پالتو بارداری جذاب و گرم|جدیدترین مدلهای زمستان 1401

تیر ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
پالتو بارداری

بارداری زمانی است که بسیاری از زنان ناراحتی‌های فیزیکی مختلفی مانند درد عضلات، کمردرد و درد در سینه‌ها را تجربه می‌کنند. از این رو پوشیدن لباس مناسب در این دوران اهمیت زیادی دارد. لباس‌ بارداری راحت و در عین حال محافظ و مناسب فصل می‌توانند به کاهش این ناراحتی‌ها کمک کرده ، از بروز بیماری‌ها بکاهند و تجربه کلی بارداری راحت‌تری رقم بزنند. اگر در فصول سرد باردار باشید، یکی از لباس‌هایی که اهمیت زیادی دارد، پالتو بارداری ست. در این مقاله گهواره قصد داریم در مورد بهترین مدل‌ پالتو بارداری و ویژگی‌هایی که باید در زمان خرید این لباس در نظر داشته باشید، بیشتر توضیح دهیم. 

چرا پالتو حاملگی مهم است؟

خرید پالتو برای بارداری مانند دیگر انواع لباس حاملگی اهمیت زیادی دارد. به دو دلیل:

اولاً سیستم ایمنی زنان در طول بارداری نسبت به گذشته ضعیف شده و از این رو بیشتر در معرض ابتلا به انواعی از بیماری‌ها قرار می‌گیرند. پوشیدن یک پالتوی مناسب برای شدت سردی هوا می‌تواند خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا در بارداری را تا حد زیادی کاهش دهد. 

دوماً لباس‌های بارداری باید از راحتی بیشتری برخوردار باشند. زیرا زنان به اندازه‌ی کافی کشش و درد فیزیکی تجربه می‌کنند و یک لباس تنگ نه تنها فشار بیشتری ایجاد می‌کند، بلکه حرکت را برای زنان محدود می‌کند. بنابراین ساختار و الگوی انواع پالتو بارداری زمستانی با دیگر لباس‌ها تفاوت دارد.

فاکتورهای مهم در خرید پالتو بارداری

فاکتورهای مهم در خرید پالتو بارداری جدید

درست است که شاید در زمان خرید، انتخاب یک پالتو بارداری زیبا مدنظرتان باشد، اما نکات مهمتری نیز وجود دارد که در زمان خرید باید به آنها توجه داشته باشید.

  • تغییر سایز: در خرید انواع مدل مانتو و پالتو بارداری باید به افزایش سایزتان به عنوان یکی از علائم بارداری در چند ماه آینده توجه داشته باشید. پالتویی نخرید که فضای کافی برای افزایش سایزتان در ماه‌های بعدی نداشته باشد. به طور ویژه این افزایش سایز در قسمت سینه و دور شکم رخ خواهد داد.
  • جنس پالتو: در انتخاب بهترین جنس برای پالتو زمستانی و پاییزی باید به یک نکته‌ی کلی توجه داشته باشید. جنس پارچه متناسب با شدت سرمای منطقه شما باشد. در بعضی شهرها زمستان بسیار شدید می‌شود و پارچه‌های ضخیم‌تری نیاز است در حالی که برخی دیگر زمستان‌های معتدلی دارند و شاید که پالتو سوییت بارداری یا یک مانتو پاییزه نیز کفایت کند. بعلاوه نباید جنسی باشد که حرکت شما را محدود کند و کشسانی و نرمی لازم را داشته باشد. 
  • اندازه طول پالتو: بهتر است از انواع پالتو یا مانتوهای ضخیمی استفاده کنید که پوشش بیشتری ایجاد می‌کنند. اگرچه پالتو بارداری بلند ممکن دست و پا گیر باشد یا موجب زمین خوردن شود اما پالتو کوتاه نیز گرمای کافی برای پا‌ها فراهم نمی‌کند. بهتر است قد متناسب و تا زیر زانو داشته باشد.
  • قیمت پالتو بارداری: موضوع بسیار مهمی که در زمان خرید مانتو بارداری، پیراهن بارداری، پالتو بارداری و به طور کلی هر لباس دیگری باید در نظر داشته باشید، قیمت آن است. توجه کنید که شاید سال دیگر نتوانید از این لباس استفاده کنید یا محدودیت بودجه داشته باشید.

بهترین جنس پارچه برای پالتو حاملگی شیک

در زمان انتخاب جنس مناسب برای پالتو بارداری چند فاکتور را مدنظر داشته باشید:

  • زیبایی
  • راحتی
  • تناسب فصلی

در این بین بهترین گزینه‌هایی که به عنوان پالتو بارداری پیشنهاد می‌شوند به شرح زیراند:

پالتو چرم بارداری

پالتو چرم بارداری

یکی از اولین گزینه‌هایی که برای بارداری پیشنهاد می‌شود، پالتو چرم است. چرم مزایا و معایبی دارد که باید به آن توجه کنید. اولاً چرم گرمای زیادی ایجاد نمی‌کند مگر اینکه داخل آن پوشش پرزی داشته باشد. بنابراین برای زمستان‌های سرد مناسب نیست. دوماً چرم کشش زیادی ندارد و محدود حرکتی در قسمت دست‌ها ایجاد می‌کند. با این حال پالتو چرم مقاوم و ضدآب است و در شهرهای بارداری گزینه‌ی مناسبی ست.

 

پالتو بافت بارداری

 

پالتو بافت بارداری

گزینه‌ی دیگری که برای پالتو بارداری پاییزه یا زمستانی معتدل پیشنهاد می‌شود، پالتو بافت است. این پالتو بارداری نیز گرمای قابل قبولی ایجاد می‌کند. در واقع هوا بین سوراخ‌های بافتنی گیر افتاده و به حفظ گرمای بدن کمک می‌کند. اگرچه پالتو بافت گرم است اما برای زمستان‌های شدید و بارانی گزینه‌ی مناسبی نیست. با این حال بافتنی خاصیت کشسانی زیادی دارد و برای افزایش سایز در بارداری بسیار مناسب است. 

پالتو پانچو بارداری

پالتو پانچو بارداری

اگر به دنبال یک پالتو بارداری راحت می‌گردید، پانچ بارداری گزینه‌ی مناسبی ست. آزادی زیاد این لباس، فضای زیادی برای حرکتت و افزایش سایز به شما می‌دهد و به طور ویژه در بارداری‌ دو قلو می‌تواند مفید باشد. پالتوهای پانچ با این حال گرمای زیادی ایجاد نمی‌کنند و چون فضای باز زیادی در پایین دارند، امکان ورود هوای سرد زیاد است بنابراین نباید در زمستان‌های سرد پوشیده شود.

پالتو خز بارداری

پالتو خز بارداری

خز گرمای زیادی ایجاد می‌کند و می‌تواند در انواع پالتو، کاپشن، لباس بارداری فانتزی یا مانتو حاملگی استفاده شود. اگرچه این گزینه می‌تواند برای زمستان‌های سرد مناسب باشد اما نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، بروز حساسیت یا علائم آلرژی ست. موی حیوانات می‌تواند در زمان باردار ایجاد حساسیت کند و یکی از دلایل اصلی سرفه در بارداری ست. بنابراین مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید. 

پالتو فوتر بارداری

پالتو فوتر بارداری

یکی از گزینه‌های ایمن، گرم و مناسب برای پالتو بارداری، فوتر است. این پالتو برای زمستان‌های سرد بسیار مناسب است و گرمای زیادی ایجاد می‌کند. نکته‌ی مهم این است که فوتر کشسانی زیادی ندارد بنابراین باید افزایش سایز در چند ماه آینده را مد نظر داشته باشید. 

پالتو پافر بارداری

پالتو پافر

یکی دیگر از انواع پالتوهای جدید، پافر ها هستند. نوعی پارچه که ترکیب پلی استر یا نایلون در بخش خارجی ست که یک لایه پشم شیشه در خود دارد. این پالتوها گزینه‌ی بسیار مناسبی برای مناطق بارانی هستند. بعلاوه به دلیل وجود پشم شیشه، گرمای زیادی برای بدن ایجاد می‌کنند. تنها مشکلشان این است که ممکن است شما را بزرگتر از چیزی که هستید نشان دهید و شاید این چیزی نباشد که بخواهید!

سخن پایانی

با توجه به توضیحات و انواع عکس پالتو بارداری که در بالا آورده شده، اکنون وقت آن رسیده که گزینه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید. پیشنهاد ما برای خرید لباس‌های بارداری، خرید حضوری ست. تغییر سایز شما در این دوران قابل پیش بینی نیست و بهتر است آن را حضوراً بپوشید و به تنتان امتحان کرده و میزان فضای آزادش را بسنجید و شاید خرید از پیج لباس بارداری گزینه‌ی مناسبی نباشد. همچنین زمان خرید فاکتورهایی که در بالا گفته شد را نیز در نظر داشته باشید.