ببخشيدبچه ها تا چه سني قطره آهن بخورن؟

۹ پاسخ

در سنین شیرخوارگی که کودک مکمل قطره آهن مصرف می کند، بروز یبوست شایع است ولی با توجه به اینکه دادن این قطره ضروری است، این مساله نمی تواند دلیلی برای قطع مصرف آهن باشد. برای کودکان 6 تا 24 ماهه، اعم از شیر مادرخوار و شیرخشک خوار قطره آهن باید همزمان با شروع تغذیه تکمیلی داده شود. (البته سن شروع قطره‌ی آهن به صورت حدودی گفته شده است. زیرا از زمانی که وزن کودک به دو برابر وزن هنگام تولدش می‌رسد می‌توان مصرف آهن را شروع کرد.) چون در این سنین به طور فیزیولوژیک شیرخواران دچار کم خونی می شوند و برای رفع این مشکل، نیاز به مصرف قطره آهن است.

نوزادان نارس چون مقدار آهن کافی را در سه ماهه آخر بارداری از مادر دریافت نمی‌کنند، ذخیره آهن کافی ندارند و باید مکمل مصرف کنند. هرچه نوزاد زودتر از موعد مقرر متولد شود و رشد سریع‌تری داشته باشد، به همان نسبت زودتر به مکمل آهن نیاز پیدا خواهد کرد. اگر نوزاد در سن 4 ماهگی از شیر مادر تغذیه می‌کند و غذای کمکی نمی‌خورد، پزشک اطفال مکمل آهن را توصیه می‌کند؛ چون شیر مادر برخلاف شیر خشک آهن کمی دارد و ذخیره آهن نوزاد نیز تا این سن به شدت کاهش یافته است، بنابراین مکمل آهن باید برای جبران این کمبود مصرف شود. پس از آن که نوزاد شروع به خوردن غذاهای کمکی سرشار از آهن کرد، احتمالاً دیگر نیازی به مکمل آهن نخواهد بود. متخصص اطفال مدت زمان و مقدار مصرف مکمل آهن را برای نوزادان زیر یک سال مشخص می‌کند.

برای پیدا کردن قطره های آهنی که دندان رو سیاه نکند و روش‌های جلوگیری از سیاه شدن دندان کودک و یا مارک‌های قطره آهن خوش طعم به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

اگر نوزاد شما دچار استفراغ بعد از قطره آهن میشه می‌توانید از روش‌های مختلفی که در این مقاله قرار داده شده، برای خوراندن قطره آهن استفاده کنید.

از برندهای محبوب و پرطرفدار مکمل آهن می‌توان به قطره آهن سیدرال، قطره لیپوزوفر و پودر فرامکس اشاره کرد. همچنین شربت آدزیر یک شربت مولتی ویتامین بوده که حاوی ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز کودک است.

برگرفته از:caringforkids.cps.ca

سلام گلم تا ۲ سالگی

دوست خوبم لازم تا پایان ۲سالکی بخورن درصورت نخوردن گوشت قرمز دکتر تا پایان ۳سالگی به خاطر فقر آهن تجویز میکند🙋‍♂️🙋‍♂️🙋‍♂️🙋‍♂️

تا دوسالگی عزیزم بعد چکاب میکنن اگر لازم باشه ادامه میدن

تا۲سالگی عزیزم

تادوسال اگه بعدش باز نیاز پیدا نکنن

تا 2سال فک کنم عزیزم

شوهرم نميذاره ببرم آزمايش ک..😥😊

يک سالگي برده بودمش چکاب دکترگفته بودکم خوني داره قطره دوبرابردادم الان دوباره ميخوام ببرش ببينم چطوره کم خوني خوب شده يا ن.شوهرم نميذاره ميگ بچه رونبرخون نگير من دلم نمياد..ول کن.

سوال های مرتبط