۱۶ پاسخ

در هفته‌ی سی و دوم بارداری جنین شما به طور کامل شکل گرفته و در مسیر افزایش وزن تا زمان زایمان قرار دارد. هفته‌های پایانی از نظر وزن‌گیری اهمیت زیادی دارند و از این رو جنین به هر نسبت که زودتر به دنیا بیاید، به وزن کامل نرسیده که این می‌تواند مشکلاتی برایش رقم بزند. حتی کمبود وزن جنین در حد 100 تا 200 گرم نسبت به جدول وزن‌گیری جنین نیز می‌تواند مشکل‌ساز باشد. از این رو باید تلاش کنید که وزن جنین خود را در محدوده‌ی طبیعی نگه دارید. 

با نصب اپلیکیشن گهواره آگاهی خود را در مورد وزن نرمال جنین در ماه آخر و مسائل دوران بارداری بالا برده و با دیگر مادران تبادل نظر کنید. همچنین از دیگر ابزارهای پایش بارداری و کلی ویدئوهای آموزشی تهیه شده توسط متخصصین زنان و زایمان بهره‌مند شوید.

محدوده‌ی وزن طبیعی در هفته‌ی سی و دوم براساس جدول وزن‌گیری، در حدود 1600 تا 2100 کیلوگرم است. در مورد جنین‌های چند قلویی انتظار می‌رود که وزن جنین‌ها در این هفته در حدود 1700 کیلوگرم باشد. با توجه به حدود داده شده، به نظر می‌رسد که اندازه‌ی جنین در مورد سوال متناسب است و جای نگرانی وجود ندارد. با این حال اگر وزن جنین شما کمتر از حد مورد نظر بود، باید افزایش وزن او را جدی بگیرید. رسیدن به وزن طبیعی قبل از زایمان به تولد نوزادی سالم کمک می‌کند و مانع از وقوع بسیاری از بیماری‌ها در نوزادی می‌شود.

وزن مناسب جنین درهفته 32

بهترین روش وزنگیری جنین تبعیت از یک رژیم غذایی سالم و متعادل و البته با کالری اندازه‌‌گیری شده است. رژیم متناسب برای وزن‌گیری جنین لزوماً رژیمی نیست که حاوی مواد پرکالری باشد. بلکه شما می‌توانید با افزایش میزان مواد پروتئینی، میوه و سبزی در رژیم‌تان به افزایش وزن جنین کمک کنید و در کنار آن مطمئن باشید که خودتان نیز دچار بیماری‌هایی مانند دیابت یا فشار خون نمی‌شوید.

بعضی افراد خوردن نوشیدنی‌های انرژی‌زا و پرقند مانند دلستر را در این دوران پیشنهاد می‌دهند ولی استفاده از این نوشیدنی‌ها به طور ویژه برای مادرانی که به دیابت مبتلا هستند می‌تواند خطرناک باشد. استفاده از بستنی برای افزایش جنین نیز به همین صورت است. در عوض سعی کنید از سیب‌زمینی، ماست، حبوبات، ماهی، تخم‌مرغ، شیر، مرغ، مغزهای خوراکی، ویتامین‌های بارداری و انواع آب میوه و سبزیجات طبیعی استفاده کنید. همچنین داشتن استراحت کافی و خودداری از انجام کارهای سنگین نیز به افزایش وزن جنین کمک خواهد کرد. اگر کودک در این سن و به صورت نارس به دنیا بیاید، از آنجایی که به وزن طبیعی و کامل خود نرسیده است، روند رشد متفاوتی نسبت به نوزاد کامل خواهد داشت و انتظار می‌رود که روند افزایش وزن او در دوران نوزادی با نوزاد کامل متفاوت و براساس جدول وزن‌گیری نوزاد نارس انجام شود. 

سلام مامنا گل میگم من فردا سونوی وزن دارم ۳۲هفته و ۲ روز میشم باید وزن جنین چند باشه نرماله؟

من سی هفته و چهار روز ۱۵۰۰ بود
امروز سی پنج هفته و چهار روز ۲۳۰۰

دوست عزیز این جدول وزن گیری بچه س

تصویر

روی سالم بودن بچه زوم کن.وزن فقط یه عدده.مقایسه نکن.بستگی به جثه مادر بچه وزن میگیره.مواد پروتئینی بخور

سلام عزیزم 32هفته وزنش کمه حداقل باید 2500باشه من 32هفته رفتم دکترم گفت وزن بچت2300گفت باید بیشتر بشه برام مولتی ویتامین نوشت الان رفتم گفتن3100خداروشکر

وزن‌بچه زیاد باشه ی غم کم باشه هم یجور. الان منوهفتهو۳۲ هستم و وزنش بالای نمودار و من کلیواسترس گرفتم😭😭😭😭

سلام من ۳۲ هفتمه وزن بچم ۱۹۱۷ خوبه یا کمه؟؟

اره نرماله تو گوگل هم میتونی جدول وزن گیری جنین رو ببینی

تصویر

منم امروز رفتم دکتر گفت ۱۹۰۰گفت وزنش خوبه از این هفته به بعد هفته ای ۲۰۰گرم اضافه میکنه

مال من ۱۳۰۰-+۲۰۰بود
ماشالله بهتون
چی خوردین ب منم بگین

سلام عزیزم منم دیروزرفتم سونو۳۲هفته ۳روزم بودوزن بچم ۱۷۰۰بودگفتش نرماله ولی درشت نیست

عزیزم کباب زیاد بخور بچه نجومی وزن میگیره هم با کباب هم کله بچه من خامه ام خیلی میخورم اگه چربی نداری اونم بخور

وزنش خوبه نگران نباش عزیزم با دکترت مشورت کردی چی گفته ؟

عزیزم مال من ۱۶۰۰بود دکتر گفت خوبه بچه خودش از ۳۴ هفته ب بعد وزن میگیره

خوبه عزیزم منم ۳۱ هفته رفتم۱۷۶۳گرم بود دکتر گفت خوبه جای نگرانی نیس

سوال های مرتبط

مامان مامان فسقلی مامان مامان فسقلی هفته سی‌ونهم بارداری