بهترین نوشیدنی چربی سوز بعد از ورزش کدام است؟

مرداد ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
نوشیدنی چربی سوز بعد از ورزش

تجمع چربی در شکم، پهلو، بازوها و ران و اضافه وزن می‌تواند به یکی از بزرگترین دغدغه‌های افراد به شمار آید. بیشتر افراد به دنبال راهی برای لاغری موضعی هستند تا بتوانند تنها قسمت‌هایی از بدن خود را که دارای چربی است، لاغری کنند. اما باید بدانید چنین چیزی بدون ورزش کردن، تغییر در رژیم غذایی و سبک زندکی امکان پذیر نیست. بنابراین شما باید در کنار ایجاد تغییرات در سبک زندگی، ورزش کردن و داشتن یک رژیم غذایی درست، از نوشیدنی‌های لاغری برای بهبود روند کاهش وزن استفاده کنید. ما در گهواره شما را با انواع نوشیدنی‌های لاغری و چربی سوز آشنا می‌کنیم که با کمک آنها به روند لاغری و کاهش وزن خود سرعت ببخشید.

نوشیدنی های چربی سوز شکم و پهلو

در اینجا بهترین نوشیدنی‌های چربی سوز شکم و پهلو را به شما معرفی می‌کنیم تا در کنار رژیم غذایی سالم و پر فیبری که دارید از معجزه این نوشیدنی‌ها نیز استفاده کنید.

  • چای سبز

همه ما از فواید بسیار چای سبز آگاه هستیم. این نوشیدنی غنی از آنتی اکسیدان معروفی به نام کاتچین است که می‌تواند باعث از بین رفتن چربی‌های اطراف شکم و پهلو شود و از بهترین خوراکی‌های چربی سوز شکم است. مطالعات نشان داده است که نوشیدن چای سبز به صورت مرتب به افزایش چربی سوزی و کوچک شدن شکم کمک می‌کند. همچنین این آنتی اکسیدان باعث آزاد شدن چربی از سلول‌های چربی در شکم شده و سرعت چربی سوزی کبد را افزایش می‌دهد. طبق تحقیقات انجام شده اگر به مدت 12 هفته چای سبز را با غلظت بالا میل کنید، بطور متوسط 2/0 تا 5/3 کلوگرم بیشتر از افرادی که چای سبز نمی‌نوشند، چربی از دست می‌دهید.

* حتما بخوانید: بهترین چربی سوز طبیعی برای لاغری را در اینجا بخوانید. 

نوشیدنی های چربی سوز شکم و پهلو

  • زنجبیل

انواع چای داغ به همراه زنجبیل می‌تواند باعث کاهش گرسنگی، احساس سیری و سوزاندن کالری شود. همچنین سال‌های بسیاری است که مردم از زنجبیل برای بهبود سلامت سیستم گوارشی بدن و به عنوان ضد التهاب استفاده می‌کنند. در مورد خواص زنجبیل در این مقاله بیشتر بخوانید.

  • نوشیدنی‌های حاوی پروتئین

انواع نوشیدنیهایی که حاوی پروتئین است می‌تواند گرسنگی شما را برطرف کرده و کنترل کند. همچنین میزان اشتهای شما را کاهش داده و به شما احساس سیری بدهد. این موضوع در دوران کاهش وزن بسیار حائز اهمیت است. امروزه می‌توانید پودرهای پروتئین را از فروشگاه‌های مخصوص تهیه کرده و به عنوان چربی سوز در هنگام ورزش مصرف کنید.

* برای اطلاع از بهترین نوشیدنی پروتئینی و طرز تهیه آن کلیک نمایید. 

10 نوشیدنی چربی سوز قبل از خواب

اگر به دنبال کاهش وزن و چربی سوزی هستید، باید بدانید تنها مصرف چند نوشیدنی به شما کمک نخواهد کرد. موثرترین راه برای کاهش وزن و چربی سوزی، انجام تمرینات ورزشی، تحرک داشتن و یک رژیم غذایی سالم و صحیح است. در صورتی که برنامه ورزشی خود را بعداز ظهر و یا قبل از خواب انجام دهید، چربی سوزی بدن موقع خواب بیشتر خواهد شد. همچنین داشتن رژیم غذایی سرشار از فیبر و نوشیدن آب کافی سوخت و ساز بدن شما را بالا برده و به لاغری شما کمک خواهد کرد.

  • دوغ کفیر

این نوشیدنی سالم و مفید به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کرده و علاوه بر اینکه به شما در داشتن خواب راحت کمک می‌کند، چربی سوزی بدن را در طول خواب افزایش می‌دهد.

نوشیدنی چربی سوز قبل از خواب

  • چای بابونه

چای بابونه حاوی مقدار زیادی کلسیم، پتاسیم و فلاونوئید بوده و با نوشیدن آن از شر سموم اضافی بدن راحت می‌شوید. این چای به شما کمک می‌کند تا خواب راحتی داشته باشید و خواب با کیفیت به شما در کاهش وزن کمک می‌کند.

از دیگر معجون‌ها و نوشیدنی‌هایی که میتوانید برای افزایش چربی سوزی قبل از خواب میل کنید عبارتند از:

معجون خیار و لیمو: خیار، جعفری، لیمو، زنجبیل، آب آلوئه‌ورا

معجون خیار و پرتقال: خیار، لیمو ترش، پرتقال، عسل، نعنا

معجون گلابی و مریم گلی: مریم گلی، لیمو ترش، آب گلابی، گلابی و یخ

معجون گریپ فروت و دارچین: آب گریپ فروت، دارچین، آب گازدار، نعنا، تخم رازیانه

معجون لیمو: لیمو ترش، نعنا، یخ

معجون تند هندی: لیمو، زنجبیل، نعنا، یخ، شکر

معجون سیب: آب سیب، آب لیمو، لیمو، نعنا

معجون فلفل سبز: فلفل سبز، خیار، لیمو ترش، نعنا، شکر

معجون آناناس: لیمو، آب آناناس، نعنا، شکر

معجون توت فرنگی: لیمو، توت فرنگی، نعنا، یخ

  • شیک حاوی شیر

اگر می‌خواهید در طول شب و هنگم خواب چربی سوزی کنید، یک شیک پروتئین حاوی شیر میل کنید. پروتئین شیر دیر هضم است و 6 تا 8 ساعت زمان می‌برد تا هضم شود. این بدان معناست که متابولیسم بدن شما در طی شب فعال خواهد بود و میزان آن افزایش پیدا می‌کند.

شیک های حاوی شیر برای چربی سوزی

بهترین چربی سوز قبل از ورزش

مصرف یک نوشیدنی چربی سوز قبل و بعد از ورزش به متابولیسم بدن شما کمک کرده و فواید بسیاری دارد. همانطور که گفته شد مصرف روزانه 8 لیوان آب به شما در افزایش چربی سوزی کمک می‌کند. یکی دیگر از نوشیدنی‌هایی که در این بابت به شما کمک می‌کند، قهوه است. برخی از ورزشکاران تمایلی به مصرف قهوه ندارند اما بسیاری کافئین موجود در قهوه را برای بالا رفتن راندمان در طول ورزش تایید می‌کنند. همچنین نوشیدن کافئین قبل از ورزش، عملکرد شما را بهبود می‌بخشد. با نوشیدن قهوه شما توان بیشتری خواهید داشت و برای مدت زمان بیشتری می‌توانید ورزش می‌کنید. همچنین طبق تحقیقات انجام شده نوشیدن قهوه به روند کاهش وزن شما در بازه زمانی طولانی کمک می‌کند. قهوه سبز حاوی اسیدهای کلروژنیک است و باعث افزایش روند تبدیل چربی به انرژی می‌شود. نوشیدنی های چربی سوز کافئین دار ممکن است با افزایش سرعت متابولیسم ، کاهش کالری دریافتی و تحریک چربی سوزی باعث کاهش وزن شوند. زاز دیگر نوشیدنی‌هایی که می‌توانید قبل از ورزش مصرف کنید آب سبزیجات است. اکثر مردم باور دارند که آب میوه باعث افزایش وزن می‌شود، اما باید بدانید که نوشیدن آب سبزیجات به روند کاهش وزن و چربی سوزی کمک می‌کند. اما بهتر است تا از سبزیجات کامل استفاده شود، زیرا سبزیجات منبع غنی از فیبر بوده و این فیبر در هنگام آبگیری از بین می‌رود. با این وجود مصرف آب سبزیجات را به شما توصیه می‌کنیم.