نکات خرید سرویس خواب نوزاد که فراموش می‌شوند

شهریور ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
نکات خرید سرویس خواب نوزاد که فراموش می‌شوند

خرید سرویس خواب بچه یا سیسمونی یکی از مهم‌ترین خریدهای والدین جوان محسوب می‌شود که باید با دقت زیادی انجام شود. تهیه سرویس خواب نوزاد اولین و مهم‌ترین خرید سیسمونی نوزاد به شمار می‌رود. گاهی ممکن است فقط بر اساس طرح و رنگ محصول تصمیم بگیرید که باید بگوییم این تصمیم گیری ممکن است شما را در دراز مدت با مشکلات گوناگونی مواجه کند. با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید تا نکات خرید سرویس خواب نوزاد را مرور کنیم.

امنیت، اولین نکته خرید سرویس خواب نوزاد

یکی از مهم‌ترین نکات خرید سرویس خواب نوزاد توجه به امنیت سرویس خواب برای نوزاد است. شاید فکر کنید همین که یک تخت خواب نوزاد نرده دارد یعنی امنیت فرزند شما تضمین شده و خطری او را تهدید نمی‌کند. اما واقعیت این است که هر نرده‌ای مناسب نیست و می‌تواند خودش باعث خطر شود. چند مورد از ویژگی‌های نرده تخت نوزادی به شرح زیر است:

نرده باید عمودی باشد. نرده‌های افقی مناسب نیستند چرا که کودک با افزایش سن ممکن است از نرده افقی به عنوان نردبان استفاده کند و از نرده بالا برود که خطرات زیادی را به دنبال دارد.

نرده تخت می‌تواند ثابت یا متحرک باشد. اگر به دنبال تخت نوزادی با نرده ثابت هستید، توجه کنید که ارتفاع کفی تخت قابل کنترل باشد. چرا که ممکن است برداشتن و گذاشتن کودک به طور مکرر برای شما سخت باشد.

نرده‌های متحرک باید استاندارد باشند. نرده‌های متحرک به طور استاندارد یا به طور لولایی از وسط باز می‌شوند، یا به شکل کشویی بالا و پایین می‌روند. بر اساس ترجیحی که دارید می‌توانید یکی از این موارد را انتخاب کنید.

نرده تخت نباید به راحتی باز شود. این جمله بدین معنا نیست که نرده باید به سختی باز و بسته شود؛ بلکه بدین معناست که نباید به راحتی توسط کودک باز شود. 

بررسی ابعاد اتاق، نکته‌ای طلایی!

بررسی ابعاد اتاق، نکته‌ای طلایی!

قبل از خرید سرویس خواب، حتما ابعاد اتاق نوزاد را اندازه گیری کنید. علاوه بر مساحت کلی اتاق، شکل هندسی اتاق هم اهمیت دارد. چرا که باید تمامی اقلام سرویس خواب به شکل خوبی درون اتاق قرار بگیرند. پس از بررسی ابعاد و شکل اتاق بر اساس این اطلاعات می‌توانید مدل سرویس خواب را انتخاب کنید. یکی از نکات خرید سرویس خواب نوزاد توجه به شکل اجزای سرویس خواب به خصوص تخت آن است. تخت نوزادی می‌تواند گرد، بیضی شکل یا مستطیل باشد که از نظر ابعاد نیز تنوع زیادی دارد. اگر اتاق مورد نظرتان کوچک است یا شکل هندسی آن با حالت معمول متفاوت است می‌توانید از تخت‌های کوچک‌تر یا جم و جورتر بهره بگیرید. اگر اتاق مورد نظرتان بزرگ، عریض و طویل است، بهتر است تخت نوزادی تهیه شده قابلیت تبدیل به تخت کودکی را دارا باشد. این تخت‌ها معمولا طول بیشتری دارند و فضای بیشتری را اشغال می‌کنند که برای اتاق بزرگ مناسب‌تر هستند.

توجه به کارایی و قابلیت‌های تخت و سرویس خواب

توجه به کارایی و قابلیت‌های سرویس خواب، از نکات مهم خرید سرویس خواب نوزاد به شمار می‌رود. یکی از این قابلیت‌ها تبدیل شدن تخت خواب نوزاد به تخت خواب کودک است که می‌تواند برای بسیاری از والدین ویژگی بسیار مثبتی باشد. برخی از تخت‌های نوزادان قابلیت گهواره شدن دارند که برای ماه‌های ابتدایی تولد انتخاب خوبی به شمار می‌روند. همچنین مدل‌های دیگری وجود دارند که کفی تخت قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و به شما امکان دسترسی راحت‌تری به نوزاد می‌دهد. نکته بعدی توجه به فضای کمد و قفسه‌های سرویس خواب است که برای شما امکان ذخیره سازی نیازهای چند ماه کودک را فراهم می‌کند. قابلیت شستشو و تمیز کردن بالشتک‌های تخت و سطوح سرویس خواب نیز از نکات مهمی هستند که باید قبل از خرید بررسی شوند.

جنس محصول، عمر محصول را تعیین می‌کند

جنس محصول، عمر محصول را تعیین می‌کند

جنس هر محصولی باید قبل از خرید بررسی شود. جنس سرویس خواب از نکات قبل از انتخاب سرویس خواب نوزاد است که باید حتما بررسی شود. چرا که با راحتی و سلامت نوزاد شما در ارتباط است. در ابتدا باید انتخاب کنید که کدام مواد اولیه را برای سرویس خواب نوزاد ترجیح می‌دهید. پیشنهاد ما به شما سرویس خواب چوبی یا سرویس خواب از ام‌دی‌اف مرغوب است. چرا که چوب عمر بیشتر، رنگ پذیری بهتر و انعطاف بیشتری برای انواع مدل‌ها دارد. در مرحله بعدی باید به سایر مواد اولیه سرویس خواب نوزاد توجه کنید. رنگ سرویس خواب نوزاد باید از مواد ضد حساسیت باشد تا برای پوست نوزاد مشکلات پوستی یا تنفسی ایجاد نکند. همچنین بالشتک تخت نوزاد باید از پارچه قابل شستشو و الیاف طبیعی باشد. همچنین توجه به قفل و یراق نرده تخت، ریل کشوها و دستگیره درها باید بررسی شود تا کیفیت مطلوبی داشته باشند. 

انتخاب کالای خواب، از نکات خرید سیسمونی نوزاد

مورد آخری که باید برای خرید مورد توجه قرار بگیرد توجه به نوع و کیفیت کالای خواب نوزاد است. این مورد هم از نکات خرید سرویس خواب نوزاد محسوب می‌شود که گاهی مورد توجه کافی قرار نمی‌گیرد. ویژگی‌های مهم کالای خواب نوزاد به شرح زیر است:

• تشک استاندارد طبی و ساخته شده از الیاف تنفسی و ضد حساسیت

• هماهنگی اندازه تشک با اندازه تخت به طور دقیق

• استفاده از روتختی و ملحفه قابل شستشو و ضد حساسیت

• بالش طبی مخصوص نوزاد و ساخته شده از مواد اولیه مرغوب و ضد حساسیت

به جزئیات دقت کن!

در نهایت برای رعایت نکته های انتخاب سرویس خواب نوزاد باید به تمام جزئیات دقت کنید و نیازهای خود و کودکتان را تا مدت زیادی پیش‌بینی کنید تا بتوانید خرید بهتری داشته باشید. شعار به جزئیات دقت کن شعار برند بالسا است که سعی دارد تمامی جوانب نیازهای شما را در تولیداتش بگنجاند. این شرکت از برندهای برتر تولید سرویس خواب و کالای خواب است که بیش از ده شعبه در تهران و شهرستان‌ها دارد. برای آشنایی بیشتر با برند و محصولات با این برند می‌توانید به وب‌سایت بالسا مراجعه کنید.