خانما طرز تهیه آش دندونی چجوریه؟

۵ پاسخ

مواد لازم آش دندونی
گوشت گوسفندی ۲۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
جو نصف لیوان
لوبیا چیتی نصف لیوان
لوبیا قرمز نصف لیوان
لوبیا چیتی نصف لیوان
عدس نصف لیوان
نخود نصف لیوان
برنج نصف لیوان
گندم نصف لیوان
پیاز داغ به اندازه کافی
نعناع داغ به اندازه کافی
کشک به اندازه کافی
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی
دارچین به اندازه کافی
دستور پخت و طرز تهیه
ابتدا نخود ، لوبیاقرمز ، لوبیا چیتی را از شب قبل می خیسانیم و در صورت امکان چند بار آبشان را تعویض می کنیم تا علاوه بر برطرف شدن نفخ شان راحت تر پخته شوند. برای شروع کار ، ابتدا نخود و لوبیا ها را به همراه مقداری آب داخل یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا بپزند و کاملا نرم شوند.
در ادامه گوشت را به همراه یک عدد پیاز ، مقداری دارچین و آب داخل یک قابلمه دیگر می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا گوشت بپزد و کاملا نرم شود. عدس ، جو ، گندم و برنج را به همراه مقداری آب در قابلمه اصلی که برای پخت آش در نظر گرفته ایم می ریزیم.

بهتر است برنج ، جو و گندم را قبل از پخت حدود ۱ ساعت بخیسانیم. پس از اینکه نخود و لوبیا ها پختند آنها را به قابلمه اصلی منتقل می کنیم. در ادامه پس از پختن گوشت آنرا ریش ریش می کنیم و به همراه آب گوشت به آش اضافه می کنیم.
در مرحله بعدی مقداری پیاز داغ و کشک به آش اضافه می کنیم و پس از اینکه نمک و فلفل سیاه آش را اندازه کردیم اجازه می دهیم آش با حرارت ملایم جا بیفتد. در پایان پس از اینکه آش آماده شد آنرا با نعناع داغ ، کشک و پیاز داغ تزیین می کنیم.

متفاوته عزیزم
بعضیا همه نوع بُنشن و بذر توش میریزن و یه کمیشم میریزن بره پرنده ها پشت پنجره
ولی پا معمولی درست میکنیم مثل آش رشته
و گاها کم حبوبات ک به بچه هم بشه داد و مادر بچه میخوره دلدرد نشن.

تو گوگل سرچ کن طرز تهیه میاد بالا گلم

سلام عزیز مبارکه نخود لوبیا عدس جو پرک جو پوست کنده گوشت قرمز با استخوان باشه و گندم که باید هر چه قدر نخود لوبیا ریختی دو برابر یا یک برابر گندم بریزی بعد بذارید بزارید بگذارید با حرارت خیلی کم آرام آرام بپزد تا جا بیفته نمک و ادویه را فراموش نکنید انشاالله به سلامتی همه دندوناشو در بیاره

من حتی نمیدونم آش دندونو بزرگترا میخورن یا بچه ها 😂😂😂😂😂

سوال های مرتبط

مامان امیر مهدی مامان امیر مهدی ۸ ماهگی
مامان امیر مهدی مامان امیر مهدی ۸ ماهگی