تپش قلب در بارداری❤️

۲ پاسخ

❇️در صورت وجود تپش قلب چه زمانی باید به پزشک اطلاع داد؟
#تپش_قلب_بارداری

در طول دوران بارداری، تعداد مراجعات شما به پزشک افزایش پیدا می‌کند به طوری که نزدیک به تاریخ زایمان تقریبا به هر هفته یک بار می‌رسد. اما اگر حس می‌کنید به طور منظم دچار تپش قلب می‌شوید، اگر زمان تپش قلب شما طولانی‌تر یا تپش قلب شما شدیدتر شده است، به پزشک اطلاع دهید.
علائمی وجود دارد که نشان می‌دهد بلافاصله باید به دنبال درمان باشید:
  🔻 مشکلات تنفسی و تنگی نفس؛
  🔻  درد در ناحیه سینه؛
  🔻 سرفه خونی؛
  🔻  ضربان قلب نامنظم؛
  🔻 ضربان قلب سریع؛
  🔻  تنگی نفس با/بدون انجام فعالیت.

💟تپش قلب و تنگی نفس در بارداری
#تپش_قلب_بارداری

احساس تپش قلب با هیچ‌چیز دیگری که فرد تاکنون تجربه کرده اشتباه گرفته نمی‌شود. این احساس مانند تکان و لرزش درون قفسه‌ی سینه است و می‌تواند منجر به وحشت و ناتوانی در تنفس شود. اگر چه تپش قلب در بارداری معمولاً طبیعی است اما برخی می‌توانند نگران‌کننده باشند. تقریباً هر فرد گاهی اوقات دچار تپش قلب می‌شود. با این حال اکثر زنان در بارداری به دلایل مختلف نسبت به یک فرد عادی بیشتر دچار تپش قلب می‌شوند.
👈تاثیر بارداری بر قلب
وقتی که جنین در بدن شما در حال رشد است قلب کارهای زیادی دارد که انجام دهد! جریان خون توسط قلب باید افزایش یابد تا خون مورد نیاز برای رشد و تکامل کودک فراهم شود.
در سه ماهه دوم بارداری، رگ‌های خون بدن شما گشادتر و بزرگتر می‌شود. در نتیجه فشار خون تا حدودی کاهش پیدا میکند. در سه ماهه سوم بارداری، حدود 20 درصد خون بدن شما وارد رحم می‌شود. آنجا که خون بیشتری در بدن شما وجود دارد قلب باید سریع‌تر کار کند تا بتواند خون را در بدن پمپاژ نماید. در نتیجه 10 تا 20 بار بیشتر می‌تپد. وقتی که قرار است قلب تندتر کارکند بروز برخی اختلالات محتمل است. یکی از اینها ریتم نامنظم و تپش قلب است. مطمئنا تپش قلب در بارداری حس خوبی نیست اما معمولا بی خطر است.
سایر دلایل تپش قلب؛
❌مصرف مواد غذایی کافئین دار چون قهوه،چای،شکلات، کیک، شیرینی و نوشیدنی هایی مانند نوشابه می باشد
❌پاسخ های هیجانه؛اضطراب، استرس، شوک، عصبانیت، فعالیت فیزیکی بیش از حد و یا ترس می شود
❌پروژسترون؛غلظت هورمون پروژسترون در باردار افزایش میابد و یکی از تأثیرات پروژسترون افزایش ضربان قلب و افزایش عملکرد قلب می باشد.

سوال های مرتبط

مامان مهراد👶🪄🧸 مامان مهراد👶🪄🧸 ۱۱ ماهگی
مامان قندعسل
💕نورا💕 مامان قندعسل 💕نورا💕 ۸ ماهگی