راهنمای انتخاب رنگ سیسمونی اتاق کودک 1401

شهریور ۱۴۰۱ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
انتخاب رنگ سیسمونی

انتخاب رنگ سیسمونی همیشه یکی از هیجان‌انگیز‌ترین کارهایی است که بعد از اطلاع یافتن از بارداری باید انجام دهید. اینکه نوزاد دختر است یا پسر می‌تواند در رنگ سیسمونی تاثیر داشته باشد، اما در عین حال رنگ‌هایی نیز وجود دارند که خنثی هستند و برای هر دو جنس مونث یا مذکر می‌توانند مناسب باشند. اینکه سیسمونی را دقیقا به چه رنگی انتخاب کنید، بسیار سلیقه‌ای است. البته اگر می‌خواهید آینده‌نگر باشید و از وسایلی که تهیه می‌کنید در آینده برای فرزند بعدی خود نیز استفاده کنید، بهتر است به سراغ رنگ‌های مشترک سیسمونی بروید تا به این ترتیب با تغییر احتمالی جنسیت فرزند بعدی دچار مشکل یا وسواس نشوید.

بهترین انتخاب رنگ سیسمونی کدام است؟

بهترین رنگ سیسمونی کدام است؟

واقعیت این است که شما باید به سراغ رنگ‌های شاد و کودکانه برای لیست سیسمونی نوزاد بروید. احتمالا می‌دانید که از دیر باز رنگ صورتی برای نوزاد دختر و رنگ آبی برای نوزاد پسر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ البته این به این معنا نیست که نمی‌توانید از یک لباس صورتی خوش رنگ پسرانه برای یک کودک پسر استفاده کنید. در واقع همه چیز سلیقه‌ای است. مهمترین نکته در انتخاب رنگ سیسمونی پسر یا انتخاب رنگ سیسمونی دختر این است که به سراغ رنگ‌های شاد و کودکانه بروید. کمک گرفتن از ترکیب رنگ‌ها نیز می‌تواند بسیار جذاب و موثر باشد. مثلا برای یک نوزاد پسر از ترکیب آبی و زرد استفاده کنید یا برای یک نوزاد دختر به سراغ صورتی و سفید بروید.

رنگ‌هایی نیز وجود دارند که جنسیت برای آنها تعریف نشده است. در واقع بیشتر دو رنگ صورتی و آبی هستند که نگاه جنسیتی در آنها قوی‌ است. رنگ اسپرت سیسمونی به این معنی است که هم برای دختران و هم برای پسران قابل استفاده هستند و تفکیک‌پذیر نیستند.

این روزها سیسمونی رنگ طوسی، سیسمونی طوسی-سرمه ای، طوسی-سفید و حتی سیسمونی زرد و طوسی طرفداران زیادی دارد. البته باید توجه داشته باشید که اگر تمام اتاق کودک را فقط با این رنگ‌های محدود طراحی و تزیین کنید، خیلی جلوه‌ زیبایی نمی‌توانید به اتاق بدهید؛ پس حتما به سراغ رنگ‌های دیگری مانند سفید، بنفش، نارنجی، زرد، قرمز، سبز در طیف‌های رنگی متفاوت هم بروید. مثلا طیف رنگی سبز را انتخاب کنید و از سبز روشن تا سبز تیره را در اتاقی که سرویس خواب آن سفید و زرد است وارد کنید. این کار را با انتخاب پرده، روتختی، لوستر، انواع عروسک و دیوارکوب، قاب عکس، اسباب بازی و ... می‌توانید انجام دهید.

انتخاب رنگ سیسمونی پسر یا انتخاب رنگ سیسمونی دختر

به یاد داشته باشید معمولا بهترین رنگ سیسمونی رنگی است که اول جنسیت در آن مطرح نباشد و دوم به دل خودتان نیز نشسته باشد. رنگ‌هایی که شاد و زنده هستند؛ البته حتما این نکته را به یاد داشته باشید که طیف رنگی نامتناسب به شدت می‌تواند روی روان و اعصاب کودک شما تاثیر بگذارد. بنابراین هر رنگی را با دقت و درایت کامل انتخاب و استفاده کنید.

برای یادآوری می‌توانیم بگوییم که رنگ‌هایی مانند، طوسی، زرد، قرمز، بنفش و یاسی، سبز و حتی سفید به عنوان رنگ سیسمونی مشترک بین دختر و پسر شناخته می‌شوند و فقط دو رنگ صورتی و آبی از همه بیشتر جنسیتی هستند.

کدام رنگ را برای سیسمونی کودکم انتخاب کنم؟

کدام رنگ را برای سیسمونی کودکم انتخاب کنم؟

به یاد داشته باشید که انتخاب رنگ همیشه و همواره سلیقه‌ای است؛ اما اگر خوش‌سلیقگی به خرج دهید می‌توانید برای کودک خود بهترین وسایل را با بهترین رنگ‌ها انتخاب کنید.

برای مثال انتخاب یک پوستر کاغذ‌ دیواری کارتونی اسپرت و شاد که فقط یکی از دیوارهای اتاق خواب کودک  (بزرگترین دیوار) را پوشش می‌دهد، می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد؛ باقی دیوارهای اتاق را کاغذهای ساده و به رنگ‌های کاملا خنثی و روشن پوشش دهید.

بهتر این است که ابزاری مانند صندلی ماشین، صندلی غذا، کریر و کالسکه با رنگ‌های خنثی و مشترک انتخاب کنید. مثلا طوسی و سفید یا طوسی و مشکی و یا نوک مدادی و مشکی. توصیه می‌کنیم برای خرید این وسایل به سراغ رنگ‌های قرمز،آبی، صورتی و حتی زرد نروید، زیرا این وسایل بیشتر از اینکه در اتاق کودک مورد استفاده قرار بگیرند، برای فضای خارج از اتاق کاربرد دارند و اصلا نیازی نیست که مطابق جنیست نوزاد انتخاب شوند.

در عوض رنگ لباس، جوراب، دم‌پایی، عروسک و حتی ماشین کوچکی که برای فرزند خود تهیه می‌کنید، بر اساس جنسیتی او خریداری کنید. مثلا یک جوراب توردار صورتی یا یک کفش کالج مخمل آبی.

اگر رنگ سیسمونی کودک را بیشتر در وسایل شخصی و مصرفی او وارد کنید، برای شما مفیدتر است. زیرا وسایلی نظیر بند پستانک، لباس، شیشه شیر، پستانک، جوراب، پوار بینی و ... کاملا شخصی هستند و حتی اگر بخواهید هم نمی‌توانید از این وسایل برای فرزند بعدی خود استفاده کنید.

اما وسایل مثل صندلی غذا، صندلی ماشین و ... قابل استفاده برای همه فرزندان شما خواهند بود. پس بهتر است رنگی را انتخاب کنید که جنسیت برای آن تعریف نشده باشد و به تعبیری کاملا اسپرت باشد.

برای انتخاب رنگ کفپوش و پرده اتاق خواب کودک می‌توانید از طیف رنگی کمک بگیرید. حتی شخصیت‌های کارتونی هم می‌توانند به شما کمک کنند. مثلا کارتون پپا پیگ کارتونی است که هم شخصیت‌های جالبی دارد و هم اینکه به هیچ وجه جنسیتی نیست.

شما به کمک عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های رنگی نیز می‌توانید روح اتاق کودک خود را تازه کنید. البته به یاد داشته باشید که هرگز به سراغ رنگ‌های تند نروید و همیشه از رنگ‌های ملایم استفاده کنید در این قسمت میتوانید لیست سیسمونی نوزاد با عکس را ببینید و ایده بگیرید. همچنین در خرید ابزار غیر ضروری صرفا به جهت رنگی رنگی بودن آنها افراط نکنید. وسایل کم، مناسب، با کیفیت و کارآمد تهیه کنید و تصور نکنید که اگر هر چه وسایل بیشتری برای سیسمونی نوزاد خود تهیه کنید، سیسمونی بهتری تدارک دیده‌اید.

رنگ‌ سیسمونی نوزاد اسپرت

بهتر است برای انتخاب رنگ سیسمونی خود را درگیر رنگ‌هایی که جنسیتی هستند، نکنید؛ مثلا یک کمد آبی همیشه نمی‌تواند برای شما کارایی داشته باشد، اما یک سرهمی آبی پسرانه برای یک نوزاد پسر به اندازه کافی کارآمد خواهد بود، زیرا یک وسیله شخصی و مصرفی است. در واقع صرف نظر از اینکه برای خرید سیسمونی نباید درگیر تجملات و خرید اضافه شوید، به سراغ رنگ‌های کاملا جنسیتی هم نروید. یک رنگ‌ سیسمونی نوزاد اسپرت همیشه می‌تواند برای شما کارایی داشته باشد و احتمالا در هنگام فروش نیز بهتر و راحت‌تر می‌توانید آن را به دیگران بفروشید.

شما باید یاد بگیرید که از رنگ‌ها به تناسب استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که اگرچه گفته می‌شود رنگ آبی پسرانه و رنگ صورتی دخترانه است، اما این قراردادی نیست که نتوانید آن را زیر پا بگذارد. این روزها توصیه می‌شود که نگاه جنسیتی به رنگ‌ها برای استفاده کودکان برداشته شود و اجازه داده شود که کودکان از هر رنگی که دوست دارند، استفاده کنند.