طرز تهیه انواع نوشیدنی با هندوانه راحت و خوشمزه

مرداد ۱۴۰۱ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
طرز تهیه ی انواع نوشیدنی با هندوانه

مگر می‌شود فصل گرما باشد و خوردنی محبوب و خنک هنوانه سرو نشود؟ یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین میوه مخصوص روزهای گرم تابستان، هندوانه است. این میوه محبوب علاوه بر اینکه میزان بالایی از آب بدن را تامین می‌کند، دارای انواع ویتامین‌ها و مینرال‌هایی مانند تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B6 ،فولات، فسفر، منگنز، سلنیوم، لیکوپن و بئاتین است. در این مطلب شما را با چند نوشیدنی محبوب با هندوانه اما با طعم‌های جدید و فوق‌العاده آشنا می‌کنیم.

طرز تهیه اسموتی هندوانه و موز

اگر به دنبال یک طعم جدید و بینظیر برای روزهای گرم تابستانی خود هستید، پیشنهاد ما به شما اسموتی هندوانه و موز است. شاید به نظر شما موز و هندوانه با یکدیگر مخلوط جالبی نشوند اما امتحان کردن این اسموتی ضرر ندارد. برای تهیه این اسموتی جدید ابتدا موزها و هندوانه را به نسبت یکسان خرد کرده و در میکسر خوب باهم مخلوط کنید. بهتر است از قبل دانه‌های هندوانه را جدا کنید اما اگر این کار را انجام ندادید، در آخر مخلوط را از صافی رد کنید. در این اسموتی می‌توانید از برگ‌های تازه نعنا برای طعم و عطر بهتر استفاده کنید. تکه‌های خرد شده یخ را به اسموتی اضافه کرده و بار دیگر خوب مخلوط کنید. حالا می‌توانید اسموتی تابستانی را به تنهایی یا با بستنی نوش جان کنید.

دستور اسموتی هندوانه و نعنا

در فصل تابستان همه به دنبال نوشیدنی‌های خنک و شیرین هستند تا عطش و گرما را از بین ببرد. نوشیدنی شیرین و خنک هندوانه و نعنا به شما حس تازگی و نشاط می‌دهد. برای تهیه این اسموتی تابستانی ابتدا هندوانه‌ها را خرد کرده و دانه‌های آن را جدا کنید و در یک ظرف در بسته داخل فریزر بگذارید. سپس هندوانه‌های یخ زده را با مقداری آب لیمو ترش تازه و چند برگ نعنا تازه داخل میکسر خوب مخلوط کنید. برای سرو می‌توانید لبه لیوان‌ها را به مقداری آب لیمو ترش آغشته کرده و داخل شکر بزنید و مخلوط را درون آن بریزید و نوش جان کنید.

اسموتی هندوانه و نعنا

طرز تهیه اسموتی هندوانه و کیوی

اسموتی را می‌توانید جایگزین یک میان وعده کنید زیرا بسیار مقوی است. در این اسموتی تابستانی با طعم نسبتا ترش، می‌توانید از هندوانه یا کیوی یا هردو آنها بصورت پوره شده یا تکه‌های کوچک مانند پالپ استفاده کنید. در قدم اول دانه‌های هندوانه را جدا کنید و کیوی‌ها را پوست کنید. سپس کیوی، هندوانه، یخ و آب سیب را در میکسر ریخته و خوب مخلوط کنید تا یکدست شود. اگر طعم ترش اسموتی به ذائقه شما نمی‌خورد، می‌توانید با مقداری شکر یا عسل آن را شیرین کنید. در نهایت تکه‌های کوچک میوه‌ها یا پوره را به آن اضافه کنید و با خوردن آن از تابستان خود لذت ببرید.

اسموتی هندوانه برای لاغری

اگر در دوره رژیم لاغری هستید و به دنبال یک اسموتی مقوی و رژیمی یا یک نوشیدنی ناشتا برای لاغری می‌گردید این قسمت از گهواره می‌توانید به شما کمک کند. دستور تهیه این اسموتی رژیمی با هندوانه بسیار آسان است و شما می‌توانید به راحتی و در مدت زمان خیلی کم آن را تهیه و میل کنید. برای تهیه این اسموتی لاغری ابتدا هندوانه‌ها را خرد کرده و دانه‌های آن را جدا کنید و در یک ظرف در بسته داخل فریزر قرار دهید. سپس هندوانه‌های یخ زده را با آب لیمو ترش سبز، عسل و در صورتی که پودر مکمل مصرف می‌کنید همراه با یخ خرد شده داخل میکسر ریخته و خوب مخلوط کنید تا یکدست شود. این اسموتی علاوه بر اینکه در کاهش فشار خون و درمان ورم معده به شما کمک می‌کند، به شما احساس سیری می‌دهد و همین باعث در کاهش وزن به شما کمک می‌کند. اسموتی لاغری هندوانه را می‌توانید بین دو وعده غذایی یعنی 3 ساعت بعد از صرف غذا و یک ساعت قبل از صرف غذای بعدی نوش جان کنید.

طرز تهیه اسموتی هندوانه و بستنی

هندوانه و بستنی دو عضو جدا نشدنی از روزهای گرم تابستان هستند. حال با ترکیب این دو ماده خوشمزه می‌توانید بیشتر لذت ببرید. برای درست کردن اسموتی هندوانه و بستنی ابتدا هندوانه‌ها را خرد کرده و دانه‌های آن را جدا کنید. سپس تکه‌های هندوانه، بستنی، برگ تازه نعنا و نصف فنجان شیر کم چرب را داخل میکسر ریخته و خوب مخلوط کنید. در نهایت می‌توانید نوشیدنی را با تکه‌های کوچک هندوانه تزئین کرده و نوش جان کنید.

اسموتی هندوانه و لیمو

طرز تهیه اسموتی هندوانه و طالبی

همه ما آب هندوانه و آب طالبی را خوردیم، اما ایا تا به حال اسموتی هندوانه و طالبی را امتحان کردید؟ برای تهیه این اسموتی هیجان انگیز هندوانه‌ها و طالبی را به تکه‌های کوچک خرد کرده و پس از جدا کردن دانه‌های آنها داخل یک ظرف در بسته در فریزر قرار دهید. پس از گذشت چند ساعت تکه‌های یخ زده طالبی و هندوانه را در میکسر ریخته و با مقدار کمی عسل و برگ تازه نعنا خوب مخلوط کنید. نوشیدنی شما آماده است نوش جان کنید.

طرز تهیه اسموتی هندوانه و لیمو

اگر به دنبال یک اسموتی خنک و تازه برای روزهای گرم هستید، اسموتی هندوانه لیمو را از دست ندهید. برای تهیه این اسموتی خوشمزه با ذائقه ایرانی، ابتدا هندوانه‌ها را خرد کرده و دانه‌های آن را جدا کنید و داخل فریزر قرار دهید. سپس قطعات یخ زده هندوانه را با آی لیمو ترش تازه و مقدار کمی گلاب یا عرق هل در میکسر خوب مخلوط کنید و نوش جان کنید.

اسموتی هندوانه و توت فرنگی

طرز تهیه شیک هندوانه و توت فرنگی

قبل از هرچیزی باید تفاوت بین شیک و اسموتی را بدانید تا بتوانید آن را به نحو احسنت و اصولی درست کنید. این دو نوشیدنی خوشمزه و پر طرفدار بسیار به یکدیگر شباهت دارند اما باید بدانید که از نظر طعم، رنگ، غلظت، مواد اولیه و ارزش غذایی کاملا باهم متفاوتند. اسموتی‌ها معمولا از انواع میوه‌ها و سبزیجات تهیه شده و شامل شیر، ماست و لبنیات نمی‌شوند. مواد اولیه برای تهیه اسموتی با میکسر خوب مخلوط می‌شود و تهیه آن بسیار آسان و سریع است.

شیک که معمولا با نام میلک شیک آن را می‌شناسیم و اغلب با اسموتی اشتباه گرفته می‌شود، یک ترکیب بستنی دار است. مهم‌ترین مشخصه شیک‌ها غلظت آنهاست که نسبت به اسموتی‌ها بیشتر است. از مهمترین مواد اولیه در شیک بستنی رقیق شده و یا ماست پرچرب است و معمولا حاوی شکلات و خامه قنادی است. شیک‌ها نسبت به اسموتی‌ها کالری بیشتری داشته و چاق کننده هستند.

برای تهیه شیک هندوانه و توت فرنگی ابتدا هندوانه‌ها را خرد کرده و دانه‌ها آن را جدا کنید. اگر تمایل دارید که شیک شما بیشتر طعم توت فرنگی داشته باشد مقدار توت فرنگی آن را بیشتر کنید و اگر می‌خواهید طعم هندوانه غالب باشد، مقدار هندوانه را بیشتر کنید و در غیر این صورت به نسبت یکسان از این دو میوه استفاده کنید. قطعات خرد شده هندوانه و توت فرنگی همراه با بستنی وانیلی و شیر کم چرب و مقداری شکر را در میکشر ریخته و خوب مخلوط کنید و نوش جان کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طرز تهیه انواع نوشیدنی با شیر به این مقاله مراجعه کنید.