۱۰ پاسخ

به طور طبیعی یک بارداری تا هفته‌ی 37 الی 42 طول می‌کشد. به همان نسبت که زود به دنیا آمدن جنین می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند، دیر به دنیا آمدن نیز یک مشکل محسوب می‌شود و خطراتی مانند سقط جنین و زایمان نوزاد مرده را افزایش میدهد و بنابراین باید به آن رسیدگی کرد. زمانی که بارداری بیش از حد طولانی شود و زایمان به تاخیر بیفتد، از روش‌های القای زایمان استفاده می‌شود. البته این تنها زمانی نیست که القای بارداری انجام می‌شود. گاهی به دلیل مشکلاتی که در طول بارداری رخ می‌دهد، باید به دلیل جلوگیری از آسیب به کودک و مادر، زایمان انجام شود و چون هنوز موعد اصلی‌اش فرا نرسیده است، زیر نظر پزشک از روش‌های القای زایمان استفاده می‌کنند مواردی مانند عفونت رحمی، پارگی کیسه‌ی آب، جدا شدن جفت، پره اکلامپسی و ... با نصب اپلیکیشن گهواره آگاهی خود را در نوع داروها و دوز مناسب آن‌ها و دیگر مشکلات زایمان بالا برده با دیگر مادران تبادل نظر کنید. همچنین از دیگر ابزارهای بارداری و کلی ویدئوهای آموزشی  بهره‌مند شوید.

گل مغربی برای القای زایمان

روش‌های القای زایمان طبیعی متنوع بوده و بسته به شرایط مادر می‌تواند متفاوت باشند. هدف از همه‌ی آنها این است که مراحل درد زایمان طبیعی را آغاز کنند. به طور کلی داروهای القای زایمان را می‌توان در دو گروه داروهای گیاهی و شیمیایی مورد بررسی قرار داد. یکی از این داروهای رایج و گیاهی، کپسول گل مغربی است. از روغن گل مغربی برای نرم کردن دهانه‌ی رحم استفاده می‌کنند. مشخص شده است که این ماده بر سطح پروستاگلاندین سرم خون تاثیر مثبت و تثبیت کننده‌ای دارد. پروستاگلادین‌ها به بازسازی ماتریس رحم کمک کرده و در نتیجه بدن را برای زایمان آماده می‌کنند. خشکی یک علت بسته بودن دهانه رحم است. از این رو روغن گل مغربی می‌تواند برای القای زایمان به ویژه در زنانی که زایمان اولشان است استفاده شود.

نکته‌ی مهم در مورد کپسول گل مغربی و به طور کلی سایر داروهای گیاهی القای زایمان این است که بیشترشان به صورت بدون نسخه در دسترس هستند اما هرگز نباید بدون تجویز پزشک استفاده شوند. اثرات این داروها برای جنین می‌تواند بسیار خطرناک باشد و حتی منجر به سقط جنین شود. بنابراین از عمل به توصیه‌های افراد غیرمتخخصص خودداری کنید. زیرا داروی القای زایمان باید با توجه به شرایط خاص شما تجویز شود. 

سلام
وقتی دردات هر ۱۵ دقیقه یکبار شد، میتونی واژینال استفاده کنی. بهتره کپسول رو سوراخ کنی تا زودتر اثر کنه.
تا الان من به هر کی گفتم مفید بوده، اما مطالعات میگن مشخص نیست دقیقا چه دوزی باید تجویز بشه؟!
واژینال سه تا بزاری خوبه، دهانه رحم رو شل میکنه و باعث میشه زودتر دهانه رحمت باز بشه و زایمان سریع تری داشته باشی

آره خیلی خوبه من استفاده کردم .هم واسه این ک واژنمو آماده کردم هم زعفران خوردم زایمانم خیلی طول نکشید

من هم میذارم هم میخورم.دهانه رحممو نرم کرده

میشه بگید دارو ویتامین گل مغربی از کجا گرفتید؟

سلام خانمامن ۳۸هفته ۳روزم درددارم دهانه رحمم ۲سانت بازشده کپسول گل مغربی ازداروخونه بگیرم میدن یانسخه دکترمیخواد

اگه هفته زایمانت پیاده روی زیاد و اویشن بخور ..اگه درداتم موقعش بود روعن کرچک واقعا تاثییرداره بازعفرون

من 3شب استفاده کردم شب اخر رفتم بیمارستان دیگه

زعفرانو بزار وقتی خیلی درد داشتی نزدیک زایمانت بخور ب روند اومدن بچه کمک میکنه

اما تنها این‌کافی نیست. وقتی دردات شروع شد، روغن گرچک بخور تا شکمت نرم بشه و کار کنه.
نصف روغن گرچک که از داروخونه گرفتی رو بخور. اگه شل نشد، نصف بقیه اش رو هم بخور.
میتونی زعفران دم کرده و نبات هم بخوری.
دارچین از یک هفته قبل زایمان هم توصیه میشه

سوال های مرتبط