عمل زناشویی (رابطه جنسی) چیست؟

تیر ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
عمل زناشویی

نیاز جنسی یکی از غرایز طبیعی انسان‌هاست که خداوند در آنها قرار داده است. البته همیشه در ارتباط با رابطه زناشویی صحبت‌های زیادی وجود دارد، زیرا بسیاری از مردم معنی درست یک رابطه جنسی زناشویی مناسب را نمی‌دانند. اما باید بدانید لازمه‌ی یک ازدواج پایدار و رضایت بخش داشتن یک رابطه زناشویی محبت آمیز و درست است. در ادامه این مطلب بیشتر توضیح میدهیم رابطه جنسی چیست.

رابطه زناشویی مناسب و رابطه عاشقانه چیست؟

عمل زناشویی به معنای بر قراری رابطه جنسی میان دو زوج غیر هم‌جنس می‌باشد. این عمل معمولا پس از وصلت کردن و نکاح زوجین اتفاق می‌افتد. روابط زناشویی شامل چیست؟ سکس چگونه انجام میشود؟ عمل زناشویی تنها مربوط به یکی از زوجین نبوده و عملی است که هر دو زوجین نسبت به انجام آن مسئول هستند. آمیزش جنسی یا رابطه زناشویی یا رابطه عاشقانه ، معمولا به عملی گفته می‌شود که یا برای تولید مثل و یا برای لذت جویی و ارضا شدن طرفین انجام می‌شود. باید بدانید که رابطه زناشویی به روش‌ها و اشکال مختلفی انجام می‌شود و هر فرد با یادگیری روش صحیح و درست رابطه جنسی می‌تواند کیفیت رابطه زناشویی خود را بالا ببرد و از آن بیشتر لذت ببرد. مشاورین جنسی می‌توانند اطلاعات دقیق و کامل‌تری در این باره باتوجه به مشکلات شما در حین رابطه، در اختیار شما بگذارند و به شما را در این راه کمک کنند.

عمل نکاح چیست؟

کلمه نکاح در لغت به معنای پیوستن است که معادل این کلمه در فارسی به معنای عقد ازدواج است. یکی از مهم‌ترین عقدها در میان افراد، عقد ازدواج میان زوجین است. در تعریف این کلمه می‌توان گفت که نکاح به معنای تشکیل خانواده یک زن و یک مرد و متعهد شدن آنها در این ازدواج است. عمل نکاح در هر نظام حقوقی از فرهنگ آن جامعه تاثیر می‌گیرد. در ایران عمل نکاح شامل دو عقد ازدواج دائم و عقد نکاح موقت است.

عکس روابط زناشویی در اسلام

عکس روابط زناشویی در اسلام

همه چیز درباره رابطه جنسی

داشتن رابطه جنسی چگونه است؟ یا مراحل رابطه زناشویی در اسلام چگونه است؟ در کل به دخول آلت تناسلی مردانه که به نعوظ رسیده، به داخل واژن یک زن که باعث بوجود آمدن لذت جنسی در هر دو می‌شود را رابطه جنسی می‌گویند. زمانی که یک مرد و یک زن تصمیم به انجام عمل جنسی می‌گیرند شروع به تحریک نقاط حساس بدن یکدیگر می‌کنند. این رفتار علاوه بر اینکه میل جنسی را در آنها افزایش می‌دهد، باعث لذت بیشتر و راحت بودن رابطه جنسی می‌شود. عمل جنسی روش‌ها و انواع مختلفی دارد که برای تنوع و حس تازگی در رابطه می‌توانید آنها را یاد گرفته و اجرا کنید. هنگامی که افراد پس از انجام این عمل به کامجویی رسیده باشند را اصطلاحا انزال یا ارگاسم می‌گویند که در صورتی که تصمیم بر تولید مثل باشد، اسپرم‌های جنس مذکر وارد بدن جنس مونث شده و پس از بارور کردن تخمک‌ها، مراحل لقاح آغاز می‌شود.

در زمان برانگیختگی جنسی ضربان نبض در بدن بالا رفته و با انقباض ماهیچه‌ها، خود را برای آمیزش آماده می‌کند. در مردان خون به سمت آلت تناسلی آنها رفته و موجب بزرگ شدن و سفت شدن آن می‌شود تا ورود آلت مرد به داخل واژن زن ساده‌تر انجام شود. همچنین در زنان هم دیواره مهبل نمناک شده و بخش درونی آن و کلیتوریس بزرگ می‌شود. بزرگ بودن آلت مردانه و تنگی واژن زنانه در حد اعتدال میتواند لذت رابطه را بیشتر کند. در این مقاله در مورد استفاده از زاج سفید برای تنگی واژن بیشتر بخوانید. 

بهترین روش‌های ارتباط زناشویی

بهترین روش رابطه زناشویی چیست؟ روش‌های آمیزش جنسی که به آن پوزیشن رابطه جنسی نیز گفته می‌شود، روش‌هایی هستند که افراد برای معاشقه، تولید مثل و سایر فعالیت‌های جنسی استفاده می‌کنند. رابطه جنسی کامل تنها به انجام فعل دخول منتهی نمی‌شود به عنوان راهکارهایی برای بهبود روابط زناشویی باید موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید: 

  • معاشقه
  • تحریک کلامی و فیزیکی
  • ماساژ جنسی
  • آماده سازی روانی ( این کار برای جلوگیری از بروز ترس از رابطه زناشویی لازم است)
  • دخول
  • ارضای دو طرف

از روش‌های رابطه زناشویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دخول رو در رو: این روش بسیار معمول و رایج است. در این روش زن به پشت خوابیده و پاهای خود را به اندازه‌ای که احساس راحتی کند باز کرده و مرد در میان پاهای زن قرار گرفته و عمل دخول را انجام می‌دهد.

پهلو به پهلو: در این روش مرد و زن هر دو به پهلو خوابیده و عمل دخول را انجام می‌دهند.

دخول از پشت: در این روش زن به شکم دراز کشیده و سپس پاها را در شکم خم می‌کند و سپس مرد به حالت نشسته یا ایستاده قرار گرفته و دخول را انجام می‌دهد.

زن سوارکار: در این روش مرد به پشت خوابیده و زن بر روی او قرار گرفته و آلت مرد را در مهبل خود فرو می‌کند و روی آن می‌نشیند.

استفاده از پوزیشن‌های متنوع و صحیح باعث می‌شود تا میل جنسی دو طرف به مرور زمان از بین نرود و تمایل آنها به یکدیگر روز به روز بیشتر شود. ( مقاله بهترین پوزیشن برای دیسک کمر را نیز مطالعه بفرمایید)

مدت زمان مناسب رابطه زناشویی

مدت زمان مناسب رابطه زناشویی

این سوال ممکن است برای خیلی از شماها پیش بیاید که مدت زمان مناسب برای یک رابطه جنسی و زناشویی چقدر باید باشد؟ یا اینکه یک رابطه چقدر باید طول بکشه تا احساس لذت بیشتری به هر دو طرف دست بدهد؟ مدت زمان رابطه جنسی می‌تواند از یک دقیقه تا بیست دقیقه متغیر باشد. این مدت زمان می‌تواند با معاشقه، پیش نوازی و پس نوازی نیز افزایش پیدا کند. البته باید بدانید که زمان انزال پس از دخول بطور طبیعی یک دقیقه است. در هر حال بهترین و مناسب‌ترین مدت زمان برای یک رابطه جنسی زمانی رخ می‌دهد که هر دو طرف به اوج لذت خود برسند و در زمان مناسب ارضا شوند.

البته باید بدانید که بین سیکل جنسی زن و مرد تفاوت‌های زیادی وجود دارد و همین باعث می‌شود تا گاهی اختلافاتی بین زوجین بوجود آید. به همین دلیل با بالا بردن سطح آگاهیمون از طرف مقابل و سیکل جنسی زن و مرد می‌توانیم بسیاری از این اختلافات را حل کنیم.

میانگین مدت زمان مناسب برای رابطه زناشویی حدودا به شکل زیر است:

بین یک تا دو دقیقه، کوتاه

سه تا 7 دقیقه، کافی و مناسب

7 تا 13 دقیقه، مطلوب و رضایت بخش

10 تا 30 دقیقه، خیلی طولانی