۲ پاسخ

اینم از متن درباره حمام کردن بچه ها

اینم از متن درباره حمام کردن بچه ها

سوال های مرتبط

مامان منیسا مامان منیسا ۵ ماهگی
تبدیل خون به شیر در سینه

غده ها و توده هایی در سینه وجود دارد که مولد شیر هستند. هر مجموعه از غده و توده ها «لوب» نامیده می شود و هرکدام شبیه به خوشه انگور است. زمانیکه به سینه دست زده می شود، این توده ها به شکل غدد و ورم های متعدد ظاهر می شود که در حقیقت همان غده های شیری هستند. کار این غده های تبدیل خون به شیر است. زمانیکه کودک شیر را می میمکد یا شیر دوشیده می شود، شیر از مجاری جاری می شود.

مهمترین وظیفه سینه ترشح شیر، و تغذیه کودک است. اصل و منبع شیر، خون است. خون به شیر تبدیل می شود. فرآیندی در خانم ها وجود دارد که خون بیشتری در بدن آن ها تولید می شود و یک خون زائدی وجود دارد که به شکلی باید خارج شود. قبل و بعد از ازدواج، این خون به شکل حیض، در هر ماه هفت روز، به شکل خونریزی از بدن خارج می شود. خون هایی که قرار است برای بچه باشد، از بدن اضافه می شود. هنگام بارداری، این خون اضافه، صرف تغذیه بچه می شود.

این نکته وجود دارد که انسان، مراحلی را طی می کند. در این مراحل تغذیه‌ی او متفاوت است و ماده غذایی و مناسب او متفاوت است. زمانیکه بچه در شکم مادر باشد، غذای او خون است. خون از طریق ناف، وارد بدن بچه می شود و از خون تغذیه می شود. گویا بچه در شکم مادر، جزئی از بدن مادر است. بهترین غذا برای بچه خون است، زیرا دستگاه گوارش بچه تکمیل نشده است و تغذیه از راه رگ های خونی انجام می شود. خون اضافه بجای خارج شدن از طریق خون حیض، به بدن بچه منتقل می شود. بعد از متولد شدن بچه، خون به سمت سینه می رود و تبدیل به شیر می شود
مامان سِـsevdaـودا👑 مامان سِـsevdaـودا👑 ۳ ماهگی
♦️از کجا بفهمیم که فرزندمان به شیرخشک حساسیت دارد؟

💟اگر به هر دلیلی می‌خواهید فرزندتان را با شیرخشک تغذیه کنید، ممکن است پرسش‌هایی در این زمینه داشته ‌باشید.
💟در انتخاب شیرخشک مهم‌ترین نکته، کیفیت تغذیه‌ای، قیمت و حساسیت_‌زا نبودن آن است.
💟شاید شما مادر و کودکی ها فکر کنید که مگر شیرخشک مخصوص شیرخواران هم می‌تواند حساسیت‌زا باشد؟
پاسخ ما به این پرسش مثبت است؛ حساسیت به شیرخشک را می‌توان از روی علائمی تشخیص داد و با تعویض نوع شیرخشک  واکنش‌های حساسیتی را از بین برد. از مادر و کودکی ها می‌خواهیم هنگام انتخاب شیرخشک به توصیه‌هایی که در این مطلب ذکر می‌شود، توجه داشته ‌باشند.
💟تغییرات_پوستی:
در مدتی که این شیر را به فرزندتان می‌دهید باید به پوست فرزندتان توجه ویژه‌ای داشته باشید. بسیاری از انواع حساسیت‌ شیرخوار به شیرخشک به صورت خارش، اگزما، خشکی_پوست، پوسته‌پوسته شدن و کهیر خود را نشان می‌دهد و ممکن است قسمتی از پوست یا تمام آن را درگیر کنند.

💟استفراغ و آب دهان:
بچه‌ها در ماه‌های ابتدای زندگی دچار ریفلاکس می‌شوند و بارها ممکن است هنگامی که می‌خواهید گاز معده آنها را خارج کنید روی شانه شما شیر بالا بیاورند، این حالت کاملا طبیعی است اما مادر و کودکی ها مراقب استفراغ‌های غیرطبیعی و مکرر و همچنین  بیرون ریختن مقدار زیاد بزاق کودک از دهانش باشید زیرا این دو تغییر می‌توانند از نشانه‌های حساسیت به شیرخشک باشند.
مامان 💝🧿الی و دلی🧿💝 مامان 💝🧿الی و دلی🧿💝 ۷ ماهگی
تقویت هوش نوزاد با ۶ راهکار هوشمندانه :👇👇👇👇

۱. دوری از تلویزیون به‌منظور تقویت هوش نوزاد

تماشای مداوم تلویزیون هیچ‌گونه تحریک مغزی به همراه ندارد و نه‌تنها هیچ فایده‌ای ندارد بلکه باعث ایجاد نقص در مهارت‌های شناختی فرزندتان می‌شود

۲. تعامل و ارتباط بیشتر با نوزاد :👇👇👇👇👇

ارتباط زیاد و تعامل مداوم با نوزاد موجب تقویت هوش او می‌شود. در آغوش گرفتن، ابراز علاقه و بازی کردن با نوزاد، مغز او را تحریک می‌کند و قلقلک می‌دهد. وقتی با نوزاد تعامل بیشتری دارید و از نظر عاطفی پیوند محکم‌تری برقرار می‌کنید، اعتماد به نفس او بالا رفته وبه رشد توانایی‌های فکر کردن نوزاد کمک کرده‌اید.

۳. شیر دادن به نوزاد تا ۲ سالگی:👇👇👇👇👇👇

ضریب هوشی کودکانی که از شیر مادر تغذیه شده‌اند، حداقل ۵ درصد نسبت به سایرین بیشتر است. حتما تا ۶ ماهگی به کودک خود شیر بدهید.

۴. موسیقی و تقویت حافظه، یادگیری، توجه:👇👇👇👇

یکی از فواید گوش دادن به موسیقی این است که بازه‌ی زمانی توجه نوزاد را افزایش می‌دهد و منجر به تقویت حافظه او می‌شود.

۵. آشنا کردن نوزاد با دنیای کتاب:👇👇👇👇👇

هیچ‌وقت برای آشنا کردن کودک با دنیای کتاب‌ها زود نیست.
لغات و جملات را بلند بخوانید تا نوزاد آنها را بشنود،

۶. ایجاد چالش برای نوزاد:👇👇👇👇👇
سعی کنید با توپ‌ها، اشکال مختلف و خانه‌سازی‌ها برای او بازی‌های مفرح درست کنید.
مامان ثمره عشق مامان ثمره عشق ۶ ماهگی
🍃🍃
🔴علل ایست و کاهش وزن نوزاد


⬅️بسیاری از خانواده‌ها دلشان میخواهد که وزن کودکشان زیاد باشد و بچه تپل داشته باشند، اما آنها باید به خاطر داشته باشند که وزن ایده‌آل برای بچه‌های یک ساله 10کیلوگرم است. مهمترین معیار برای سلامتی کودک نمودار رشد است نه وزن‌گیری مداوم و دست یا چشم دیگران. وزنگیری کودک در هر بار واکسیناسیون انجام میشود و درصورتی که همچنان روی نمودار باشد مشکلی ندارد.


🔴دلایل ثابت ماندن و کاهش وزن نوزادان:

✅شروع غذای کمکی ؛
بچه هایی که در ابتدای 6 ماهگی هستند و تازه شروع به خوردن غذا ها و میان وعده های کمکی کرده اند طبیعی است که کمی وزن کم می کنند. وزن ایدهآل برای بچه های یک ساله 10 کیلوگرم است و معمولا کودکان از یک تا دو سالگی 2 کیلوگرم بیشتر وزن اضافه نمی کند.»

✅ ریفلاکس معده؛
ریفلاکس موجب کم وزن شدن کودک میشود.

✅ بیماری‌ :
مشکلاتی مثل تیروئید و عفونت ادراری،کمبود آهن و کمبود ویتامین D

✅دندان درآوردن؛
درآمدن دندانهای نوزاد معمولا برای هر دندان ۵ روز زمان میبرد که منجر به بی اشتهایی و لاغری کودک میشود.

✅مشکلات گوارشی؛
ابتلا به یبوست یا اسهال،ابتلا نوزاد به یبوست موجب بی اشتهایی او میشود اسهال هم مانع جذب مواد غذایی و کم آبی بدن

✅هیدارته نگه داشتن بدن نوزاد؛
نوشیدن آب کافی برای نوزادان بالای 6 ماه و کودکان به وزنگیری او کمک میکند و کم آب موجب اختلال در وزنگیری میشود.

✅پر کردن معده کودک با آب میوه و مایعات