تجربه آسان‌ترین تعویض با پوشک شورتی

آذر ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
تعویض با پوشک شورتی

یکی از چالش‌هایی که مادرها و پدرها از همان زمان تولد برای کودکان دلبند خود دارند، انتخاب بهترین و مناسب ترین پوشک است. خصوصا از زمانی که نوزاد کمی بزرگتر می شود و به سن جست‌وخیز می رسد، تعویض پوشک برای مادرها و پدرها سخت می شود. پوشک چسبی و شورتی دو نوع پر کاربرد پوشک در بازار هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و کاملا مطابق با نیازهای کودکان در دوره‌های مختلف طراحی شده‌اند. در این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر درباره پوشک شورتی صحبت کنیم. 

پوشک چسبی

این پوشک رایج‌ترین و شناخته شده‌ترین نوع پوشک است که مادرها و پدرها از همان ابتدای تولد نوزادشان به سراغش می‌روند و معمولا هم تا زمانی که می‌خواهند او را از پوشک بگیرند، از آن استفاده می‌کنند. ولی زمانی که کودک به سن جست‌وخیز می‌رسد، پوشاندن پوشک چسبی به کودک کار آسانی نیست. اینکه بخواهید وسط بازی کردن کودک، او را بخوابانید تا پوشکش را تعویض کنید، کاری است که فقط مادرها و پدرها این موضوع را درک می‌کنند و احتمالا با خواندن این جمله سری تکان می‌دهند.

پوشک شورتی

پوشک شورتی یکی از محصولاتی است که در این مواقع می‌توانیم به سراغش برویم. پوشک شورتی را می‌توان مانند شورت پای کودک کرد. این پوشک با قابلیت تعویض آسان، مناسب کودکانی است که به تازگی شروع به جست‌وخیز کرده‌اند و به دلیل تحرک بالا، به سختی به مادر و پدر خود اجازه تعویض پوشک چسبی را می‌دهند.

پوشک شورتی با داشتن کش‌ 360 درجه دور کمر، کاملاً متناسب با آناتومی بدن کودک است. یکی از ویژگی‌های خاص پوشک شورتی این است که شما می‌توانید با پاره کردن دوخت های کناری از هر دو طرف پوشک، به‌راحتی آن را تعویض کنید.

پوشک شورتی

چه زمانی به سراغ پوشک شورتی برویم؟

پوشک‌های چسبی مای‌بیبی از سایزهای نوزادی (0 و 1 و 2) تا سایز 6 یعنی زمانی که کودک را از پوشک می‌گیریم برای کودک مناسب هستند. اما زمانی که کودک به وزن بالای 9 کیلوگرم می‌رسد و شروع به جست‌وخیز می‌کند، می‌توان از پوشک شورتی مای‌بیبی که در سایزهای 4، 5 و 6 تولید می‌شوند و به دلیل ویژگی‌های خاص خود برای این دوران بهتر هستند، استفاده کرد.

ویژگی‌های پوشک شورتی مای‌بیبی

اولین پوشک شورتی تولید شده در ایران، پوشک شورتی برند مای‌بیبی است که هم قدرت جذب بالایی دارد و هم با داشتن لایه رویی با حس نرمی پنبه مناسب پوست لطیف و حساس کودکان است. این پوشک همچنین دارای کش ۳۶۰ درجه دور کمر است که متناسب با آناتومی بدن کودک است و به او این امکان را می‌دهد تا به راحتی جست‌وخیز کند. کش دور ران این پوشک نیز بسیار راحت است و اگر پوشک مناسب با سن و وزن کودک انتخاب شده باشد روی ران او جا نمی اندازد و هیچ قرمزی و حساسیتی برای او به همراه نخواهد داشت.

ویژگی منحصر به فرد دیگر پوشک شورتی مای‌بیبی، تعویض آسان آن است که با پاره‌کردن دوخت‌های کناری، پوشک به راحتی تعویض می شود و همچنین دارا بودن چسب دورانداز برای جمع کردن پوشک و دور انداختن آن یکی دیگر از این مزیت هاست.

شما می‌توانید کار تعویض پوشک را به آسانی در چهار مرحله انجام دهید:

  1. ابتدا دوخت کناری را از یک سمت پاره کنید
  2. سپس دوخت کناری را از سمت دیگر نیز پاره کنید و پوشک را از وسط پاهای کودک بیرون بیاورید
  3. پوشک استفاده شده را رول کنید، چسب دورانداز را به دور آن چسبانده و دور بیندازید.
  4. برای پوشاندن پوشک شورتی، ابتدا یک پا و سپس پای دیگر کودک را داخل پوشک تمیز قرار دهید و آن را بالا بکشید.

کلام آخر

همانطور که گفتیم، پوشک‌های چسبی و شورتی هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و شما مادرها و پدرهای عزیز با شناخت بهتر آن‌ها می‌توانید مناسب‌ترین پوشک را برای کودکان دلبندتان انتخاب کنید. خواندن این مقاله به شما مادرها و پدرهایی که کودکان‌تان شروع به جست‌وخیز کرده و کار تعویض پوشک را برایتان سخت کرده، کمک می‌کند تا با انتخاب بهترین نوع پوشک، راحتی و آرامش را به خودتان و کودکان دلبندتان هدیه دهید.