۳ پاسخ

فک کنم این دستور غذای برای بچه نیست اخه ی بسته ماکارونی نیم کیلو گوشت چرخ کرده😀

نیم کیلو گوشت چرخ کرده برا بچه؟؟؟؟

من از غذای تکراری خسته میشم ب پسرمم نمیدم 😉😉😉😉

سوال های مرتبط

مامان 😍غلتک کوچولو🤤 مامان 😍غلتک کوچولو🤤 ۸ ماهگی
#غذای_کمکی
😷 سوپ ضد آلودگی هوا 😷

مناسب برای نوزادان👼8 ماه به بالا

ابتدا 1⃣ قاشق سر پر سینه مرغ 🐔را با پیاز کوچک میپزیم (نیازی به زردچوبه و نمک نیست😌)
بعد از این که مرغ 🐔کاملا پخته شد، پیاز را خارج می کنیم و مرغ 🐔 را ریش ریش می کنیم. سپس مرغ 🐔 ریش شده را با 1⃣ قاشق برنج 🍚خرد شده، یک سوم از یک هویج و 1⃣ سیب زمینی بسیار کوچک را به آب مرغ اضافه میکنیم (شستن و پوست کندن هویج و سیب زمینی و رنده کردن هر دو فراموش نشود) پس از پخت کامل مواد، چند برگ جعفری☘ساطوری شده را به سوپ🍲 میافزاییم. 🔟دقیقه صبر میکنیم تا مطمئن شویم جعفری☘ پخته شده. در انتها همه مواد سوپ 🍵را در میکسر می‌ریزیم و مخلوط می کنیم تا به غلظت ماست برسد.

📝 نکته
❣هویج دشمن آلودگی هوا👹ست.
❣در صورتیکه کودکتان قبلا لبنیات🍼 مصرف کرده و به آن حساسیت نشان نداده است، میتوانید نصف فنجان شیر🍼استرلیزه نیز به مواد سوپ🍵اضافه کنید تا هم قوت 💪غذا زیاد شود، هم در کنار هویج و جعفری با سرب موجود در هوای آلوده، به شدت مقابله کند.
❣زردچوبه از ادویه‌های پرکاربردست که رطوبت بدن را کم میکند و در هوای آلوده باید کمتر استفاده شود.
مامان 😍غلتک کوچولو🤤 مامان 😍غلتک کوچولو🤤 ۸ ماهگی
سلام سلام من اومدم با غذا های دلبندتون
.
#غذای_کمکی

🍲آش ماش با جاش بخور نوش جانش😋
مناسب برای کودکان 👼 8 ماه به بالا

🐛🐝🐛🐝🐛🐝🐛🐝

ابتدا 2⃣ قاشق غذاخوری ماش🌱 را با مقداری آب در ظرف مناسبى میخیسانیم و مجدد آب میریزیم و روى حرارت ملایم میگذاریم تا ماشها بپزند و مرتب بهم میزنیم تا پوست ماش جدا شود و روى ظرف بیاید و با کفگیر آنرا میگیریم و گاهى کمی آب سرد در آن میریزیم که پوستهاى ماش بهتر جدا شوند🔅طریقه دیگر گرفتن پوست ماش بدین قرار است که بعد از خیساندن ماش آن را میپزیم و از آبکش رد میکنیم سوراخهاى آبکش باید بحدی باشد که مغز ماش از آن رد شود ولى پوست ماش در آبکش باقى بماند🔅بعد 2⃣ قاشق غذاخوری برنج🍚 را تمیز میکنیم،میشوئیم و با پیاز رنده شده و یک تکه ماهیچه🍖 داخل ظرف میریزیم . گوشت که خوب پخته شد یک عدد شلغم کوچک را داخل ظرف میریزیم .حرارت باید کاملا ملایم باشد و آش را گاهى باید بهم زد تا تمام مواد پخته شود،در انتها جعفری☘ تمیز کرده و خرد شده را به آن اضافه می کنیم و بعد با چاشنی دلخواه سرو می کنیم. نوش جاااان😚

🌳🍂🌳🍂🌳🍂🌳🍂🌳

📝نکته : با استفاده از کمی نعناع☘ داغ و پیاز داغ می توانید خودتان هم از این آش میل کنید.
مصرف آش ماش سردردهای شدید🤕 و آبریزش بینی🤒 ناشی از سرماخوردگی را درمان میکند و سرفه 😷و تب 🤒را تسکین میبخشد.
خوردن ماش باعث ازدیاد شیر🍼 مادران شیرده👩 میگردد.
مامان سَروین مامان سَروین ۹ ماهگی
‼️ مهارت قاشق گرفتن کودک در روش blw ‼️
بهتر است با شروع غذای کمکی قاشق را به کودک معرفی کنیم. قطعا می‌بایست در این خصوص صبور باشیم. ابتدا کودک قاشق را یک وسیله بازی می‌داند اما حتی اگر از آن استفاده نکرد و آن را پس زد، همیشه زمان سرو غذا آن را در دید کودک قرار دهیم تا بداند این نیز یک وسیله لازم و کاربردی برای خوردن غداست.
برای دادن غذاهای رقیق مثل سوپ و پوره، می‌توانیم بافت غذا را غلیظ‌تر کنیم و خودمان مقداری از آن را روی قاشق گذاشته و آن را به دست کودک دهیم.
❌️ نکته مهم این روش آن است ک میبایست دو قاشق داشته‌ باشیم که هر سری یکی را از کودک بگیریم و از غذا پر کنیم و یا اینکه قاشق پر شده را روی میز و در دید کودک قرار دهیم تا خودش بردارد.
روش دوم آنکه مقداری نان در غذا بریزیم ک کودک بتواند با دست برداشته و بخورد.

سوپ ورمیشل (هویج، سیب زمینی، گوجه، جعفری، پیاز، ورمیشل، مرغ و آب مرغ، روغن زیتون، فلفل سیاه، کمی آب‌لیمو)
من از روش اول و پر کردن و گذاشتن قاشق روی میز استفاده کردم. اولین بار بود سوپ رو به این روش میدادم. چون غلیظ بود سروین با دستم خورد و یکی از چالشی ترین غداها از نظر مقدار کثیفی خودش و اطرافش بود😅)

سروین ۷ ماه و ۲۰ روز داره
مامان ریحانه مامان ریحانه ۷ ماهگی
🔆 هفته پنجم غذای کمکی ریحانه خانم (۳ فروردین ۱۴۰۳)
🥣 تست خرما

🖋طرز تهیه فرنی خرمایی :
یک عدد خرما را داخل آب جوش می اندازیم و پوست آن را کامل گرفته و هسته اش را جدا می کنیم. سه یا چهار قاشق چای خوری آرد برنج را با یک لیوان آب جوشیده سرد شده مخلوط کرده، خرما را داخل آن گذاشته و روی اجاق با حرارت ملایم می گذاریم تا پخته شود. در طول پخت خرما را که نرم شده است به طور کامل در فرنی حل می کنیم. وقتی فرنی به قوام مناسب رسید زیر اجاق را خاموش کرده و فرنی را در ظرف مناسب سرو می کنیم

🔅تجربه ها و نظرات شخصی :
۱. بنده به این روش خرما رو تست کردم و ممکن هست روش های دیگری بر حسب ذائقه و سلیقه شما قابل اجرا باشد.
۲. با توجه به راهنمای خوراکی های گهواره خرما از هفت ماهگی مجاز هست. شما می تونید با تحقیق بیشتر و صلاح دید خود نسبت به تست خرما و وارد کردنش به وعده های غذایی کودک اقدام کنید

🖋 اگر سوال یا اطلاعات مفیدی داشته باشید ممنون میشم برای آگاهی بیشتر در اختیار ما بذارید.
مامان 😍غلتک کوچولو🤤 مامان 😍غلتک کوچولو🤤 ۸ ماهگی
#غذای_کمکی
😋 کته ماهیچه مقوی و پر از آهن 😋

مناسب برای کودکان 👼 9 ماه به بالا

يك تكه متوسط ماهيچه گوسفندي🐏 را ريز كرده و با كمي پياز كاملا" بپزيد سپس 4⃣قاشق غذاخوري يا 1⃣ استكان برنج 🍚را همراه با 1⃣ قاشق مرباخوري كره 🍮 طبیعی اضافه كنيد تا مثل كته پخته و نرم شود و دم بگذاريد؛هنگام دادن غذا نصف قاشق مرباخوري كره طبیعی اضافه کنید. کته ماهیچه را با پشت قاشق له کنید و به کودک بدهید و یا در میکسر نرم کنید❤️

🚨 می توانید این غذا را همراه با کمی لیمو ترش🍋 به کودک 👶بدهید تا جذب آهن بیشتر شود. همراه با گوشت، ماست به كودك ندهيد چون کلسیمِ ماست، مانع جذب آهن موجود در گوشت میشود 🚨


😍چند نکته برای مادران👩 شیرده👶 😍

آیا می دانستید :
🍓مصرف مغزهای خام،به خصوص پسته، بادام و فندق باعث افزایش شیر🍼 مادر میشود؟

🍓جوانه گندم 🌾منبع سرشار ویتامین «ای» است و در ایجاد تعادل هورمونی و افزایش شیر مادر👩 یک داروی فوق العاده است.

🍓مصرف آب عسل🍯 علاوه بر رفع مشکلاتی ازجمله کم خونی، سرماخوردگی، تاثیر مناسبی در افزایش شیر خواهد داشت.

برای درست کردن این نوشیدنی معجزه گر، کافیست در یک لیوان آب، یک تا یک و نیم قاشق غذاخوری عسل🍯 را حل کرده کمی آب لیموترش تازه 🍋(و نه آبلیمو) به آن اضافه کرده و روزی دو سه لیوان، خنک و جرعه جرعه میل کنید. 😋

🍓خوردن کاهو با سرکه شیره تاثیر مناسبی در افزایش شیر خواهد داشت.
مامان فاطمه مامان فاطمه ۸ ماهگی
بروکلی

← 6 تا 9 ماه: گلهای بزرگ و کامل بروکلی بخارپز شده را برای کودک سرو کنید. اگر ساقه کلم بروکلی شما را عصبی می کند، گلچه های بزرگ را از وسط به دو نیم کنید و به همین ترتیب سرو کنید. علاوه بر این، می توانید ساقه کلم بروکلی را به عنوان فینگر فود با بریدن پوست آن و جوشاندن یا بخارپز کردن تا زمانی که نرم شود سرو کنید.

← 9 تا 11 ماه: در این سن، کودک شما شروع به در دست گرفتن انبر خود می کند، جایی که شست و انگشت اشاره به هم می رسند. سعی کنید اندازه را به قطعات کوچک و به اندازه لقمه کاهش دهید. اگر کودک شما در برداشتن تکه های کوچک مشکل دارد، اندازه خود را به سمت بالا ببرید. تکه های بزرگ غذا کاملاً خوب هستند، فقط مطمئن شوید که خوب و نرم پخته شده باشند.

← 12 تا 24 ماه: از آنجایی که کودک شما بیشتر به یک غذاخور پیشرفته تبدیل می شود، می توانید مدت زمان بخارپز کردن یا پختن کلم بروکلی را کمی کاهش دهید. توانایی کودک خود را دنبال کنید و بروکلی را به دلخواه در هر ظرفی بگنجانید. با نزدیک شدن به سن 2 سالگی، ممکن است با ارائه کلم بروکلی خام نیز احساس راحتی کنید. به توانایی های روده و کودک نوپا اعتماد کنید.

نکته: گلچه های کلم بروکلی بزرگ را به صورت وارونه سرو کنید (روی سر، ساقه بالا)، بنابراین کودک آن را از ساقه بلند کرده و سپس گلچه نرم را بخورد.