راهنمای قبل از خرید ست کالسکه مناسب فرزند شما

آبان ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
راهنمای قبل از خرید ست کالسکه مناسب فرزند شما

اگه قرار است به‌زودی پدر و مادر شوید، باید یک تصمیم مهم بگیرید. این تصمیم مهم، انتخاب ست کالسکه کودک است. شما قرار است هر روز از اجزای این ست به نحوی استفاده کنید و حداقل تا چهار سالگی به آن نیاز خواهید داشت. خرید کالسکه، یک سرمایه‌گذاری برای راحتی شما و ایمنی فرزندتان است. ست‌های کالسکه متنوعی در بازار وجود دارد و این تنوع، احتمال زیاد شما را سردرگم خواهد کرد. به‌همین دلیل می‌خواهیم به یکی از مهم‌ترین سوال‌ها پاسخ بدهیم: ویژگی های ست کالسکه خوب چیست و هنگام خرید ست کالسکه باید به چیزهایی توجه کنیم؟

ویژگی های ست کالسکه 

زمانی که می‌خواهید ست کالسکه نوزاد و کودک بخرید، باید به چند ویژگی توجه کنید. ویژگی اول جنس و کیفیت مرغوب ست کالسکه است. شما قرار است از ست کاسکه نوزاد و کودک حداقل تا چهار یا پنج سالگی استفاده کنید. پس ستی را بخرید که بادوام باشد. در ادامه ویژگی‌های دیگر ست کالسکه نوزاد را با هم بررسی خواهیم کرد. 

ایمنی حرف اول را می‌زند

وقتی نوبت به انتخاب کالسکه برای کودک شما می‌رسد، باید ایمنی را در اولویت قرار بدهید. یکی از مهم‌ترین ویژگی های ست کالسکه که باید آن را در نظر بگیرید، داشتن کمربند و سگک‌های ایمنی است. این کمربندها و سگک‌ها باید ناحیه باسن، شانه، و بین پاها را محکم نگه‌ دارند. محکم نگه داشتن این این پنج نقطه، خطر آسیب دیدن کودک را به مراتب کمتر می‌کند.

صندلی همه کاره باشد

کالسکه‌ای انتخاب کنید که زاویه صندلی یا نشیمن‌گاه آن تغییر کند، مثلا کاملا به سمت عقب باز شود و به‌صورت یک تخت‌خواب نوزاد در بیاید. زمانی که نوزاد شما کوچک است و هنوز نمی‌تواند بشیند، یک صندلی‌درازکش، به کوچولو شما اجازه می‌دهد تا به راحتی در کالسکه خود بخوابد. زمانی که فرزندتان بزرگ شد، از حالت نشسته صندلی استفاده کنید تا فرزندتان از محیط اطراف لذت ببرد و کنجکاوی او ارضا شود. 

چند کیلو است؟

نکته دیگری در خرید این ست باید به آن توجه کنید، وزن آن است. شما قرار است دائما با کریر یا کالسکه بیرون بروید و آن را حمل کنید، پس ست کالسکه‌ای بخرید که در کنار کیفیت مرغوب، وزن کمی داشته‌باشد تا به کمر و دستان شما نیز فشار مضاعفی وارد نشود. وزن کریر و کراکت در ست کالسکه مهم‌تر از وزن دیگر وسیله‌هاست؛ چرا که شما کریر و کراکت را با دستان خود حمل می‌کنید و احتمال زیاد ساک نوزاد را نیز روی شانه دارید. پس بهتر است به وزن هر دو این وسایل توجه کنید. شما می‌توانید از سایت سیسمونی مریم، انواع و اقسام ست کالسکه نوزاد و کودک را مناسب با بودجه‌تان بخرید. ست کالسکه قیمت مناسب و کم‌وزن، در سایت سیسمونی مریم، منتظر شماست.

به جیب‌تان نگاه کنید!

هنگام انتخاب یک کالسکه برای کودک، باید به مکانی برای گذاشتن وسایل جانبی خود نیز فکر کنید. اصولا زیر و اطراف کالسکه، فضا یا جیب‌هایی برای گذاشتن وسایل متفرقه تعبیه شده است. کالسکه‌ای بخرید که فضای کافی و مناسب برای نگهداری وسایل ضروری مانند پوشک، تنقلات و اسباب بازی‌ها داشته‌باشد. هرچه کالسکه شما بزرگ‌تر باشد، فضای بیشتری برای وسایل ضروری دارد. اما از طرف دیگر، کالسکه‌های بزرگ‌تر، سنگین وزن هستند و حرکت دادن آن‌ها، ممکن است برای شما چالش‌برانگیز باشد.

باید آسان باز و بسته شود

داشتن کالسکه‌ا‌‌ی که به‌راحتی باز و بسته می‌شود، زندگی را برای شما بسیار آسان‌تر می‌کند. زمانی که عجله دارید یا دستتان پر از خریدهای خانه است، باید بتوانید کالسکه را سریع باز و بسته کنید. پس کالسکه‌ای بخرید که مکانیزم جمع و باز شدن آن، ساده و روان باشد. برخی از کالسکه‌ها مکانیزم بسته شدن با یک دست را دارند که به شما اجازه می‌دهد کالسکه را با فشار یک دکمه یا اهرم جمع کنید.

به متعلقات و متفرقات توجه کنید

یک ست کالسکه مناسب، باید وسایل ضروری والدین و فرزند را داشته‌باشد. در کنار کالسکه، کریر، ساک نوزاد و کریکات، از دیگر وسایل یک ست کالسکه مناسب کودک و نوزاد است. قیمت ست‌های کالسکه، بسته به تعداد و تنوع این وسایل جانبی، تغییر می‌کند. پس با یک برنامه‌ریزی، بودجه خود را مشخص کنید تا یک ست مناسب و کاربردی تهیه کنید. 

راهنمای قبل از خرید ست کالسکه

شستشو را فراموش نکنید

روکش صندلی کالسکه، کریر و حتی کریکات، باید قابل شستشو باشد. با این واقعیت کنار بیایید که نوزاد شما، قرار است همه چیز را کثیف کند. پس بهتر است ست کالسکه‌ای بخرید که بتوانید به راحتی روکش‌های آن را جدا کنید و بشویید. سعی کنید محیط اطراف کودک را همیشه تمییز نگه دارید. برای شستشو، می‌توانید از قابلیت baby care ماشین لباس‌شویی استفاده کنید.

چرخ‌های باکیفیت از ویژگی های ست کالسکه خوب

کالسکه شما با چرخ‌های بی‌کیفیت دوام نمی‌آورد. بعد از مدتی مجبور می‌شوید یک کالسکه دیگر بخرید. چرخ‌های بزرگ و باکیفیت کالسکه به شما قدرت مانور بیشتری می‌دهند. کالسکه‌ای بخرید که بتوانید روی سطوح مختلف از چرخ‌های آن استفاده کنید.

ترمز بگیرید

بحث ایمنی را که فراموش نکرده‌اید؟ در اینجا یک نکته دیگر درباره ایمنی را نیز باید به خاطر بسپارید. کالسکه‌ای بگیرید که ترمز داشته‌باشید. هنگام خرید کالسکه ترمز‌ها را امتحان کنید. راحتی ترمز گرفتن را بررسی کنید. ترمز به شما کمک می‌کند کالسکه را بهتر کنترل کنید. 

کودک را می‌بینید؟

زمانی که با فرزندتان به گردش می‌روید، دوست دارید با او صحبت کنید و خنده‌هایش را از دست ندهید. پس بهتر است کریکر و کالسکه‌ای که بخرید که دسته‌های قابل تنظیم دارد و به شما اجازه می‌دهد زاویه دیدتان را نسبت به نوزادتان تغییر بدهید. 

انواع ست کالسکه

ست‌های کالسکه با توجه به قیمت و جنس‌شان، انواع مختلفی دارند. بعضی از ست‌ها تنها یک یا دو وسیله جانبی به غیر از کالسکه را شامل می‌شوند؛ در حالی که ست‌های دیگر، وسایل جانبی متعدد و متنوعی دارند. زمانی که می‌خواهید سراغ خرید ست کالسکه بروید، به نیازهای خود و کودکتان توجه کنید. لازم نیست کالسکه‌ای بخرید که چندین وسیله جانبی دارد! ستی بخرید که وسایل مورد نیاز شما را دارد، خواسته‌هایتان را تامین می‌کند، قیمت مناسبی دارد و از همه مهم‌تر، بادوام و کاربردی است. انواع ست کالسکه، شامل موارد مختلف می‌شوند، مواردی مانند کریر، کراکت، ساک مخصوص نوزاد، کوله‌پشتی، صندلی ماشین، نگهدارنده لیوان، پشه‌بند، سایه‌بان و در بعضی موارد صندلی مخصوص غذای کودک. 

خرید و قیمت انواع ست کالسکه

همانطور که در قسمت قبلی گفتیم، قیمت انواع ست کالسکه بستگی به نوع کالسکه و وسایل جانبی آن دارد. شما می‌توانید در سایت سیسمونی مریم، بهترین کالسکه‌ها را با قیمت مناسب تهیه کنید. برای این کار، کافیست وارد سایت سیسمونی مریم شوید، و در بخش حمل و نقل، ست کالسکه را انتخاب کنید. در این قسمت، انواع و اقسام ست‌ کالسکه نوزاد و کودک را خواهید دید. بعضی از این ست‌ها، تنها شامل کالسکه می‌شوند و بعضی دیگر، وسایلی مانند کریر و کریکات را نیز همراه دارند. برای اطلاع از قیمت انواع ست کالسکه، به سایت فروشگاه سیسمونی مری  sismoonimaryam.com سری بزنید. 

قیمت انواع ست کالسکه

سخن پایانی

زمانی که می‌خواهید ست کالسکه بخرید، به این موضوع توجه کنید که این ست، حداقل تا 5 سال دیگر همراه شما خواهد بود. پس بهتر است به ویژگی های ست کالسکه توجه کنید. تمام این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کند تا یک کالسکه پرکاربرد و بادوام داشته‌باشید. هنگام خرید کالسکه، به نیازهای خود توجه کنید. ستی بخرید که مناسب نیازهای شماست و خواسته‌هایتان را برآورده می‌کند. برای خرید ست کالسکه مناسب خود، از سایت سیسمونی مریم بازدید کنید.