۱۶ پاسخ

کودکان نسبت به بزرگسالان سریع‌تر بیمار می‌شوند و همچنین بسیاری از مراحل زندگی از جمله دندان درآوردن می‌تواند منجر به بروز تب در آنها شود. بسیاری از واکسن‌هایی که در دوران کودکی تزریق می‌شوند نیز منجر به بروز تب می‌شوند. از این رو ممکن است به مصرف داروهای تب بر نیاز باشد. یکی از معروف‌ترین داروهای تب بری که برای کودکان استفاده می‌شود، استامینوفن است. انواع شربت استامینوفن برای کودکان در بازار عرضه می‌شود. به طور ویژه استفاده از استامینوفن قبل و بعد از واکسن نیز بسیار رایج است. یکی از انواع تجاری بسیار معروف این دارو، قطره استامینوفن پاراکید است. با نصب اپلیکیشن گهواره آگاهی خود را در نوع داروها و دوز مناسب آن‌ها و دیگر مشکلات نوزاد بالا برده با دیگر مادران تبادل نظر کنید. همچنین از دیگر ابزارهای فرزندپروری مانند شیردهی، خواب، نموداررشد و کلی ویدئوهای آموزشی  بهره‌مند شوید.

میزان مناسب استامینوفن پاراکید

استامینوفن پارکید یک داروی مسکن و تب بر است که برای کاهش دمای بدن و درد کودکان استفاده می‌شود. جدا از تاثیرگذاری زیادی که برای درمان تب دارد، این دارو نسبت به بسیاری از انواع شربت تببر در کودکان که برای این کار استفاده می‌شود طعم خوبی دارد و توسط کودک بهتر پذیرفته می‌شود. با این حال نمی‌توان با قطعیت گفت که این قطره با دیگر انواع استامینوفن از نظر تاثیرگذاری تفاوت زیادی داشته باشد. به علاوه شیاف استامینوفن در نوزادان نیز می‌توان همین اثرات را داشته باشد. به هر حال توصیه می‌شود که حتماً به تجویز پزشک توجه داشته باشید و از داروی پیشنهادی او استفاده کنید. اما اگر در مورد اثرات خوب داروی دیگری شنیده‌اید می‌توانید در جلسه‌ی ویزیت از دکتر خود بپرسید آیا می‌توانید در عوض از این نوع استفاده کنید یا خیر.

در مورد میزان قطره‌ی مناسب، قطره‌ی استامینوفن پاراکید دو برابر وزن کودک باید داده شود. به عنوان مثال کودکی که 8 کیلوگرم وزن دارد باید هر 6 ساعت، 16 قطره استفاده کند. نکته‌ی مهم این است که نباید تلاش کنید برای سریع‌تر پایین آوردن تب از دوز بیشتر دارو استفاده کنید. دوزهای بیشتر عوارض کبدی دارد و حتی منجر به مسمومیت دارویی به ویژه در کودکان کوچکتر می‌شود. اگر با مصرف درست و به اندازه‌ی کودک، تب پایین نیامد، حتماً به پزشک مراجعه کنید. 

هم وزنش باید بدی

تصویر

من از دکتر پرسیدم گفت قطره و سوسپان فرقی نداره دوبرابر وزن بدین

روی بروشورش نوشته تو سن اینا، باید ۰.۸ میلی به بچه داده بشه
قطره چکون کامل ۱.۰ هست، ۰.۲ درجه کمتر از ۱.۰

چون غلیظ به اندازه وزنش باید بدی .دو برابر نکنی

دوبرابر وزنش باید بدی،نه فقط از بقیه خوشمزه تره

سلام ۲ برابر وزنش بده

سلام
نه هیچ فرقی نداره، من بعد از واکسناش ۲برابر وزن دادم. دکتر نگفت ک فرق داره...

نه گلم فرقی نداره فقط طعم‌دار هستش دوبرابر وزنش باید بدی

سلام دوبرابر وزن بچه اگه ۵ کیلو ۱۰قطره نه خوشمزه تراز بقیه هستش

دوبرابر وزنش بده فرقی نمیکنه

سلاممم خسته نباشید پسر من امروز واکسن چهار ماهگی زده با مولتی بهش دادم قطره پاراکید از موقعی که واکسن زده دوساعت بعدش همش استفراغ می‌کنه نمیتونم از قطره ی پاراکید هست یا مولتی یا واکسن

سوسپانسیون باید هم وزن بچه بدی چونکه غلیظ تر از قطره هست

سلام مامانا این استامینفن پاراکید فرق داره؟؟واکسن ۴ماهگی زدم اینو داد داروخونه دوبرابر وزن بدم یا کمتر

سلام من از دکت پرسیدم گفت فرقی نداره فقط سریعتر جذب میشه منم دوبرابر وزن بهش میدم

من برای واکسن ۴ ماهگی گفت ۱۰ قطره
استامینوفن پاراکید برا بچه های که بالا میارن و رفلاکس دارن

سوال های مرتبط