۲ پاسخ

ببین عزیزم تحقیقات نشون هر چقدر زیر غذا بچه کم باشه وقتی غذاش رو بخوره اون غذاسرشار از ارامش میشه براش و همیشه اروم و سرحال میشه بعد از غذا

عالیه عزیزم...فقط من غذا ک می پزم واسه دخترم اگ درشوبزارم سرریز میشه بیرون چ..اگ خیلیی کمش کنمم خیلی دیر می پزه

سوال های مرتبط

مامان سورنا مامان سورنا ۹ ماهگی
اولین غذای کمکی نوزاد چیست؟
دادن مواد غذایی قبل از سن شش ماهگی، کمکی به سلامت کودک، آرامش یا خواب او نخواهد کرد.
دادن مواد غذایی قبل از سن شش ماهگی، کمکی به سلامت کودک، آرامش یا خواب او نخواهد کرد. کودکی که با شیر مادر ارضا می‌گردد، لزومی ندارد که قبل از سن شش ماهگی غذای کمکی به او بدهید، ولی اگر کودکی با خوردن ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلی لیتر شیر در هر نوبت دیگر سیر نمی‌شود، می‌توانید حدود ۵ تا ۶ ماهگی دادن غذای کمکی را به او شروع کنید؛ به عبارت دیگر وقتی کودک از نظر عصبی و عضلانی تکامل یافته است (سر خود را بالا نگه می‌دارد و دست خود را به دهان می‌برد)، می‌توانید به او غذای کمکی بدهید.
هر غذایی باید یک نوبت در روز و با مقدار کم (یک تا دو قاشق) شروع و به تدریج مقدار آن زیادتر گردد. غذاهای گرم، نرم و رقیق، بهتر مورد قبول کودک می‌باشند (از قاشقی که برای دهان کودک مناسب است، استفاده نمایید).

اولین غذای کمکی نوزاد چیست؟
بهترین غذای کمکی نوزاد که مادر می‌تواند برای اولین بار به کودک بدهد، غذایی است که شبیه شیر مادر باشد یعنی آبکی و نرم؛ مزه‌ای شبیه شیر مادر داشته باشد و هضم آن برای کودک آسان باشد. بنابراین لعاب برنج و حریره بادام که کمی شیر مادر به آن اضافه شده باشد، غذای مناسبی به عنوان اولین غذای کمکی نوزاد است.
۱- لعاب برنج و حریره بادام
این غذا، غذایی است سنتی که مادر می‌تواند در خانه تهیه نماید. طرز تهیه حریره بادام ساده و از نظر اقتصادی بسیار با صرفه است. مادر می‌تواند با این نوع غذا، تغذیه نوزاد را شروع نماید. خوبی حریره بادام این است که:
به آسانی پخته و آماده می‌شود.
می توان این غذاها را کمی غلیظ‌تر از شیر مادر تهیه نمود تا مزه شیر مادر بدهد.
ایجاد حساسیت و آلرژی نمی‌کند.
مامان 🧿آرین 🧿نهال🧿 مامان 🧿آرین 🧿نهال🧿 ۷ ماهگی
مامان ماهان مامان ماهان ۷ ماهگی