۵ پاسخ

علت مدفوع سبز تیره نوزاد

اگر رنگ مدفوع نوزادتان سبز تیره است شیرخشک حاوی آهن به او داده اید و یا اگر نوزادتان شیر خودتان را تغذیه می کند و به او مکمل آهن می دهید احتمال دارد که رنگ مدفوع او سبز تیره گردد. این اتفاق در صورتی نگران کننده نیست که میل کودک به غذا کم نباشد . اما اگر کودکتان بی میل شد و مدفوع او سبز رنگ گشت حتما به پزشک مراجعه کنید.


مدفوع سبز نوزاد چه دلیلی دارد؟

علت مدفوع سبز روشن نوزاد

زمانی که شیر مادر بسیار رقیق و شیرین تر است و کودک از این نوع شیر بسیار بیشتر از شیر غلیظ تر و چرب تر دریافت می کند، مدفوع او به رنگ سبز روشن در می آید. این وضعیت نگران کننده نیست و در دوره های گذرا از شیردهی رخ می دهد . برای بهبود این وضعیت، مادر باید از هر دو سینه، کودک خود را شیر دهد.

یک علت مهم دیگر سبز بودن مدفوع نوزاد

سبز بودن مدفوع شیرخوارتان به علت کار کردن سریع شکم کودک است که رنگدانه های صفراوی فرصت تغییر رنگ را در روده پیدا نمی کنند. همچنین مادران شیرده باید مصرف غذاهای نفاخ را محدود کنند چون روی شیر مادر تاثیر می گذارد و ترکیبات موجود در آم از طریق شیر وارد بدن نوزاد می شود .


مدفوع سبز نوزاد نشانه چیست؟

نکته :
اگر رنگ مدفوع نوزاد، مایل به سبز باشد و دارای رگه های لزج لعاب دار و براق باشد، نشان دهنده وجود موکوس در مدفوع است که نشانه عفونت یا آلرژی است و اگر بیش از دو روز طول بکشد باید به پزشک مراجعه شود

حتما گوش درد نيست ممكنه پهلوش باد زده باشه.يا خودت چيزي خوردي كه توش اهن دارشته به اون شير دادي اين رنگي شده

نگران نباش حتما خودت چیزی خوردی ک روی مدفوع بچه اثر گذاشته

شاید پهلوهاش سرما خورده
با حوله ی گرم پهلوهاشو ببند

گوشش دردمیکنه گلم

سوال های مرتبط

مامان حسنا مامان حسنا ۶ ماهگی