۵ پاسخ

💉 قبل از تزریق هر گونه واکسن به نوزاد و یا کودک خود، از پزشک کودک خود بخواهید تا اطلاعات کلی را درباره تزریق این واکسن خاص و عوارض احتمالی آن را در اختیار شما قرار دهد.
💉 درباره علایم حساسیت (آلرژی) کودک به واکسن، اطلاعات مناسبی را کسب کنید. این اطلاعات سبب می شود به به محض مشاهده این گونه علایم در کودک خود، به پزشک او اطلاع دهند و یا مراقبت های لازم را انجام دهند.
#مشکلات_تنفسی، #خشن_شدن_صدا، #تورم_گلو، #احساس_ضعف، #سریع_شدن_ضربان_قلب، #سرگیجه، #رنگ_پریدگی، #بثورات_جلدی از جمله عوارضی می باشد که می تواند پس از تزریق واکسن به کودک ظاهر شود.
هرگز برای پایین آوردن تب کودک، از آسپیرین استفاده نکنید
💉 به کودک خود مقدار زیادی مایعات دهید تا هم #تب او را کنترل کند و هم آب از دست رفته بدن او در طی تب جبران شودمثل آب ، آب میوه، سوپ و ... .
⚠️ چند نکته کلیدی در مورد واکسن
🔻 قبل از واکسیناسیون کودک، برای جلوگیری از تب احتمالی، به او #استامینوفن دهید.
🔻- اگر با علایمی مانند #رنگ_پریدگی، #گریه_طولانی مدت کودک پس از چند ساعت، #لرزه_اندام های بدن و هر گونه علامت غیرطبیعی در کودک پس از تزریق واکسن روبرو شدید، سریعا او را نزد پزشک متخصص اطفال ببرید.
🔻- هرگز برای پایین آوردن تب کودک، از #آسپیرین استفاده نکنید

سلام درجه حرارت بدن رو مدام چک کن که تب نداشته باشه روز اول هر۴ساعت یکبار دوبرابر وزن استامینوفن بده قطرشو البته
روز دوم هم هر ۶ ساعت

پس از تزریق #واکسن، حدود 15 دقیقه در مطب پزشک و یا درمانگاه صبر کنید تا در صورت شروع شدن واکنش های آلرژی زا در کودک، سریعا او را به پزشک نشان دهید.در برخی موارد واکنش های جدی در کودک رخ می دهد که تنها پزشک می تواند آن را کنترل کند و ممکن است اگر والدین بروند و بخواهند مجددا کودک را به مراکز درمانی ارجاع می دهند زمان طلایی از دست برود و کودک با مشکلات جدی سلامتی روبرو شود.
همان طور که والدین مادر و کودکی عزیز می دانند در 18 ماهه اول زندگی، به هر نوزادی حدود 20 واکسن باید تزریق شود تا او را دربرابر انواع عفونت ها و ویروس های احتمالی در طول زندگی مصون دارد.
اما قبل از هر چیز باید دانست که #تزریق_واکسن به نوزاد، یک سری عوارض جانبی دارد که ممکن است سبب #تب و #لرز و بیماری کودک شود.
بنابراین والدین عزیز باید در نظر داشته باشند که کسب اطلاعات کافی در این زمینه بسیار ضروری است و باید با روش های مراقبت از کودک پس از تزریق واکسن به خوبی آشنا باشند.

روز اپل کمپرس سرد بزار روز دوم کمپرس گرم هر 4 ساعت استا بده مواظب باش تب نکنه

روز اول کمپرس سرد وهر ۴ساعت دوبرابر وزن استامینوفن تا ۴۸ساعت روز دوم کمپرس گرم

سوال های مرتبط

مامان 𝓢𝓸𝓫𝓱𝓪𝓷♡ مامان 𝓢𝓸𝓫𝓱𝓪𝓷♡ ۶ ماهگی