۸ پاسخ

حتما شما هم اسم سویق کودک به گوشتان خورده است؛ سویق کودک یک غذای کمکی نوزاد که سرشار از انرژی، مقوی و کاملا سالم است که می‌توانید خودتان در خانه برای فرزند دلبندتان آماده کنید؛ 

زمانی که نوزاد شما 6 ماهه می‌شود زمان شروع غذاهای جامد از جمله سویق و فرنی نوراد فرامی‌رسد. بسیاری از والدین نمی‌دانند که چه غذایی باعث رشد بهتر و وزن گیری نوزاد دلبندشان می‌شود. انواع و اقسام غذاهای کودک در داروخانه‌ها یافت می‌شوند، اما کدام‌یک از آن‌ها می‌توانند تمامی نیازهای کودک را برآورده کنند؟ از طرفی بسیاری از والدین نگران مواد نگه‌دارنده به‌کاررفته در این محصولات هستند و دلشان می‌خواهند یک غذای سالم، مقوی و خانگی برای کودکشان تهیه کنند.

سویق کودک یک غذای پرانرژی و مقوی است که در عین‌ حال هضم آن نیز برای کودک بسیار راحت می‌باشد. درواقع سویق نوعی غذاست که از قدیم در ایران رواج داشته و در روایات اسلامی نیز درباره آن زیاد صحبت شده است. به این نوع غذاها پست، قاووت یا پوره نیز گفته می‌شود. معمولاً پایه اصلی در تهیه سویق کودک گندم، جو، دانه غلات، حبوبات، هسته میوه‌ها، دانه انار، سیب و دیگر مواد مغذی و سالم می‌باشد. 

در مقاله کاملی طرز تهیه سویق کودک در خانه را به شما آموزش دادیم. شما می‌توانید در خانه با هزینه بسیار پایینی این غذای مقوی و سالم را برای کودکتان تهیه کنید. بااین‌وجود برخی از والدین ممکن است وقت کافی برای تهیه سویق در خانه را نداشته باشند و می‌خواهند بدانند که باید سویق کودک را از کجا بخریم؟ برخی از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی انواعی از سویق های آماده را به فروش می‌رسانند. اگر قصد خرید اینترنتی سویق کودک را دارید، مراقب باشید که محصول خریداری‌شده حتماً بارکد وزارت بهداشت را داشته باشد.

سرلاک چی بهش میدی عزیزم و اینکه کدوم سرلاک بچه رو تپل میکنه

سلام نوزاد من نزدیک هست بره تو پنج ماه شیر خشک میدم بهش ،اگر بخوام سرلاک بدهم بهش ،سرلاک چی باید بدهم

میشه سویق تو خونه خودمون درست کنیم؟

من از ۵ماهگی دادم.

از عطاری های معتبر.از نوزادی میشه داد.تو فرنیش بریز ی قاشق چایخوری

سلام خانومی ازهشت ماهگی سویق کودک عالیه 🌷

سلام عزیزم من از پنج ماهگی سویق گندم و جو رو اندازه سر قاشق داخل فرنیش میدم من از طب سنتی گرفتم

سوال های مرتبط