۸ پاسخ

یکی از بهترین درمان‌های دارویی برای رفع مشکلی مانند اسهال، استفاده از داروی پدی لاکت یا کیدی لاکت است. این دو دارو نوعی داروی سین بیوتیک هستند که از باکتری‌های مفید پروبیوتیک و غذای‌ مخصوص آنها تشکیل شده‌اند. این باکتری‌های مفید با ایجاد یک لایه‌ی پوششی بر سطح روده و به طور کلی تقویت سیستم ایمنی مانع از مشکلات خاصی مانند اسهال می‌شوند. داروی پدی لاکت در اشکال مختلف مانند قطره، قرص و پودر در بازار موجود است.که از نظر اثر بخشی تفاوتی با هم ندارند.

با این حال بهترین شیوه‌ی دادن دارو به نوزاد به صورت قطره است و توصیه می‌شود اگر قصد دادن پدی لاکت به نوزاد خود را دارید حتماً از انواع قطره‌ی آن استفاده کنید. اما اگر پودر آن را تهیه کرده‌اید می‌توانید آن را در غذاهایی همچون ماست یا آبیموه‌ی کودک بریزید و بلافاصله به کودک خود بخورانید. میزان مصرف این دارو به تجویز پزشک بستگی دارد اما معمولاً بسته به شدت اسهال، دادن یک تا دو ساشه در روز کفایت می‌کند.

نکته‌ی مهم این است که دمای غذایی که این پودر را به آن اضافه می‌کنید نباید بالا باشد زیرا باعث از بین رفتن باکتری‌ها می‌شود. بنابراین حتماً از اضافه کردن آن در زمان پخت به غذا خودداری کنید. به جز اسهال شما می‌توانید از این دارو در درمان انواعی از بیماری‌ها مانند رفلاکس نوزاد، درمان دل درد در نوزاد، درمان نفخ شکم نوزاد، یبوست؛ کولیک و ... نیز استفاده کنید. همانند سایر داروها توصیه می‌شود از دادن خودسرانه‌ی آن به کودک خودداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دارو می‌توانید به مقاله‌ی قطره پدی لاکت مراجعه کنید.

سلام خانوما دخترم اسهال خیلی شدیدواستفراغ شدیدتوروخدابگین چی بدم بخوره خوب بشه سریع 6ماهشه دوتا دوتا دندونم دراورده

منم امروز دکتر به دخترم داد گفت روزی یکی ۳ تا داد

قطره اش میگرفتی بهتر بود.هر 12 ساعت 15 قطره.خیلی زود خوب میشه.خیارسبز.گرجه.بهش نده

روزی یکبار با ماست قاطی کن من الانم دارم به پسرم میدم ۱۴ ماهشه

پدیده لاکت رو فقط تو ماست یا شیر یا آبمیوه بدین.اصلا تو چیز دیگه نریزین.کپسول او ار اسم بدین

سلام یکی از بسته های پودر را تو حریره بریز بهش بده بخوره تا سه روز خوب میشه

هرچقدردکترتجویزکرده

سوال های مرتبط