دستور پخت غذای رژیمی خوشمزه با اسفناج

مرداد ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
غذای رژیمی خوشمزه با اسفناج

وقتی صحبت از غذاهای رژیمی برای لاغری سریع می‌شود، یک موضوع مشخص است: شما باید مصرف پروتئین و سبزیجات را افزایش داده و مصرف چربی و کربوهیدرات را کاهش دهید. اگرچه پروتئین‌ها برای ایجاد حس سیری لازم‌اند اما شما به سبزیجات به عنوان مکمل نیاز دارید. بعلاوه شاید مصرف مداوم غذاهای پروتئینی صرف مانند مرغ و گوشت گریل شده نتواند در درازمدت به صرفه باشد. اینجاست که باید سعی کنید دستور تهیه‌ی انواع غذاهای رژیمی خوشمزه با سبزیجات -گزینه‌ی دیگر لیستتان- را یاد می‌گیرید. یکی از سبزیجات بسیار مفید و البته خوشمزه که می‌توانید غذاهای متنوعی با آنها بسازید، اسفناج است. در ادامه قصد داریم شما را با انواع غذای رژیمی خوشمزه با اسفناج آشنا کنید تا بتوانید آن را به یکی از عناصر ثابت رژیمتان تبدیل کنید.

بورانی اسفناج از بهترین غذای رژیمی با اسفناج

یکی از اولین غذاهایی که با اسفناج به ذهن همه‌ی ما می‌رسد میان وعده‌ای به اسم بورانی اسفناج است. ترکیب خوشمزه‌ای از ماست و اسفناج پخته که با سیر و ادویه‌هایی مانند نمک، فلفل و دارچین طعم‌دار می‌شود. بسیاری از افراد از این غذای رژیمی خوشمزه با اسفناج حتی به عنوان یک شام سبک نیز استفاده می‌کنند. همچنین برای بهبود طعم آن می‌توانید از سبزی‌های معطری مانند گشنیز نیز در تهیه بورانی اسفناج نیز استفاده کنید.

املت اسفناج از غذای کم کالری با اسفناج

املت اسفناج یک غذای رژیمی با اسفناج و از غذاهای حجم دهنده است که به راحتی تهیه می‌شود. برای تهیه‌ی این غذای رژیمی خوَشمزه با اسفناج به مواد زیر نیاز دارید:

  • تخم مرغ
  • برگ اسفناج خرد شده
  • پنیر پارمزان رنده شده
  • پودر پیاز
  • جوز هندی در صورت دلخواه

حالا تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسه با هم مخلوط کرده و اسفناج و پنیر پارمزان را اضافه کنید. با پودر پیاز، جوز هندی، نمک و فلفل مزه دار کنید. در تابه کمی روغن برزیزد و مواد را در آن بریزید تا سرخ شود.

املت اسفناج

نرگسی اسفناج

یکی دیگر انواع غذای رژیمی خوشمزه با اسفناج، نرگس است. طرز تهیه‌ نرگسی آن بسیار شبیه املت اسفناج است. برای تهیه به تخم مرغ، پیاز، سیر و اسفناج نیاز دارید. ابتدا اسفناج را بخار پز کنید. بعد پیاز را در تابه ‌ای سرخ کرده و سیر را اضافه کنید. در نهایت اسفناج را اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند. در انتها تخم مرغ را روی آن بریزید و اجازه دهید ببندد. بعضی در طرز تهیه نرگسی اسفناج با رب انار یا رب گوجه فرنگی طعم‌های جدید ایجاد می‌کنند.

پاستای اسفناج

شما می‌توانید به روش‌های مختلفی از اسفناج در تهیه انواعی از پاستا استفاده کنید. اما یک روش بسیار ساده؛ دستوری ست که در ادامه آمده است:

  • پاستا
  • اسفناج
  • روغن زیتون 
  •  سیر
  • پنیر خامه‌ای
  • پنیر پارمزان رنده شده

ماکارونی را در آب جوشانده و بپزید و سپس قبل از اینکه آبکش کنید نصف فنجان از آب آن را بردارید. در تابه‌ای روغن زیتون ریخته و سیر را در آن تفت دهید. حالا اسفناج را اضافه کنید و تفت دهید. وقتی آنها هنوز کمی سبز هستند، پنیر خامه‌ای و آب ماکارونی را اضافه کرده و اجازه دهید با هم بپزند. در نهایت پنیر پارمزان رنده شده را  اضافه کنید و خوب هم بزنید. وقتی غلیظ شد، پاستای آبکش شده را اضافه کنید و کمی که مخلوط شد، از روی حرارت برداشته و با کمی روغن زیتون سرو کنید. اسپاگتی با اسفناج یک غذای بسیار خوشمزه و مقوی ست که حتماً باید امتحان کنید.

سوپ اسفناج و خامه

سوپ اسفناج و خامه

اگر به دنبال یک غذای رژیمی خوشمزه با اسفناج هستید، سوپ اسفناج را امتحان کنید. برای تهیه‌ی این سوپ پیاز را سرخ کنید. به آن آرد افزوده و کمی تفت دهید. آب مرغ را اضافه کرده و اجازه می‌دهید غلیظ شود. اسفناج بخار پز را به ترکیب اضافه کنید و کمی که با هم پخته شدند با گوشت کوب برقی مخلوط را یکدست کنید و سپس سرو کنید. به طور کلی سوپ‌ها از غذاهای کم کالری و رژیمی خوشمزه هستند پس حتماً آنها را در رژیم خود بگنجانید.

پیراشکی اسفناج

یکی دیگر از انواع غذا با اسفناج که طرفداران بسیار زیادی دارد، پیراشکی اسفناج است. برای تهیه‌ی آن کافی است اسفناج پخته را تفت دهید تا آبش کشیده شود و بعد آن را با پیاز داغ مخلوط کنید. حالا به همراه کمی پنیر آن را در خمیر پیراشکی بریزید و خمیر آماده شده را یا سرخ کنید یا در فر بپزید.

خوراک اسفناج و قارچ

یکی دیگر از انواع غذای رژیمی خوشمزه با اسفناج و قارچ است که برای تهیه‌اش به مواد زیادی نیاز ندارید:

  • اسفناج
  • قارچ
  • خامه
  • پیاز
  • سیر
  • روغن زیتون

ابتدا آرد و خامه را ترکیب می‌کنید. پیاز را در تابه‌ای سرخ می‌کنید. سپس سیر و قارچ را به آن اضافه می‌کنید. سپس مخلوط آرد و خامه را به آن اضافه می‌کنیم. و هم می‌زنیم تا یکدست شود. در نهایت اسفناج را اضافه می‌کنیم. و بعد از چند دقیقه از روی حرارت برمیداریم.

خوراک اسفناج و قارچ

خوراک اسفناج پنیری

غذاهای مختلفی می‌توانید از این دو ترکیب بپزید اما پیتزای اسفناج بهترین غذا با اسفناج و پنیر است. برای تهیه‌ی ان کافی است اسفناج را بخار پز کنید. در تابه‌ای پیاز را سرخ کنید و سپس اسفناج را به آن اضافه کنید. این مواد را به ظرفی منتقل می‌کنیم. روی آن پنیر فتا می‌ریزیم. در نهایت پنیر پیتزا را در یک تخم مرغ مخلوط کرده و روی مواد میریزیم و ظرف را در فر قرار می‌دهیم تا پنیر طلایی شود. درست است که این با پیتزای معمول فرق دارد اما یک غذای رژیمی خوشمزه با اسفناج است.

سالاد اسفناج

یکی دیگر از مواردی که می‌توانید با اسفناج تهیه کنید و در لیست غذا رژیمی قرار دارد سالاد اسفناج است. در این سالاد از اسفناج خام استفاده می‌شود. کافی است آنها را خرد کنید و همراه با دانه‌های انار، پنیر فتا، گردو در ظرفی بریزید. این سالاد را می‌توانید با سرکه بالزامیک و روغن زیتون سرو کنید. این سالاد برای رژیم‌های لاغری بسیار مناسب است.

غذاهای رژیمی و خوشمزه با اسفناج و مرغ

مرغ و اسفناج

روش‌ها و رسپی‌های مختلفی برای طرز تهیه اسفناج در کنار مرغ وجود دارد. شما می‌توانید خورشت اسفناج بپزید یا اسفناج ته چین درست کنید. در مورد خورشت ابتدا اسفناج را بخار پز کنید. بعد آن را با پیاز داغ ترکیب کنید. مرغ را اضافه کنید و همه را با هم سرخ کرده و تفت دهید در نهایت آب اضافه کنید و اجازه دهید خورشت جا بیفتد. می‌توانید برای طعم بهتر به آن چند آلو بخارا اضافه کنید. 

یک غذای رژیمی خوشمزه با اسفناج و مرغ، ته چین اسفناج است. برای این کار نیز اسفناج را بخار پز کنید با پیاز و مرغ سرخ کنید و به صورت ته چین در بین پلوی آبکش شده قرار دهید تا دم بکشد. به این دستور طرز تهیه غذای رژیمی با اسفناج می‌توانید زرشک را نیز اضافه کنید.

کوکو اسفناج

کوکوی اسفناج یک غذای سریع و البته خوشمزه است. برای طرز تهیه غذای رژیمی خوشمزه با اسفناج ابتدا پیاز را سرخ کنید. بعد اسفناج خورد شده را به آن اضافه کنید. اجازه می‌دهید آب اسفناج کشیده شود. بعد از روی حرارت برمیداریم تا خنک شود. سپس به آن سیب زمینی آبپز، تخم مرغ و کمی آرد اضافه می‌کنیم و مخلوط را خوب هم میزنیم تا تخم مرغ کف کند. بعد مانند کوکوهای دیگر در تابه سرخ می‌کنیم.