طرز تهیه حریره بادام با آرد برنج | بسیار مقوی و خوشمزه

اسفند ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
طرز تهیه حریره بادام با آرد برنج

از شش ماهگی که کودک می‌تواند خوردن غذای کمکی را آغاز کند، این موضوع بسیار مهم است که بتوانید غذاهای مقوی و تقویتی خوشمزه‌ای به او بدهید که اشتهایش افزایش پیدا کند و بتوان وزنگیری خوبی داشته باشد. یکی از غذاهای بسیار مغذی که می‌تواند جزو اولین غذاهای کمکی باشد که به کودکتان می‌دهید، حریره بادام است که یک دسر بسیار خوشمزه است و می‌توانید به جای تهیه فرنی یا دادن سرلاک به کودکتان از آن استفاده کنید. روش‌های مختلفی برای طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد 6 ماهه و بالاتر وجود دارد اما یکی از رایج‌ترین آنها، طرز تهیه حریره بادام با آرد برنج است که خاصیت غذایی آن را حتی چند برابر می‌کند. در ادامه بیشتر در مورد این روش توضیح می‌دهیم.

طرز تهیه حریره بادام با آرد برنج

مواد لازم:

  • بادام درختی بدون نمک : 6 عدد
  • آرد برنج: 1 قاشق غذاخوری
  • شیر پرچرب: نصف پیمانه
  • شکر و آب: به مقدار لازم

ابتدا بادام‌ها را در آب جوش ریخته و به مدت یک تا دو دقیقه اجازه می‌دهید در آن بماند و بعد با آب سرد آبکشی می‌کنید. با این کار پوست آنها به راحتی جدا می‌شود. سپس آن را با آب، شکر و آرد برنج ترکیب کرده و در مخلوط کن می‌ریزید تا یک پوره سفید رنگ ایجاد شود. در نهایت شیر را به مخلوط اضافه کرده و حرارت می‌دهید تا قوام بیاید. و بعد از سرد شدن می‌توانید آن را به نوزاد خود بدهید.

طرز تهیه حریره بادام با پودر بادام

استفاده از پودر بادام در روش تهیه حریره بادام با آرد برنج، به منزله‌ی یک مرحله جلو رفتن در تهیه‌ی این غذا است و شما دیگر نیازی به انجام مرحله‌ی جوشاندن بادام‌ها و پوست کندن آنها ندارید.

طرز تهیه حریره بادام با برنج

اگر در خانه آرد برنج ندارید می‌توانید به طرز تهیه حریره بادام با آرد برنج، یک مرحله‌ی دیگر اضافه کنید و آن هم آسیاب کردن برنج است. با آسیاب کردن برنج می‌توانید یک آرد برنج یکدست و تازه بدست آورید که می‌تواند حریره بادوم شما را بسیار خوشمزه کند. با این حال شما همیشه این شانس را دارید که به جای آرد برنج از نشاسته استفاده کنید. 

طرز تهیه حریره بادام با برنج

طرز تهیه حریره بادام با آرد برنج بدون شیر

طرز پخت حریره بادام با آرد برنج به قدری انعطاف پذیر است که می‌توانید حتی آن را بدون شیر درست کنید. این دستور به درد زمانی می‌خورد که یا مشکل حساسیت کودک به پروتئین گاوی یا عدم تحمل لاکتوز وجود دارد و یا در خانه شیر ندارید. برای تهیه‌ی این حریره تنها کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

مواد لازم:

  • آب: 1.5 لیوان
  • آرد برنج: یک قاشق غذا خوری سر پر
  • پودر بادام درختی: نصق قاشق غذا خوری
  • شکر: به مقدار لازم

ابتدا آرد برنج را در آب حل کنید تا گلوله نشود و بعد پود بادام و شکر را به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید و تا زمان جوش آمدن آب، هم بزنید. وقتی مخلوط به جوش آمد، شعله را کم کنید و دیگر هم نزنید تا قوام بیاید و آماده‌ی خوراندن به نوزاد شود.

طرز تهیه حریره برنج

یک گزینه‌ی بسیار مشابه با طرز تهیه حریره بادام با آرد برنج برای نوزادن شش مآهه وجود دارد و آن هم حریره برنج است که بسیار آسانتر است و به مواد اولیه‌ی حتی کمتری نیاز دارد. برای پخت این حریره تنها کافی است، برنج خام را در ماهیتابه‌ی خالی بریزید و تفت بدهید تا کمی برشته شود. بعد برنج‌ها را آسیاب می‌کنید. از این پودر به مقدار چند قاشق در کمی آب می‌ریزیم و به دلخواه کمی شکر اضافه می‌کنیم و روی شعله حرارت می‌دهیم تا کمی قوام بیاید. اگرچه به دلیل نبود بادام، خواص این حریره نسبت به حریره‌ی بادام متفاوت است اما مزایای خاص خود را دارد و حتماً آن را برای نوزاد خود بپزید زیرا بسیار مقوی است و بهترین و ساده‌ترین غذا برای وزن گیری نوزاد است.

سخن پایانی

طرز تهیه حریره بادام با آرد برنج بسیار ساده است و طعم برنج به خوبی در این حریره حس می‌شود. این دسر یکی از بهترین گزینه‌ها برای شروع غذاهای کمکی در شش ماهگی است و همانطور که دیدید به مواد اولیه‌ی زیاد یا زمان طولانی برای تهیه‌ نیاز ندارد.