۱۰ پاسخ

اصلانگران نباش من یه رفیق دارم الان بچه اش ۳ ساله از۵ ۶ ماهگی این بچه عادت داشت انگشتشوبکنه تودهنش هی میگفتم نزارانگشتش کوچک میشهاگفت دیگه چیکارکنم منم‌به این باوررسیده بودکه انگشت کوچک میشه الان بچه سه سال داره انگشت همونه کم کم خودش دیگه کنارگذاشته بخداهمشون حرفه بابااخه ازکجاشون درمیارن این حرفهارو

پسر من انگشت شصتشو میمکه میخوابه بهتر از پستونکه ولی خودش فراموش میکنه به مرور

بابا بیخیال این حرف چرته.بچه بخاطردرد لثه هاش دستشو میخوره و خودشم یادش میره بعد دراوردن دندوناش.تلخک زدن به انگشتش مثل اینکه ک شما یه جایی از بدنت بخاره و دستای شمارو ببندن تا نتونید بخارونید چه حسی دارید؟؟؟

دکتر ب من گفت اصلا حتی دستش از دهنش درنیارید، جزیی از مرحله رشدشه

سلام عزیزم اصلانگران نباش دخترمن تا1سالگی دایم انگشت میخورد خیلی هم اروم بودبعدیواش یواش دیگه دستش بیسگوییت ومیوه دادم یادش رفت

خوب بخوره چیه مگه بچه ها هر کاری کنن مردم به چیزی میگن

سلام دخترمنم همش انگشت در دهان هست طبیعی چیزی نزن بزا بخوره بهش ارامش میده

عزیزم نگران نباش خیلی طبیعه و غریزه بچه هایت بزرگتر که میشه دیگه تموم میشه
حساسیت داشته باشی عادت میشه براش

پستونک بده بهش تا بخوره دیگه بادش میره

عزیزم گناه داره حتما آروم میشه من پسرم کل دستشو می‌کرد دهنش کیف میکردم اصلا بعد چند ماه خود ی خود یادشون میره دوست نداری دستشو بخوره پستونک بخر براش

سوال های مرتبط

مامان فاطمه مامان فاطمه ۸ ماهگی
بروکلی

← 6 تا 9 ماه: گلهای بزرگ و کامل بروکلی بخارپز شده را برای کودک سرو کنید. اگر ساقه کلم بروکلی شما را عصبی می کند، گلچه های بزرگ را از وسط به دو نیم کنید و به همین ترتیب سرو کنید. علاوه بر این، می توانید ساقه کلم بروکلی را به عنوان فینگر فود با بریدن پوست آن و جوشاندن یا بخارپز کردن تا زمانی که نرم شود سرو کنید.

← 9 تا 11 ماه: در این سن، کودک شما شروع به در دست گرفتن انبر خود می کند، جایی که شست و انگشت اشاره به هم می رسند. سعی کنید اندازه را به قطعات کوچک و به اندازه لقمه کاهش دهید. اگر کودک شما در برداشتن تکه های کوچک مشکل دارد، اندازه خود را به سمت بالا ببرید. تکه های بزرگ غذا کاملاً خوب هستند، فقط مطمئن شوید که خوب و نرم پخته شده باشند.

← 12 تا 24 ماه: از آنجایی که کودک شما بیشتر به یک غذاخور پیشرفته تبدیل می شود، می توانید مدت زمان بخارپز کردن یا پختن کلم بروکلی را کمی کاهش دهید. توانایی کودک خود را دنبال کنید و بروکلی را به دلخواه در هر ظرفی بگنجانید. با نزدیک شدن به سن 2 سالگی، ممکن است با ارائه کلم بروکلی خام نیز احساس راحتی کنید. به توانایی های روده و کودک نوپا اعتماد کنید.

نکته: گلچه های کلم بروکلی بزرگ را به صورت وارونه سرو کنید (روی سر، ساقه بالا)، بنابراین کودک آن را از ساقه بلند کرده و سپس گلچه نرم را بخورد.