تعیین جنسیت با پیاز و تست بارداری با پیاز قابل اطمینان است؟

تیر ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
تست بارداری با پیاز

تست بارداری با پیاز یکی از انواع روش‌های خانگی و اصطلاحا دمِ‌دستی مانند تست بارداری با جوش شیرین برای کشف وضعیت بارداری است. روش‌های خانگی بسیار زیادی با انواع ترکیباتی که معمولا در تمام خانه‌ها یافت می‌شود، برای تشخیص بارداری وجود دارد؛ اما اینکه دقیقا کدام یک از این روش‌ها کاملا صحیح است و نتیجه کاملا موثق می‌دهد، مشخص و تایید شده نیست. با این وجود اگر تمایل دارید از میان تمام روش‌های خانگی موجود برای تشخیص بارداری خود، از تست بارداری با پیاز استفاده کنید، این مقاله را از دست ندهید. به طور کلی تشخیص بارداری در روزهای اول به روش سنتی برای همه خانم‌ها هیجان‌انگیز است. از همین جهت است که استفاده از ترکیبات خانگی برای کشف زودهنگام بارداری تقریبا مورد توجه همه خانم‌ها است. 

 

روش تست بارداری با پیاز چگونه است؟

روش استفاده تست بارداری با پیاز در خانه به این صورت است که اولا زمان انجام این تست را به صبح اول وقت موکول کنید. یعنی وقتی از خواب بیدار شده‌اید و هنوز اولین مرحله ادرار خود را دفع نکرده‌اید. بهترین نمونه برای هر شکلی از تست بارداری، ادرار اول صبح است، زیرا شدت مواد موجود در ادرار اول صبح در اوج است و هر چیزی را به خوبی نشان می‌‌دهد. در غیر این صورت بهتر است بعد از خوردن مایعات تا حداقل 4 ساعت دفع ادرار نداشته باشید و بعد از چهار ساعت نمونه ادرار خود را جمع کنید. در یک ظرف تمیز و کاملا استریل مقداری از ادرار خود را جمع کنید. 

روش تست بارداری با پیاز

یک پیاز سفید را پوست بگیرید و برش بزنید و مقداری از پیاز را در نمونه ادرار قرار دهید و پنج دقیقه صبر کنید. اگر طریقه تست بارداری با پیاز را درست رعایت کنید، با نتایج زیر روبه رو خواهید شد. 

در صورت بارداری رنگ ادرار روشن‌تر و روشن‌تر می‌شود و رنگ‌های بنفش اطراف پیاز مشاهده می‌شود. با توجه به اینکه ایجاد رنگ بنفش در اطراف پیاز به مثبت بودن بارداری مربوط است، لذا حتما از پیاز سفید استفاده کنید؛ زیرا تشخیص این حالت در پیاز قرمز سخت و حتی غیرممکن است. 

 چنانچه رنگ ادرار به رنگ کهربا باقی‌ ماند، جواب آزمایش منفی است و فرضیه بارداری رد می‌شود. گرچه اگر قاعدگی شما عقب افتاده است، تنها آزمایش خون است که به طور حتم فرضیه بارداری را رد می‌کند. در زیر عکس تست بارداری با پیاز آمده است.

نتیجه تست بارداری با پیاز

اگر هنوز در مورد اینکه تست بارداری با پیاز در خانه چگونه انجام می‌شود، ابهام دارید و کاملا متوجه مراحل انجام کار نشده‌اید، می‌توانید فیلم تست بارداری با پیاز را در نت جست و جو کنید تا بتوانید کاملا صحیح این روش را اجرا کنید. 

سایر روش‌های خانگی برای تشخیص بارداری

به جز تست حاملگی با پیاز روشهای دیگری نیز وجود دارد:

  • تست بارداری با موبایل
  • تست بارداری با بزاق دهان
  • تست بارداری با سرکه
  • تست بارداری با عسل
  • تست بارداری با نمک
  • تست بارداری با وایتکس
  • تست بارداری با شامپو
  • تست بارداری خانگی با قند
  • تست بارداری با شکر
  • تست بارداری با نوشابه

همانطور که می بینید به جز روش تشخیص بارداری با پیاز، روش‌های خانگی بسیار دیگری برای تشخیص بارداری وجود دارد. اینکه از کدام روش استفاده کنید، با خودِ شماست، البته اینکه کدام روش کاملا و قطعا موثق است، مشخص نیست. در نهایت شما مجبور خواهید شد برای تشخیص بارداری خود به سراغ آزمایشگاه بروید و آزمایش خون بتا بدهید. کما اینکه برای تشخیص جنسیت جنین نیز حتما باید در موعد مناسب سونوگرافی انجام دهید و تعیین جنسیت با پیاز تست معتبری نیست. زیرا  فقط و فقط تشخیص جنسیت جنین با سونوگرافی امکانپذیر است. 

آیا تست بارداری با پیاز درست است؟

گرچه از موضوع پیازدرمانی برای حل مسائل ناباروری به وفور یاد می‌شود و طب سنتی روش پیازدرمانی را برای عفونت‌کُشی واژن و رحم توصیه می‌کند، اما اینکه پیاز بتواند بارداری را تشخیص بدهد، جای بحث و گفت و گوی بسیار دارد. به هر حال بسیار شنیده‌ایم که از ترکیباتی مانند عسل، سیر، پیاز، کلم و ... برای تشخیص بارداری استفاده می‌کنند، اما اینکه چه قدر بتوانیم به این روش‌ها استناد کنیم، مشخص نیست. واقعیت این است که هر یک از این ترکیبات در جای خود خواص منحصر به فردی دارند، اما در مسئله بارداری هنوز قطعیتی در مورد آنها وجود ندارد. 

کلام آخر

اگر برای تشخیص بارداری خود به تست بارداری با پیاز متوسل شده‌‌اید، توصیه می‌کنیم روش مطمئن‌تر و موثق‌تری را انتخاب کنید. واقعیت این است که اگر منتظر بارداری خود هستید یا اگر تصور می‌کنید ناخواسته باردار شده‌اید، به هر حال برای روشن شدن موضوع باید تست خون بتا بدهید. معمولا خانم‌ها با انجام اینگونه تست‌ها بیشتر به خود استرس می‌‌دهند و تشخیص ساده بارداری را سخت می‌کنند؛ شما یا باردار هستید و یا نیستید، این موضوع به راحتی و به سرعت با یک تست بتا مشخص می‌شود. البته حتما زمانی تست بدهید که چند روزی از موعد قاعدگی‌تان گذشته باشد. پس از مشخص محرز شدن بارداری می توانید علائم بارداری پسر و علائم بارداری دختر را بخوانید تا از جنسیت نیز مطلع شوید.