راهنمای خرید اسباب بازی کودک نه ماهه و لیستی از بهترین آن ها

شهریور ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
اسباب بازی کودک نه ماهه

آیا به دنبال اسباب‌ بازی‌ کودک نه ماهه خود هستید که هم سرگرم کند و هم به او کمک کند مهارت‌های مهم خود را در حین بازی توسعه دهد؟ دامنه‌ی توجه کودک نه ماهه‌ی شما در حال افزایش است و ممکن است سرگرم نگه داشتنش سخت باشد. در این سن، نوزادان شروع به نشان دادن مهارت‌های پیشرفته‌تری می‌کنند، مانند کف زدن، بالا کشیدن خود برای ایستادن و خزیدن. همانطور که آنها در استفاده از بدن خود مهارت بیشتری پیدا می‌کنند و مغز آنها با سرعت بیشتری شروع به رشد می‌کند، به اسباب بازی‌هایی کودکانه که برای سنشان مناسب‌تر است واکنش بهتری نشان می‌دهند. مهم است که اسباب‌بازی‌های کودک شما همه کاره باشند و در این سن حرکت را تشویق کنند، زیرا کودک کارهای جدید زیادی انجام می‌دهد.

داشتن اسباب بازی‌هایی که کودکتان بتواند در موقعیت های مختلف با آنها بازی کند، مهم است. کودک شما به احتمال زیاد نشسته است، می‌خزد و حتی ممکن است شروع به کشیدن برای ایستادن کند. بنابراین، اسباب‌بازی‌هایی که برای یک نوزاد 9 ماهه انتخاب می‌کنید، در بیشتر موارد، باید کمی متفاوت و هیجان‌انگیزتر از اسباب‌بازی‌هایی باشند که در زمان کوچک‌تر بودن و انجام کارهای کمتر برای آن‌ها انتخاب کرده‌اید. در ادامه لیستی به عنوان راهنمای اسباب بازی کودک نه ماهه آورده شده است که کودکتان را سرگرم می‌کند و به او کمک می‌کند مهارت‌های مهم خود را در حین بازی با نوزاد رشد دهد.

خرید اسباب بازی کودک ۹ ماهه

اگر از آن والدینی هستید که می‌خواهند کودکشان بهترین اسباب بازی‌ها را داشته باشند، لیستی در ادامه برای ایده گرفتن آمده است. این لیست به جنسیت خاصی ربط ندارد و دختر و پسر می‌توانند از آن استفاده کنند:

استخر توپ

این اسباب‌بازی یکی از بهترین اسباب بازی‌ها و یک بازی تقویت مهارت حرکتی در لیست راهنمای اسباب بازی کودک نه ماهه است، زیرا باعث می‌شود مهارت‌های زیادی را به‌طور هم‌زمان توسعه دهد و در عین حال به سادگی سرگرم‌کننده باشد. ابتدا بهتر است منظورمان را از «استخر» مشخص کنیم. منظور استخرهای بزرگ در شهربازی‌ها نیست. منظور، استخرهای کوچک پلاستیکی مخصوص نوزادان با ارتفاعی در حدود 20 تا 30 سانتی‌متر و قطری در حدود 1 متر تا 1.5 متر است. کودکان می‌توانند توپ‌ها را نگه دارند، پرتاب کنند که به بهبود رشد حرکتی آنها کمک می‌کند. این اسباب بازی کودک را تشویق می‌کند تا یا پاهایش را لگد بزند و حرکت توپ‌ها را تماشا کند، که علت و معلولی کار را به او می‌آموزد. در این سن این بازی را می‌توان از بازی‌های پرتحرک برای کودکان دانست.

استخر توپ برای کودک نه ماهه

اسباب بازی‌های فعالیتی

نوزادان می‌توانند هنگام بازی با اسباب بازی‌هایی که از ماهیچه‌های کوچکتر دست و مچ خود استفاده می‌کنند، تمرین کنند تا مهارت‌های حرکتی ظریفشان را توسعه دهند. اسباب بازی‌هایی که دکمه‌هایی برای فشار دادن و سوئیچ‌ها برای جابجایی دارند، اسباب‌بازی مناسبی برای تقویت مهارت‌های حرکتی خوب در طول زمان بازی است. این اسباب بازی‌ها از بهترین گزینه‌ها برای بازی با کودک نه ماهه و سرگرم کردن او و اسباب بازی هایی برای شش تا هجده ماهگی کودک است.

اسباب بازی‌های موزیکال

نوزادان عاشق موسیقی و اسباب‌بازی‌هایی هستند که آنها را تشویق می‌کند تا آهنگ‌های خود را بسازند، به آنها کمک می‌کند صداهای مختلف را آزمایش کنند و در عین حال بسیاری از مهارت‌های دیگر مانند مهارت‌های حرکتی درشت و علت و معلولی را نیز توسعه دهند. اسباب‌بازی‌های موسیقی دار که در آن کودک باید خودش موسیقی بسازد، مانند بلز بسیار محبوب و از بهترین اسباب بازی کودک نه ماهه است. بازی با یک مجموعه ساده از شیکرها و جغجغه‌ها نیز بهترین راه برای کودک شما برای شروع آزمایش با صداها است.

اسباب بازی های موزیکال برای کودک نه ماهه

بلوک‌های بزرگ و نرم

اسباب‌بازی‌هایی که بچه‌ها را به حرکت در می‌آورند و از عضلات بزرگترشان مانند عضلات پاها و بازوها استفاده می‌کنند، برای رشد مهارت‌های حرکتی درشت آنها ایده‌آل هستند. بلوک‌های نرم بزرگ راهی عالی برای ایجاد محیطی امن و چالش‌برانگیز برای کودک و گزینه‌ی مناسب اسباب بازی کودک نه ماهه هستند. این اسباب بازی به آنها اجازه می‌دهد تا مهارت‌های خزیدن و ایستادن خود را تمرین کنند.

گوشی‌های اسباب بازی

تلفن‌های اسباب بازی هنوز هم به دلایلی بسیار محبوب هستند -آنها برای نوزادان و کودکان نوپا بسیار سرگرم کننده‌اند. نوزادان با سرعت شروع به ساختن اولین صداها و کلمات خود می‌کنند، اما یک تلفن اسباب بازی بچه گانه آنها را تشویق می‌کند که درست مانند مادر و پدر با هم گفتگو کنند. تلفن به نوزادان کمک می‌کند تا گفتار خود را از طریق نقش آفرینی توسعه دهند و به شما پیشنهاد می‌کند که با کودک خود بازی کنید تا به او نشان دهید که چگونه این کار را انجام می‌دهد. تلفن‌ها از مناسب‌ترین اسباب بازی کودک نه ماهه و فرصتی عالی برای شماست که بتوانید کلمات جدید را الگوبرداری کنید و مهارت‌های زبانی را از طریق بازی تخیلی تمرین کنید.

گوشی های اسباب بازی برای کودک نه ماهه

اسباب بازی‌های علت و معلولی

علت و معلول مهارت دیگری است که نوزادان از شش ماهگی شروع به رشد می‌کنند. اسباب‌بازی‌هایی که به کودکتان نشان می‌دهند که انجام یک کار منجر به اتفاق دیگری می‌شود، برای رشد این مهارت عالی هستند. این اسباب بازی به کودکتان کمک می‌کند تا روی بسیاری از مهارت‌های رشدی مهم به طور همزمان کار کند. 

مرتب کننده‌های شکل

در نه ماهگی، نوزادان آماده هستند تا مهارت‌های حل مسئله را با بازی با اسباب بازی‌های پیشرفته‌تر توسعه دهند. این واقعیت که می‌توانید به راحتی این دسته‌بندی شکل را انجام دهید یک امتیاز اضافی است. کودکان این اسباب بازی را دوست دارد زیرا همه کاره است و او را در ماه‌های آینده مشغول یادگیری و تسلط بر مهارت‌های خود می‌کند. یک مرتب‌کننده شکل به روش‌های مختلفی روی مهارت‌های شناختی کار می‌کند. این دسته از اسباب بازی‌ها اسباببازیهای مناسب برای کودکان زیر یک سال هستند.

مرتب کننده های شکل برای کودک نه ماهه

کتاب‌های پاپ اپ

مهارت‌های حسی هر چیزی است که حواس کودک شما را درگیر می‌کند، مانند لامسه، بویایی و چشایی. کتاب‌های پاپ اپ و احساسی برای کاوش حسی و همچنین ایجاد مهارت‌های سواد اولیه عالی هستند. کودک با لمس اشیاء در هر صفحه در مورد بافت‌های مختلف یاد می‌گیرد. همراه با کودکتان کتاب را بخوانید و تک تک اشیاء را در صفحه به او نشان دهید تا به آنها کمک کنید مهارت‌های زبانی و اجتماعی خود را نیز توسعه دهند. این کتاب‌ها به دلیل قصه و سرگرمی از بهترین اسباب بازی کودک نه ماهه هستند.

اسباب بازی‌های ترتیبی

نوزادان از بدو تولد شروع به رشد مهارت‌های اجتماعی خود می‌کنند و اسباب بازی‌هایی که شامل تعامل اجتماعی می‌شوند برای گسترش این مهارت‌ها ایده آل هستند. هر اسباب‌بازی که نوبت‌ کاری را تشویق می‌کند برای ایجاد مهارت‌های اجتماعی عالی است. یکی از بهترین اسباب‌بازی‌ها در این زمینه را در زیر می‌بینید در این اسباب بازی شما باید توپ‌ها را به نوبت روی صفحه بیاندازید تا پشت سر هم قل بخورند و همین نوبت بندی به آن در توسعه‌ی مهارت‌های اجتماعی‌شان کمک می‌کند. درنتیجه می‌توان از آن برای افزایش هوش کودک نه ماهه و تقویت هوش استفاده کرد.

اسباب بازی های ترتیبی برای کودک نه ماهه

نکات مهم در راهنمای اسباب بازی کودک نه ماهه

در خرید اسباب بازی برای این کودکان باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

ایمنی: در خرید اسباب بازی کودک نه ماهه، ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا این سنی است که نوزادان عاشق گذاشتن چیزها در دهان خود هستند. اشیای مغناطیسی و اسباب‌بازی‌های دارای باتری دکمه‌ای برای نوزادان به دلیل خطرات احتمالی در صورت بلعیدن باید اجتناب شود. قبل از خرید، بررسی کنید که نوزاد در حین بازی با یک اسباب بازی خاص چقدر به نظارت یا کمک نیاز دارد. و اگر می‌توانند آن را به طور کامل در دهان خود جای دهند، به طور کامل از خریدشان اجتناب کنید.

توجه به نقاط عطف در این سن: مهم نیست برای کودک شش ماهه اسباب بازی می‌خرید یا هشت ماهه یا یازده ماهه، توجه به نقاط عطف آن سن اهمیت زیادی دارد. نقاط عطف یک دستورالعمل عالی است که باید دنبال کنید تا مطمئن شوید کودکتان به طور مناسب برای سن خود رشد می‌کند. در نه ماهگی، کودکتان می‌تواند از طریق بازی به این نقاط عطف اصلی برسد:

  • جابجایی اشیا از یک دست به دست دیگر 
  • حرکت دادن بدن و عضله سازی 
  • خزیدن و تقویت مهارت‌های حرکتی درشت و ظریف 

درگیری فیزیکی اسباب بازی: خرید اسباب‌بازی‌ کودک نه ماهه که حرکت را تشویق می‌کنند برای ساخت ماهیچه‌ها و قدرت کلی کودک در این سن عالی است. اسباب‌بازی‌هایی مانند توپ‌های بزرگ، چیزهای نرم، یا وسایل نقلیه با چرخ‌هایی برای فشار دادن و کشیدن برای حرکت دادن بدن کودک نه ماهه عالی هستند.