد کمر درد خطر کمتری دارد و برای تحریک غده پروستات و گاستروستیک بسیار مفید است. این پوزیشن بعد از عمل دیسک کمر بسیار مناسب است.

  • پوزیشن زن روی مرد

مردان دارای کمر درد می‌توانند با قرار دادن حوله یا بالش در زیر کمر خود و قرار گرفتن زن بر روی آنها از ایجاد درد جلوگیری کنند. در این روش مرد کمتر از عضلات کمر خود در طول نزدیکی استفاده می‌کند.

  • پوزیشن صندلی

این پوزیشن یکی از بهترین پوزیشن‌ها برای افراد دارای کمر درد است. مرد با نشستن بر روی صندلی و تکیه به پشتی صندلی می‌تواند از ایجاد درد جلوگیری کند. در این روش زن می‌تواند به جلو یا پشت بر روی پاهای مرد بنشیند.

آیا دیسک کمر باعث زودانزالی می‌شود؟ (تاثیر دیسک کمر بر نعوظ)

مشکل دیسک کمر و رابطه جنسی چیست؟ دیسک کمر صفحاتی از جنس غضروف است که در بین ستون فقرات انسان قرار دارد، که وظیفه آن ضربه گیری و گرفتن فشارهایی است که به ستون فقرات و به ویژه کمر وارد می‌شود. کمر دارای 5 مهره و در نتیجه 5 دیسک می‌باشد. اما منظور از دیسک کمر، بیرون زدگی این صفحات از جای خود است. متاسفانه تصورات نادرستی در زمینه قدرت جنسی مردان و نعوظ وجود دارد. بسیاری از افراد بر این عقیده‌اند که دیسک کمر و یا کمر درد باعث کاهش میل جنسی در مردان و مانع از نعوظ می‌شود. باید بدانید که این دو مشکل کاملا روانی بوده و به دیسک کمر مربوط نمی‌باشد. بیشتر افراد دارای دیسک کمر در هنگام رابطه ممکن است استرس ناشی از درد و یا ارضا نکردن طرف مقابل را داشته باشند که همین ممکن است باعث تشدید درد و حتی مشکلات جنسی شود. بنابراین از نظر علمی دیسک کمر و یا کمر درد هیچ آسیبی به قدرت جنسی افراد وارد نمی‌کند و تنها ممکن است باعث مشکلات حرکتی در حین رابطه شود.

آیا دیسک کمر باعث زودانزالی می‌شود؟

آیا نزديكي براي ديسك كمر ضرر دارد؟

ایانزدیکی برای دیسک کمر ضرر دارد؟ تاثیر رابطه زناشویی بر دیسک کمر چگونه است؟ باید بدانید که مهم‌ترین عامل مشکلات جنسی، ترس و نگرانی از بروز کمر درد می‌باشد که در دراز مدت منجر به ایجاد استرس و افسرگی می‌شود. رابطه جنسی و نزدیکی برای افراد با دیسک کمر ضرر ندارد اما باید پوزیشن‌ها به درستی انتخاب و اجرا شود. یکی از مهم‌ترین ملاحظات افراد در حین رابطه این است که نباید کمر به سمت عقب بکشانند زیرا این کار باعث لیز خوردن مهره‌ها و ایجاد درد در کمر می‌شود. علاوه بر آن خم شدن افراد دارای دیسک کمر در پوزیشن‌های مختلف باعث ایجاد درد می‌شود. بنابراین بهتر است از پوزیشن‌هایی در حین نزدیکی استفاده شود تا درد کمتری برای فرد دارای دیسک کمر داشته باشد.

علت کمردرد بعد از نزديكي در مردان

  • انتخاب پوزیشن اشتباه
  • کشیدگی عضلات کمر
  • تحمل وزن طرف مقابل
  • تحرک بیش از حد در رابطه

آیا پر بودن و خالی شدن کمر باعث کمردرد می‌شود؟

کمر درد پس از انزال ممکن است برای برخی از آقایان به دلیل فشار وارده به کمر و یا دلایل دیگر مانند کشیدگی عضلات کمر، پوزیشن نادرست، تحمل وزن طرف مقابل و غیره بوجود آید. این درد ممکن است باعث شود تا مرد از داشتن رابطه جنسی امتناع کند و همین باعث شود تا همسرش تصور کند تا مرد به او میلی ندارد. درد پس از انزال یک عارضه نادر نیست و بین 10 تا 20 درصد از مردان با این مسکل سر و کار دارند. همچنین خودارضایی در مردان نیز باعث بروز کمر درد می‌شود.

آیا پر بودن و خالی شدن کمر باعث کمردرد می‌شود؟

بهترین پوزیشن خواب برای دیسک کمر

باید بدانید نحوه استراحت کردن و خوابیدن برای افراد دارای کمر درد در کاهش درد آنها بسیار موثر است. وضعیت قرار گرفتن بدن در هنگام خواب می‌تواند تاثیر بسیاری در سلامتی بدن و ستون فقرات داشته باشد. حتی اگر وضعیت بدن در هنگام خواب مورد علاقه فرد نباشد و یا در بهبود درد او تاثیری نداشته باشد، استفاده از انواع تشک‌ها می‌تواند به بیماران کمک کند.

  • خوابیدن به پشت

خوابیدن به پشت یکی از بهترین وضعیت‌های بدن در حفظ سلامت است. این پوزیشن باعث تقسیم وزن بطور مساوی شده و باعث کاهش فشار اضافی به کمر می‌شود. همچنین قرار دادن یک بالش زیر زانو یا قرار دادن یک حوله تا شده در قوسی کمر می‌تواند به کاهش درد در هنگام خواب کمک کند.

  • خوابیدن بر روی شکم

با در نظر گرفتن درد در پایین کمر، بسیاری از متخصصان خوابیدن بر روی شکم را به افراد دارای دیسک کمر توصیه نمی‌کنند. این پوزیشن خوابیدن بیشتر از آنکه بر روی کمر تاثیر بگذارند بر گردن و قسمت فوقانی ستون فقرات فشار وارد می‌کنند. ممکن است در صورتی که از بالش مناسب استفاده کنید، خوابیدن در این پوزیشن برای شما مشکلی نداشته باشد اما بهتر است در صورت داشتن درد از این پوزیشن استفاده نکنید.

  • خوابیدن به پهلو

بیشتر افراد تمایل دارند تا به پهلو بخوابند. در صورتی که دیسک کمر دارید، باید حتما از بال مناسبی برای خوابیدن در جهت پهلو استفاده کنید.

براس کسب اطلاعات بیشتر در مورد لدت بخش بودن رابطه جنسی میتوانید به مقالاتی مانند استفاده از زاج سفید برای تنگی واژن مراجعه کنید.

آیا پیاده روی برای دیسک کمر مضر است؟

ورزش کردن می‌تواند در جهت بهبود کمر درد به شما کمک کند. اگر زمان کافی برای ورش کردن ندارید، پیاده روی را در برنامه روزانه خود قرار دهید. باید بدانید که پیاده روی برای دیسک کمر مشکلی ندارد و علاوه بر اینکه از بروز بیماری‌های ستون فقرات و دیسک کمر پیشگیری می‌کند، بلکه تا حدودی می‌تواند به بهبود این بیماری‌ها کمک کند. همچنین می‌توانید در مورد حرکات ورزشی برای دیسک کمر در این مقاله بیشتر بخوانید.