علائم بارداری پسر در ماه اول و علائم لقاح موفق جنین پسر در هفته ششم

دی ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
علائم بارداری پسر در ماه اول

بعد از تشخیص بارداری در روزهای اول به روش سنتی یا روشهای علمی، یکی از هیجانات دوران بارداری، تعیین جنسیت جنین است و والدین می‌خواهند جنیست فرزندشان را بدانند. با وجود آنکه شما از 16 هفتگی به بعد می‌توانید این موضوع را از طریق انجام سونوگرافی تعیین جنسیت جنین و آزمایشات بالینی معتبر انجام دهید، اما خیلی از والدین دوست دارند خیلی قبل تر از این زمان، از جنسیت کودک خود مطلع شوند. علائمی وجود دارد که به طور نسبی می‌توان از طریق آنها، جنسیت جنین را حدس زد. با وجود آنکه صحت این علائم از نظر علمی اثبات نشده است، اما بسیاری از افراد معتقدند که در بسیاری از مواقع نتایج درستی داشته‌اند. در واقع در نظر بسیاری از افراد علائم باردار بودن پسر در ماه اول هم قابل مشاهده است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد نشانه‌ها و علائم بارداری پسر در ماه اول بارداری صحبت کنیم و توضیح دهیم که چطور می‌توانید از روی این علائم تا حدودی از جنسیت جنین خود مطمئن شوید. 

علائم بارداری پسر در هفته اول بعد از لقاح یا علائم اوایل بارداری پسر

بسیاری از زنان دوست دارند بدانند آیا چیزی به عنوان علائم لقاح موفق پسر وجود دارد؟ درست از همان لحظه‌ی لقاح در رحم، جنسیت جنین شما تعیین می‌شود و بسیاری از افراد معتقدند که شما می‌توانید از همان روز‌های اول و با گذشت از زمان پریودتان، علائمی را ببینید که نشان از بارداری پسر دارند و از این رو لیستی از علائم بارداری پسر در روزهای اول دارند. در این مقاله می توانید در مورد اولین نشانه های بارداری قبل از پریود بیشتر بخوانید. در واقع از نظر بسیاری از افراد علائم بچه پسر در ماه اول بارداری با علائم بارداری دختر متفاوت است با این حال انتظار می‌رود علائم بارداری پسر بعد از لقاح چندان قابل تشخیص نباشند و باید منتظر علائم بارداری پسر در هفته‌های اول باشید. بعضی از علائم حاملگی پسر در ماه اول یا علائم جنین پسر در اوایل بارداری به شرح زیر است:

  • ویار غذاهای ترش و شور. بسیاری از افراد معتقدند که یکی از علائم بارداری پسر در هفته اول بارداری، علاقه‌ی مادر به غذاهای ترش و شور مانند انواع ترشیجات است. ولع غذاهای شور از رایج‌ترین شایعات و نشانه های فرزند پسر در ماه اول بارداری است.
  • یکی از علائم بارداری پسر در هفته‌ی اول درخشان شدن و زیباتر شدن موهای مادر در دوران بارداری است. 
  • افزایش اشتها نیز یکی از علایم بارداری پسر در ماه اول است. تجربه نشان می‌دهد مادرانی که جنین یک ماهه پسر حامله هستند نسبت به زنان دیگر اشتهای بیشتری دارند ( البته شاید یکی از دلایل آن این باشد که حالت تهوع کمتری دارند که در ادامه توضیح می‌دهیم.)
افزایش اشتها در بارداری پسر
  • یک خبر خوب برای مادرانی که پسر باردار هستند این است که این است که تهوع بارداری از علائم اولیه بارداری پسر نیست و این نشانه بیشتر برای جنین دختر است. 
  • ضربان جنین کمتر از 140 ضربه در دقیقه در سونوگرافی‌های مکرر، یکی دیگر از علائم بارداری جنین پسر در ماه اول است.
  • مادرانی که نوزاد پسر دارند، حس سبکی در شکم می‌کنند. این نشانه را می‌توان از ریزترین علائم بارداری پسر در باور عموم دانست.
  • تغییرات هورمونی، بخش دیگری از علائم بارداری پسر در ماه اول هستند که ناشی از تغییرات هورمونی‌اند. این مادران رفتارهای جسورانه و تهاجمی‌‌تری دارند. 
  • احساس سردی در پاها از دیگر علائم جنین پسر در دوران حاملگی است. 
  • اگر هم پوستتان خشک شده و پوسته پوسته می‌شود می‌تواند نشان از پسر بودن جنین باشد.

*همچنین در این مقاله بخوانید جنین پسر در کدام سمت رحم است

علائم بارداری پسر در هفته ششم

نشانه های جنین پسر در ماه اول بارداری به مرور در ماه‌های بعد بیشتر می‌شوند. با پیشرفت روند بارداری پیش بینی می‌شود که شما به جز نشانه‌های بارداری پسر در ماه اول، علائم بیشتری را تجربه کنید. از علائم بارداری پسر در ماه دوم می‌توان به علائم زیر اشاره کرد:

  • تیره شدن رنگ ادرار. به نظر می‌رسد که تیره شدن رنگ ادرار از نشانه‌های بارداری پسر باشد که از همان ماه‌های اول آغاز می‌شود.در واقع می‌توان آن را از یکی از علائم بارداری پسر در هفته ۶ به بعد (علائم بارداری پسر در هفته 7) دانست.
  • به طور کلی انتظار می‌رود از دو ماهگی به بعد، تعداد جوش و آکنه‌‌ها روی پوستتان زیاد شود که بیشتر به دلیل تغییرات هورمونی است و البته نشانه‌ی دیگری از جنین پسر است.
  • یکی دیگر از راه‌های تشخیص بارداری پسر، بزرگ شدن سینه‌ی سمت راست مادر است که از علائم بارداری پسر در هفته پنجم به بعد است.

علائم بارداری پسر در هفته ششم

  • از نشانه های دیگر بارداری پسر در هفته ششم بارداری ، خواب زیاد است و آن هم به ویژه زمانی که مادر بیشتر تمایل دارد به پهلوی چپ بخوابد.

آیا علائم پسر بودن جنین در ماه اول به بعد درست است؟

سوال مهم این است آیا علائم بارداری در ماه اول پسر و دختر با هم فرق دارند؟ آیا نشانه‌های پسر بودن جنین در ماه اول که در بالا گفت شد معتبر است؟ در حالی که بسیاری از مادران می‌پرسند چگونه در ماه اول بارداری جنسیت جنین را تشخیص دهیم با این حال متاسفانه نشانه بارداری پسر در ماه اول که در بالا توضیح داده شد قابل اعتماد نیستند و اگرچه جنسیت جنین از زمان لقاح و مشخص شده است و از همان اوایل بارداری پسر یا دختر بودن جنین تعیین شده است اما هیچ روش مطمئنی برای اطلاع از آن وجود ندارد. علائم جنین پسر در ماه اول همگی نسبی هستند. در بسیاری از موارد مادرانی که جنین دختر داشتند هم علائم پسردار شدن در ماه اول را تجربه کرده‌اند و در واقع علائم بارداری پسر ماه اول در بسیاری از مواقع با علائم جنین دختر هم هم‌پوشانی دارند. از این رو نمی‌توان از علائم هفته اول بارداری پسر به عنوان منبع معتبری برای تعیین جنسیت استفاده کرد. در بسیاری مواقع هم حتی مادران نشانه‌های اولیه بارداری پسر را در صورت پسر بودن جنین تجربه نمی‌کنند یا آنقدر نامحسوس هستند که قابل تشخیص نیستند.

آیا امکان تغییر جنسیت جنین وجود دارد؟

خیر. شایعات زیادی وجود دارد مبنی بر این است که شما می‌توانید با انجام بعضی کارهای خاص یا خوردن بعضی از غذاها و داشتن بعضی از رژیم‌ها، جنسیت جنینی که در رحم است را تغییر دهید. یا حتی از لیستی به عنوان بهترین قرص برای پسردار شدن استفاده کنید. حال آنکه چنین نیست و همچین موضوعی از نظر علمی غیرممکن است. اگرچه ممکن است متوجه‌ی علائم فرزند پسر در اوایل بارداری نشوید اما هرگز نمی‌توانید جنیست جنین خود را تغییر دهید. به محض لقاح و ترکیب DNA جنسیت جنین تعیین می‌شود؛ حتی وقتی که تنها یک سلول کوچک است. بنابراین عملاً امکان همچین تغییری وجود ندارد. ممکن است شما علائم اولیه حاملگی پسر که در بالا گفته شد را تجربه کنید اما جنین‌تان دختر باشد. در واقع نشانه‌های پسردار شدن در ماه اول بارداری که در بالا گفته شد شاید بخشی از یک پروسه‌ی واقعی باشند اما هنوز از نظر علمی اثبات نشده‌اند. بنابراین توصیه می‌شود به علائم پسردار شدن در ماه اول توجه زیادی نکنید و آنها را صد در صد در نظر نگیرید زیرا ممکن است بعدها مشکلاتی برایتان ایجاد شود.

سخن پایانی

توجه داشته باشید که علائم پسر در ماه اول که در بالا گفته شد، هیچ کدام از نظر علمی اثبات نشده‌اند و همگی مانند روشهای تعیین جنسیت سنتی مثل تعیین جنسیت با پیاز و ... تقریباً باورهای عامیانه‌ای هستند که گاهی درست است و گاهی هم اینطور نیست. زنانی هستند که می‌تواند دقیقاً همین علائم بارداری پسر در دو هفته اول بارداری را داشته باشند اما جنینشان دختر است. بنابراین نمی‌توانید صد در صد به آنها اطمینان کنید.اطلاع از علایم پسر دار شدن در ماه اول برای تفریح و هیجان ایرادی ندارد اما نباید تصمیمات مهم را براساس آن بگیرید.