۳ پاسخ

من کل بدنم از زایمان ب این ور درد میکنه
کلسیمم میخورم
نمیدونم چیکار کنم

عزیزم منم از یک ماه بعد زایمان همه جای بدنم صدای قلچ و قلوچ میده هنوزم خوب نشدم گردنم و ک حرکت میدم صدا میده

استخونات راحت شدن دارندخوشحالی میکنن😅 نترس منم اینجور بودم

سوال های مرتبط

مامان 💝🧿الی و دلی🧿💝 مامان 💝🧿الی و دلی🧿💝 ۷ ماهگی
❌❌شروع تغذیه تکمیلی در نوزادان با استفاده از
روش BLW یا تغذیه مستقل نوزادان❌❌

شروع تغذیه تکمیلی در نوزادان یکی از مراحل رشد می باشد که معمولا از ۶ ماهگی شروع می شود ولی بسته به شرایط بالینی کودک می تواند در ۴ ماهگی نیز اتفاق بیفتد.

تاثیر انتخاب روش مناسب در این دوره رشدی کودک بر عادات غذایی او در مراحل بعدی زندگی، اهمیت موضوع را دوچندان می کند. وقتی صحبت از تغذیه نوزادان می‌شود، رویکردهای مختلفی مطرح می باشد؛ اولی تغذیه به رهبری نوزاد، یکی غذا دادن با قاشق و دیگری تغذیه ترکیبی می باشد.

BLW با رویکرد تغذیه به رهبری کودک، روشی کمکی و جایگزین برای آشنا کردن نوزادان با غذاهای جامد و شروع غذای جامد نوزادان است. در این روش صبر و حوصله والدین کمک میکند تا نوزاد به تنهایی غذا را کشف و مورد بررسی قرار دهد، سرعت خوردن خود را تنظیم نماید و خود را جزئی از تجربه صرف غذا با خانواده سازد.

در روش BLW به آن ها اجازه می دهیم تا خودشان به تنهایی و مستقل و بدون کمک غذا بخورند. در این روش، غذا در قطعات ضخیم به اندازه انگشت ارائه می‌شود و نرم است و به راحتی بین انگشتان دست کوبیده و له می‌شود. به این ترتیب غذا هم راحت در دست است، اما در عین حال خطر خفگی کمی دارد.


من اینکارو با الینا میکردم شاید روزی ۳بار حموم‌میکردمش ولی ارزش استقلال پیدا کردنشو داشت و من برای غذا خوردنش هیچ دغدغه ای نداشتم

بزرگتر هم شده بود به هر نحوی خودشو سیر میکرد