۱۰ پاسخ

روش‌های زیادی برای پیشگیری از بارداری وجود دارند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. از روش‌های طبیعی گرفته تا روش‌های پزشکی و دارویی. همانطور که بیشتر شما می‌دانید روش‌های طبیعی نسبت به روش‌های پزشکی درصد شکست بیشتری دارند. از این رو اگر باردار نشدن برایتان اهمیت زیادی دارد و می‌خواهید به صورت جدی‌تری از این موضوع جلوگیری کند، باید از روش‌های پزشکی و دارویی استفاده کنید.

روش‌های پزشکی به صورت کلی به دو دسته‌ی روش‌های دارویی و جراحی (بستن لوله‌های جنسی در مردان یا زنان) تقسیم می‌شوند. روش جراحی به دلیل مشکلات خاصی که دارد گزینه‌ی دومی است که افراد به سراغش می‌روند و استفاده از آمپول و قرص ضد بارداری رایج‌تر است. انواع قرص‌های پیشگیری در بارداری وجود دارد که با تغییر در سطح هورمون‌های جنسی، از بروز بارداری جلوگیری می‌کنند. مشکل مصرف این قرص‌ها این است که اولاً باید زمان بندی مصرفشان را به درستی رعایت کنید زیرا در غیر این صورت تاثیر خود را از دست داده و بارداری رخ می‌دهد و ثانیاً این پایبندی به مصرف درست و به موقع، گاهی می‌تواند دشوار باشد و امکان فراموش شدن نوبت‌ها وجود دارد.

آمپول ضد بارداری

از این رو روش‌های ساده‌تری مانند آمپول ضد بارداری وجود دارد. این آمپول‌ها مانع از تخمک‌گذاری می‌شوند، رسیدن اسپرم به تخمک را دشوار کرده و محیط رحم را نیز برای چسیدن تخم نامناسب می‌کنند. این آمپول‌ها به صورت یک ماهه و سه ماهه تزریق می‌شوند. آمپول سه ماهه، نیاز شما به انجام روش‌های پیشگیری تا سه ماه را از بین می‌برد. در صورتی که بعضی ممکن است به دلیل عوارض قرص اورژانسی از مصرفش خودداری کنند اما باید بدانید این آمپول‌ها نیز مانند قرص‌های ضد بارداری عوارضی دارد که از جمله‌ی آنها می‌توان به دشواری در بازگشت باروری، پوکی استخوان، افزایش وزن، تغییرات پوستی و ... اشاره کرد. بنابراین باید حتماً به دستور پزشک و با بررسی شرایط ویژه‌ی شما تجویز شود (این آمپول تنها با نسخه فروخته می‌شود). قیمت آمپول‌های سه ‌ماهه‌ی ضد بارداری بسته به سال تزریق متفاوت خواهد بود.

من امروز یکماهه گرفتم 6تومان گفتن 1ماهه عوارضش کمتره تا ببینیم چی میشه خیلی هم ترسیدم از وقتی زدم میام نظراتو میخونم استرس میگیرم 🤦😭

پارسال۵تومن بوده.الان بیشتر از۱۵تومن گمون نکنم باشه

سلام مامانا آمپول سه ماهه بارداری کجا گیر میاد اینجا منطقه ما جمع کردن اصلا داروخانه ها گیر نمیاد اگه منطقه شما گیر میاد لطف کنید برام تهیه کنید هزینه اش هر چقد شد باهاتون حساب میکنم ممنون میشم اگه زحمتشو بکشین

منظورتون میلیونه ؟؟؟داروخونه آزاد میده ؟؟؟

منم امروز دکترم برام نوشته چطوریه قیمتش و اینکه بزنی راحت میتونی رابطه بزاری

باسرنگش 5تومنه من زدم لاغرم کردوتوصورتم لک انداخته یه ماه اول پریودشدم الان دوماهه پریودنمیشم میگن پوکی استخوان میاره

من سه روز پیش خریدم ۵تومان

۶ تومن من این اون ماه زدم

۸تومن عزیزم🙂🙂🙂

سوال های مرتبط