۲ پاسخ

مفید بود یادتون نره🥰

من طبیعی پیشرفت نکرد سزارین شدم ولی سر بچه خربزه ای شده بود

سوال های مرتبط

مامان نویان 🐻 مامان نویان 🐻 ۳ ماهگی
سر نویان از شکل سومی هست مدلش
 بدشکلی های جمجمه ممکن است وابسته به بسته شدن درزهای جمجمه باشد و یا بصورت وضعیتی (در اثر وضعیت نامناسب جنین در درون رحم، چند قلویی، فشارهای حین زایمان و خواباندن طولانی مدت نوزاد در یک وضعیت) بوجود آید.

اگه بچتون هر کدوم از این فرم های سر رو داشت باید به پزشک مغز و اعصاب مراجعه کنید تشخیص بده درز جمجمه بسته شده یا نه اگر بسته شده باشه بایه عمل جراحی باز میشه اگر نه پیش متخصص تولید پرتز میفرستن بر اساس مشکل فرم سر و اندازه سر کودکتون براتون پرتز سر یا به اصطلاح کلاه فرمدهی درست میکنن که باعث میشه فرم سر نوزاد نرمال و عادی بشه حتی بعد از عمل جراحی هم این کلاه رو باید گرفت چون عمل فقط درز جمجمه رو باز میکنه
پایین تو کامنت ها عکس کلاه رو میزارم
اگه تا 3 ماهگی فرم سر عادی نشد حتما به دکتر مراجعه کنید نه دکتر اطفال دکتر مغز و اعصاب
من میخام نویان رو بعد تعطیلات ببرم حتما نشون بدم چون هرکاری میکنم خوب نمیشه ایشالا که چیزی‌ نباشه با یه کلاه فرمدهی درست بشه
مامان جانا مامان جانا ۷ ماهگی
مراقبت های بهداشت 👇
۳ تا ۵ روزگی ( آزمایش تیروئید ، وزن، قد و دور سر او اندازه‌گیری می‌شود ، او را ازنظر زردی، بینایی و تغذیه مورد ارزیابی قرار می‌دهد. مکمل A+D مکملی است که باید در این سن به نوزاد داده شود )

۱۴ تا ۱۵ روزگی ( در این هنگام مجدداً نشانه‌های خطر و وضعیت زردی نوزادی چک می‌شود. وزن، قد و دور سر نوزاد اندازه‌گیری می شود )
۳۰ تا ۴۵ روزگی ( نشانه‌های خطر ارزیابی می‌شود و وضعیت زردی نوزاد و بینایی او چک می‌شود. وزن، قد و دور سر نوزاد اندازه گیری می شود )

۲ ماهگی ( وضعیت عمومی نوزاد، اندازه قد، وزن و دور سر اندازه گیری می شود ،  تغذیه و بینایی او چک می‌شود و روند تکامل نوزاد بررسی می‌شود و واکسن‌های ب ث ژ، واکسن هپاتیت ب و واکسن خوراکی فلج اطفال است را دریافت می‌کند )

۴ ماهگی ( مراقبت نوزاد که شامل اندازه قد، دور سر و وزن نوزاد می‌شود، وضعیت عمومی و بینایی نوزاد نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و  واکسن پنج‌گانه و واکسن فلج اطفال خوراکی و تزریقی را دریافت می کند )
مامان آراد👼🏻🩵 مامان آراد👼🏻🩵 ۴ ماهگی