سوال های مرتبط

مامان فاطمه مامان فاطمه ۸ ماهگی
بروکلی

← 6 تا 9 ماه: گلهای بزرگ و کامل بروکلی بخارپز شده را برای کودک سرو کنید. اگر ساقه کلم بروکلی شما را عصبی می کند، گلچه های بزرگ را از وسط به دو نیم کنید و به همین ترتیب سرو کنید. علاوه بر این، می توانید ساقه کلم بروکلی را به عنوان فینگر فود با بریدن پوست آن و جوشاندن یا بخارپز کردن تا زمانی که نرم شود سرو کنید.

← 9 تا 11 ماه: در این سن، کودک شما شروع به در دست گرفتن انبر خود می کند، جایی که شست و انگشت اشاره به هم می رسند. سعی کنید اندازه را به قطعات کوچک و به اندازه لقمه کاهش دهید. اگر کودک شما در برداشتن تکه های کوچک مشکل دارد، اندازه خود را به سمت بالا ببرید. تکه های بزرگ غذا کاملاً خوب هستند، فقط مطمئن شوید که خوب و نرم پخته شده باشند.

← 12 تا 24 ماه: از آنجایی که کودک شما بیشتر به یک غذاخور پیشرفته تبدیل می شود، می توانید مدت زمان بخارپز کردن یا پختن کلم بروکلی را کمی کاهش دهید. توانایی کودک خود را دنبال کنید و بروکلی را به دلخواه در هر ظرفی بگنجانید. با نزدیک شدن به سن 2 سالگی، ممکن است با ارائه کلم بروکلی خام نیز احساس راحتی کنید. به توانایی های روده و کودک نوپا اعتماد کنید.

نکته: گلچه های کلم بروکلی بزرگ را به صورت وارونه سرو کنید (روی سر، ساقه بالا)، بنابراین کودک آن را از ساقه بلند کرده و سپس گلچه نرم را بخورد.
مامان امیرعباس مامان امیرعباس ۸ ماهگی
اموزش خواب به نوزاد
به نوزاد خود کمک کنید که تفاوت میان روز و شب را تشخیص دهد.

اگرچه در 4 تا 6 ماهگی کودک، چرخه خوابیدن نوزاد طولانی‌تر می‌شود اما این بدین معنی نیست که نوزاد اکنون تفاوت روز و شب را تشخیص می‌دهید. به همین دلیل برای آموزش خواب به او لازم است در ابتدا به او این تفاوت را بیاموزید. بدین منظور لازم است راهکارهای زیر را انجام دهید.

شیر دادن شبانه به نوزاد را در شرایطی آرام و بی‌سر و صدا انجام دهید و به محض اینکه نوزاد شیرش را خورد او را به پشت بر روی تختش بگذارید.

شب‌ها، اتاق نوزاد را تاریک نگه دارید.

کودک را روزها در معرض نور (به خصوص نور آفتاب) قرار دهید.

در روز بیشتر با فرزندتان بازی کنید. تحریک کودک در طول روز به او یاد می‌دهد که شب‌ها زمان خواب است.

برای شیر دادن به نوزاد، او را در روز بیدار کنید حتی اگر به خواب عمیقی رفته باشد.

با کودک زیاد حرف بزنید. در طول روز تلاش خاصی برای کم کردن صداها انجام ندهید. در این صورت کودک یاد می‌گیرد که روز برای فعالیت و شب برای خوابیدن است.

شب‌ها به صورت طبیعی به کودک شیر مادر بدهید. گاهی اوقات مادرها در طول روز شیر خود را می‌دوشند تا همسرشان شب‌ها به نوزاد از شیشه شیر بدهد اما لازم است بدانید یکی از نشانه‌ها برای اینکه نوزاد متوجه شود بخوابد ملاتونین موجود در شیر مادر است. این هورمون به خواب کمک می‌کند و شب‌ها از سینه مادر ترشح می‌شود. بنابراین، این ملاتونین در شیری که در روز از سینه مادر دوشیده شده است وجود ندارد.
مامان زندگیم دخترم مامان زندگیم دخترم ۹ ماهگی
علایم طبقه بندی نشده ی رفلاکس معده در شیرخواران
صفحه اصلی
وبلاگ
علایم طبقه بندی نشده ی رفلاکس معده در شیرخواران
رفلاکس معده در نوزادان و شیرخواران علامت های طبقه بندی نشده ای دارد که هر چند کمتر به این علامت ها پرداخته می شود ولی اغلب مورد سوال والدین هنگام مراجعه به پزشک می باشد.

علایم طبقه بندی نشده رفلاکس معده
درادامه بحث رفلاکس معده ی نوزادان و شیرخواران لازم دیدم به علایمی در شیرخوار اشاره نمایم که هرچند در منابع داخلی و خارجی کمتر به آنها پرداخته شده است و معمولاً در طبقه بندی های اکادمیک این علایم نادیده گرفته میشوند اما با توجه به مورد سوال بودن آنها نزد والدین و شیوع بالای این علایم در نوزادان و شیرخوارانی که توسط نگارنده تحت بررسی قرار گرفته اند بهتر است به این علایم توجه داشت هرچند برخی از این علامت ها در سایر بیماریها و اختلالات نیز قابل مشاهده است. از مهمترین و شایع ترین آنها می توان به نکات زیر اشاره نمود.
1. نوزادان مبتلا به رفلاکس معده اغلب از نظر والدین نوزادانی هستند بی قرار ناآرام و پر جنب و جوش که نگهداری از آنان سخت و گاهی طاقت فرسا می باشد. این نوزادان بسیار کم خواب و عادت به بغل شدن داشته و در جای خود احساس آرامش ندارند لذا والدین اغلب مجبورند ساعتها نوزاد را در بغل نشسته یا ایستاده نگهدارند و به اصطلاح این نوزادان به شدت بغلی هستند.

منبع :  سایت دکتر بهروز مقدادی
مامان Luna🪽🌙 مامان Luna🪽🌙 ۸ ماهگی
لونا مرحله دوم پسرفت خواب رو داره الان
پسرفت خواب ۶ ماهگی
واااقعا واااقعا سخته
پیشاپیش روز همه مادرایی که دارن سختی میکشن مبارک
خسته نباشیم.

پسرفت خواب (sleep regression) چیه؟
پسرفت خواب یک دوره زمانی ، معمولاً حدود دو تا چهار هفته است ، که در آن کودک ، به طور ناگهانی برای خوابیدن دچار مشکل می‌شود یا در نیمه‌شب با گریه و نق نق کردن از خواب بیدار می‌شود. در حالی که قبل تر از این زمان خواب خوب و مناسب سنش داشته است.


چه چیزی باعث پسرفت خواب در نوزادان می‌شود؟
تعدادی از عوامل می‌تواند باعث ناراحتی کودک شود یا او را مضطرب یا بی قرار کند که منجر به پسرفت خواب شود، از جمله:
دوره‌های جهش رشد، که باعث گرسنگی بیشتر نوزادان می‌شود
درد دندان درآوردن
رسیدن به نقطه عطف رشدی جدید (مثلا غلت زدن ، نشستن ، راه رفتن)
‏تغییر در برنامه روزانه و روزمره، مانند شروع مهد یا تغییر مراقب کودک
مسافرت که به ناچار مستلزم خوابیدن در محیط جدید است
یک بیماری، مانند سرماخوردگی یا عفونت گوش

پسرفت خواب چقدر طول می‌کشد؟
پسرفت خواب نوزاد معمولاً حدود دو تا چهار هفته طول می‌کشد - زمانی که کودک شما به یک برنامه معمول یا نقطه عطف جدید عادت می‌کند یا از یک بیماری بهبود می‌یابد - اگرچه مدت زمان دقیق به علت آن بستگی دارد و می‌تواند از نوزادی به نوزاد دیگر متفاوت باشد.


علائم پسرفت خواب:
علائم پسرفت خواب می‌تواند بر اساس علت مشکلات خواب کودک شما متفاوت باشد. در اینجا چند نشانه وجود دارد که ممکن است کودک شما دچار پسرفت خواب شود:
شب‌ها بیشتر از قبل بیدار می‌شود
مشکل در به خواب رفتن هنگام خواب
افزایش نق زدن و بدخلقی
مقاومت ناگهانی در برابر چرت‌های روزانه
مامان فاطمه مامان فاطمه ۸ ماهگی
مامان ریحانه مامان ریحانه ۷ ماهگی
🔆 هفته پنجم غذای کمکی ریحانه خانم (۳ فروردین ۱۴۰۳)
🥣 تست خرما

🖋طرز تهیه فرنی خرمایی :
یک عدد خرما را داخل آب جوش می اندازیم و پوست آن را کامل گرفته و هسته اش را جدا می کنیم. سه یا چهار قاشق چای خوری آرد برنج را با یک لیوان آب جوشیده سرد شده مخلوط کرده، خرما را داخل آن گذاشته و روی اجاق با حرارت ملایم می گذاریم تا پخته شود. در طول پخت خرما را که نرم شده است به طور کامل در فرنی حل می کنیم. وقتی فرنی به قوام مناسب رسید زیر اجاق را خاموش کرده و فرنی را در ظرف مناسب سرو می کنیم

🔅تجربه ها و نظرات شخصی :
۱. بنده به این روش خرما رو تست کردم و ممکن هست روش های دیگری بر حسب ذائقه و سلیقه شما قابل اجرا باشد.
۲. با توجه به راهنمای خوراکی های گهواره خرما از هفت ماهگی مجاز هست. شما می تونید با تحقیق بیشتر و صلاح دید خود نسبت به تست خرما و وارد کردنش به وعده های غذایی کودک اقدام کنید

🖋 اگر سوال یا اطلاعات مفیدی داشته باشید ممنون میشم برای آگاهی بیشتر در اختیار ما بذارید.
مامان ... مامان ... ۹ ماهگی
🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺
💕💕

#مهم
#نشر_دهید

یک لحظه ندانم کاری، زندگی بچه را برای همیشه تغییر میدهد.
فقط در یک لحظه، سندرم تکان دادن بچه باعث آسیب شدید و دائمی یا حتی از بین رفتن زندگی میشود.

ساعت دو صبح است.
بسيار خسته ايد و از صداي گريه ي دائم که در سرتان مي پيچد، گوشهايتان زنگ ميزند.
دوباره بيدار شده است.
شما هرگز به کوچولويتان آسيب نميرسانيد، اما گاهي فقط براي ثانيه اي و براي لحظه اي سکوت و آرامش، دنيا را هم ميدهيد.
در اين ساعتهاي تاريک، حتي مهربانترين و دقيقترين والدين نيز به سادگي ميشکنند.

آسيب سر بسيار شديد که به طور معمول به عنوان سندرم تکان دادن بچه خوانده ميشود، زماني رخ ميدهد که بزرگسالي به شدت کودک يا نوزاد را تکان ميدهد و اغلب به قصد تلاش براي متوقف ساختن گريه است.
چون ماهيچه هاي گردن نوزاد به خوبي رشد نکرده اند و حمايت اندکي را براي سر او فراهم ميآورند، اين حرکات خشن، مغز را در جمجمه به عقب و جلو پرتاب ميکند و باعث صدمات جدي و تهديد جاني ميشود.
مامان Matilda💌 مامان Matilda💌 ۷ ماهگی
من خودم دخترم ۶ ماهشه، و با دکتر که صحبت کردم تصمیم گرفتم اتاق خوابش رو جدا کنم
و تصمیم گرفتم این متن مختصر رو برای عزیزانی که شرایط منو دارم بزارم، که اونا هم انجام بدن...
 معتقدند، بهترین زمان برای جدا کردن اتاق کودک بین ۶ ماه تا ۱ سالگی است اما این کار باید با مشورت روانشناس کودک و پزشک اطفال، انجام شود.
برای انجام این کار می‌توانید روش‌های متفاوتی استفاده کنید. به طور مثال: اگر کودک شما عادت دارد برای خوابیدن شیر بخورد، شیر دادن به او را به قبل از برنامه‌ی خوابیدنش موکول کنید تا او یاد بگیرد، چگونه بدون حضور مادر به طور مستقل به خواب برود. دکتر میندل معتقد است « این کار همچنین به کودک کمک می‌کند تا یاد بگیرد که وقتی اواخر شب از خواب بیدار می‌شود، خودش را بدون وابستگی به مادر و به تنهایی آرام کند.» راهکار بعدی این است که کودک را با اتاق خواب جدیدش آشنا کنید. بسیاری از کودکان ممکن است زمان بسیار کمی را در اتاق‌خواب جدید خود سپری کرده باشند. بنابراین عادت دادن او به فضای جدید به انتقال جای خوابیدن و کاهش وابستگی به مادر، کمک می کند. شما می‌توانید برای این که فرزندتان در اتاق جدیدش راحت‌تر باشد، روتین قبل از خوابش را برای چند شب در اتاق جدید انجام دهید و پس از پایان، شب‌ها در اتاق مشترک باشید. برای عادت کردن کودک به شرایط جدید، از او بخواهید در طول روز نیز در اتاق بازی کند یا چرت بزند.