۳ پاسخ

🔸 مادر باید نوزادش را هر 20 دقیقه، این سینه به آن سینه کند.

🔹هیچ لزومی ندارد! اگر شیرخوار واقعا 15 تا 20 دقیقه از یک سینه شیر خورده باشد، دیگر نیازی به سینه مقابل ندارد. ولی اگر فقط یکی دو دقیقه از یک سینه شیر بخورد و دقایق بعدی را زیر سینه مادر بازی کند یا خوابش ببرد، آن‌ وقت قضیه فرق میکند و دیگر ‌نمیشود آن 20 دقیقه فرضی را مبنای محاسبه قرار داد. در واقع او فقط زیر سینه گرفته شده و به میزان لازم شیر نخورده است. "زیر سینه گرفتن" و "شیر دادن" دو چیز متفاوتند. اگر احساس کردید کودک تان شیر را نمیمکد، سعی کنید وضعیت قرار گرفتنش را تغییر بدهید یا با ماساژدادن و فشردن سینه، کارش را آسان ‌تر کنید.

🔸 هر چه اندازه سینه‌‌ ها بزرگتر باشد، شیر بیشتری تولید میشود.

🔹این حرف نیز هیچ پایه‌ و اساس علمی ندارد، مثل 4 تای قبلی.

🔸 شیردهی‌، سینه ها را بدفرم میکند.

🔹بد نیست بدانید که خانم ‌های اروپایی به خصوص اروپای غربی ‌خیلی بیشتر از خانم ‌های ایرانی به ظاهر و اندام خودشان توجه دارند و اهمیت میدهند اما آن ها هیچ‌ وقت به خاطر بدفرم شدن سینه ‌شان از خیر شیردهی به نوزادشان نمیگذرند چون هم اهمیت شیردهی را میدانند و هم متوجه این موضوع هستند که به هیچ عنوان شیردهی نمیتواند آن قدر فرم بدن شان را به هم بزند که به اصطلاح هیکل شان نافرم شود.

#شیردهی

🔶باورهای غلط درباره شیر مادر

🔸زمانی که مادر تب و سرماخوردگی دارد نباید شیر بدهد!

🔹وقتي مادري تب و سرماخوردگي دارد ، بدنش سريعاً آنتي بادي مخصوصي مي سازد كه به شير خوارش ايمني مي دهد .زماني كه مادر احساس بيماري مي كند ، شيرخوارش نيز درمعرض بيماري است و با ادامه شير دهي ، دريافت آنتي بادي ها از طريق #شير_مادر موجب مي شود كه او يا بيمار نشود يا اگر هم بيمار شود بيماري او بسيار خفيف باشد

🔸وقتی کودک دچار اسهال و استفراغ میشود، مادر نباید به او شیر بدهد!

🔹شیر مادر بهترین دارو برای عفونت ‌های گوارشی شیرخوار است. شیر مادر تنها مایعی است که کودک مبتلا به اسهال و استفراغ به آن نیاز دارد.

🔸باید قبل از شیردادن، نوک سینه را شست !

🔹شستشوی هر‌باره نوک سینه، نه تنها کار مادر را دشوار میکند، بلکه ممکن است باعث شسته شدن ترشحات ایمنی ‌زای اطراف نوک سینه هم بشود.

🔸مادران برای داشتن شیر کافی باید بیش از پیش غذا بخورند!

🔹این کار هیچ لزومی ندارد!

چیزی نیومده گلم

سوال های مرتبط

مامان 😍غلتک کوچولو🤤 مامان 😍غلتک کوچولو🤤 ۸ ماهگی
مامان ⚘ترنم قشنگم⚘ مامان ⚘ترنم قشنگم⚘ ۱۱ ماهگی
آواتار مامان حسام👶 مامان حسام👶 حسام👶 ۱۴ ماهگی
بله عزیزم میشه
مامان هوراد۶مهرادنی نی مامان هوراد۶مهرادنی نی ۹ ماهگی