فرش تقلبی نخرید؛ 5 راهکار برای شناخت فرش 1200شانه اصل

شهریور ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
فرش تقلبی نخرید

فرش گل برجسته ۱۲۰۰ شانه ماشینی کاشان در حال حاضر از پرفروش‌ترین های بازار فرش ماشینی محسوب می‌شود. این فرش طرفداران بسیار زیادی دارد و به همین خاطر در همه نمایشگاه‌های فرش می‌توان طرح‌ها و مدل‌های مختلفی از فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته را مشاهده کرد. اما حقیقت این است که هر فرش ۱۲۰۰ شانه ای واقعاً درجه یک و با کیفیت نیست. برخی فروشگاه ها برای کسب سود بیشتر اقدام به فروش فرش‌های تقلبی و بدکیفیت می‌کنند.

فرش 1200 شانه گل برجسته نئو کلاسیک – برندماهور- با گارانتی – mahoormarket.com

به دلیل پرفروش بودن فرش ۱۲۰۰ شانه، می‌خواهیم نکاتی بسیار مهم که در خرید فرش گل برجسته باید به آن‌ها دقت شود را ذکر کنیم.

مطالعه این مقاله پیش از اقدام به خرید فرش ماشینی قطعاً می‌تواند به شما در انتخاب درست کمک کند و همچنین جلوی ضرر و زیان‌های احتمالی در خرید فرش به دلیل نداشتن اطلاعات کافی را خواهد گرفت.

نکات اصلی خرید فرش ۱۲۰۰ شانه اصل:

۱- شانه، در فرش ۱۲۰۰ شانه:

یکی از عوامل مهم در کیفیت و قیمت فرش ماشینی ، شانه فرش است. تعداد گره‌های موجود در یک متر عرض فرش اصطلاحاً شانه گفته می‌شود. بنابراین، در یک متر عرض فرش ۱۲۰۰ شانه باید ۱۲۰۰ گره وجود داشته باشد. برای تشخیص صحیح بودن شانه فرش، می‌توانید ۱۰ و یا حتی ۵ سانتیمتر آن را اندازه بگیرید که به ترتیب باید ۱۲۰ و ۶۰ گره داشته باشد.

۲- تراکمِ فرش ۱۲۰۰:

تراکم فرش نیز عامل مهمی در تشخیص کیفیت فرش است. به تعداد گره‌های موجود در یک متر طول فرش ماشینی اصطلاحاً تراکم فرش می‌گویند. تراکم واقعی فرش باید درج شده روی فرش صحیح و قابل اعتماد باشد. برای محاسبه تراکم واقعی فرش، تراکم درج شده را بر ۳ تقسیم کرده و سپس تعداد گره‌های موجود در طول فرش را با این عدد مقایسه کنید.

 

۳- جنس فرش:

الیاف مختلفی در بافت فرش ماشینی به کار می روند. ولی جنس نخ خاب فرش ماشینی بسیار مهم است. نخ آکریلیک هیت‌ست شده یکی از بهترین الیاف موجود برای فرش‌های ماشینی است و در بافت اغلب فرش‌های ماشینی به کار می‌رود. جنس نخ تار و پود نیز مهم است که اغلب از نخ پنبه و یا ترکیب پنبه و پلی‌استر استفاده می‌شود.

جنس الیاف روی قیمت فرش تاثیر مستقیم دارند مثلا قیمت یک فرش اکریلیک از فرش پلی استر گرانتر است. بنابراین وقتی قیمت فرش های 1200 شانه را با هم مقایسه می کنید حتما دقت کنید که با چه جنس الیافی بافته شده است. این موضوع بویژه برای فرش فانتزی و فرش مدرن اهمیت بیشتری دارد. چون در بسیاری از قالیچه های فانتزی ممکن است از جنس نخ های ارزانتر استفاده شده باشد ولی به قیمت فرش اکریلیک فروخته شود.

فرش فانتزی طرح الیا اکریلیک – بهترین الیاف – 1200 شانه – برند ماهور

فرش فانتزی

Mahoormarket.com -  02133007224

۴- شناسنامه پشت فرش:

شناسنامه‌ای که در پشت فرش قرار دارد باید معتبر باشد و حاوی نام شرکت، برند، آدرس دقیق محل شرکت، علامت استاندارد و علامت عضویت در انجمن نساجی ایران با کد عضویت باشد. بدون اطلاعات کافی، علامت‌ها بر روی فرش‌ها اعتبار ندارند.

 

۵- استفاده از نظر کارشناسان با تجربه:

هنگام خرید فرش، بهتر است از نظر کارشناسان با تجربه‌ای که با فرش‌ها آشنایی دارند و اطلاعات لازم را دارند، استفاده کنید. می توانید از برندهای شناخته شده که گارانتی معتبر روی کالا ها دارند نیز استفاده کنید.

فرش ماهور در میان 10 برند برتر فرش ماشینی ایران جایگاه ویژه ای دارد که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

نمونه فرش 1200 شانه افشان برند ماهور - mahoormarket.com

فروشگاه ماهور مارکت

خرید فرش از فروشگاه بزرگ ماهورمارکت

فرش ماهور یکی از برترین و با سابقه ترین برند های فرش کاشان است. کلیه محصولاتِ ماهور صادراتی بوده و این شرکت همه ساله در معتبرترین نمایشگاه های بین المللی فرش شرکت می کند و صادرات به کشورهای مختلف دارد.

فروشگاه ماهورمارکت نمایندگی رسمی فرش ماهور در تهران است که بدون واسطه انواع فرش ها در شانه و تراکم ها، طرح ها و رنگ های مختلف عرضه می‌کند.

از دیگر مزایای خرید فرش از ماهورمارکت می توان به:

  • تنوع محصول 
  • امکان خرید اقساطی و با دسته چک بدون ضامن
  •  ارسال رایگان به کل کشور 
  • امکان خرید آنلاین با مشاوره کارشناسان
  • گارانتی معتبر و گواهی عودت محصول

اشاره کرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید فرش ماشینی به سایت mahoormarket.com مراجعه کنید و یا با شماره‌های ۰۲۱۳۸۴۳۷ و ۰۲۱۳۳۰۰۷۲۲۴ تماس حاصل فرمائید.

همچنین پیج ماهور مارکت در اینستاگرام (@mahoor.market) با500 هزار دنبال کننده صفحه خوبی برای مشاهده آخرین محصولات و اطلاعات در مورد فرش های ماهورمارکت است.