معرفی انواع برندهای مکمل شیردهی

اسفند ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
معرفی انواع برندهای مکمل شیردهی

اگرچه شیردهی فرصت فوق‌العاده‌ای برای پیوند عاطفی مادر با نوزاد است، اما برای بسیاری از خانم‌ها دوران پراسترسی محسوب می‌شود. چراکه نگران هستند آیا به اندازه کافی شیر تولید می‌کنند و این میزان شیر می‌تواند حدود 10 بار در روز نیاز کودک را برطرف کند؟ آیا شیر آن‌ها حاوی تمام مواد مغذی لازم برای حمایت از نوزاد در حال رشد است؟ چه زمانی باید در کنار یک رژیم غذایی سالم و متنوع مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌های ضروری در دوران شیردهی مادران را آغاز کنند؟

زنان در طول تاریخ از غذاها و گیاهان مختلف برای تحریک و افزایش تولید شیر استفاده کرده‌اند. خوشبختانه به‌لطف علم پزشکی و تحقیقات جدید نیز مادران امروزی می‌توانند از قدرت مکمل‌ها و ویتامین‌های تقویت‌کننده برای بهبود شیردهی استفاده کنند. در ادامه به جزئیات کامل این مساله خواهیم پرداخت.

مواد مغذی دوران شیردهی

از نظر پزشکان مادران شیرده در صورت عدم مصرف کافی میوه و سبزیجات، غلات کامل، پروتئین بدون چربی و لبنیات، لازم است که خوردن مکمل‌ها و ویتامین‌های ضروری را آغاز کنند. اگرچه مولتی‌ویتامین‌های روزانه یا مولتی‌ویتامین‌های دوران بارداری گزینه خوبی برای مادران شیرده هستند، اما توصیه می‌کنیم که به‌سراغ مکملی بروید که به‌ صورت اختصاصی حاوی مواد مغذی زیر باشد:

  • کلسیم. با توجه به نیاز بیش‌ازحد کودک به کلسیم، بارداری و شیردهی می‌تواند تا 5 درصد باعث تحلیل استخوان‌های مادر شود. به‌همین‌دلیل، مصرف روزانه مکمل کلسیم در کنار یک رژیم غذایی سالم ایده خوبی است. بدن مادر در دوران شیردهی روزانه به 1000 میلی‌گرم کلسیم نیاز دارد.
  • اسید فولیک. نه تنها در دوران بارداری بلکه در دوران شیردهی نیز باید اسید فولیک به میزان کافی دریافت شود. در غیر این صورت ممکن است کودک با مشکلات عصبی یا اسکلتی عضلانی مواجه شود.
  • ید. از نظر پزشکان دریافت کافی ماده معدنی ید برای رشد مغز و سیستم عصبی نوزاد ضروری است. 
  • آهن. ماده معدنی آهن به جلوگیری از کم‌خونی مادر و هم‌چنین وزن کم نوزاد کمک می‌کند.
  • روی. شیردهی می‌تواند ذخایر ماده معدنی روی در بدن مادر را تخلیه کند. به‌همین‌دلیل، دریافت روزانه آن به میزان 12 میلی‌گرم برای حفظ سلامت استخوان‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن لازم است. 
  • ویتامین B7. بیوتین یا ویتامین B7 یک ماده مغذی ضروری است که نقش کلیدی در عملکرد متابولیک بدن ایفا می‌کند. در دوران شیردهی لازم است در روز 2 میلی‌گرم از آن را از طریق رژیم غذایی و مکمل دریافت کنید. 
  • ویتامین B12. اگر از رژیم گیاهخواری تبعیت می‌کنید و قصد دارید به کودک خود شیر بدهید، باید مکمل ویتامین B12 مصرف کنید. در غیر این صورت ممکن است روند رشد و تکامل ذهنی نوزاد شما با تاخیر مواجه شود.
  • ویتامین .C لازم است خانم‌های شیرده روزانه 120 میلی‌گرم ویتامین C از طریق رژیم غذایی و مکمل دریافت کنند. این مساله روی روند رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن مادر و کودک بسیار موثر است. 
  • ویتامین D. نوزادانی که مادرانشان کمبود ویتامین D دارند، در خطر کاهش توده استخوانی و حتی راشیتیسم هستند. مصرف مکمل ویتامین D در دوران شیردهی یک راه عالی برای افزایش سطح این ویتامین در بدن مادر و کودک است.
  • ویتامین K. معمولا نوزادان با کمبود ویتامین K متولد می‌شوند و تزریق ویتامین K پس از تولد رایج است. مادران شیرده می‌توانند با مصرف مکمل‌های حاوی این ویتامین به بهبود این روند کمک کنند.
  • اسید چرب امگا 3. اسیدهای چرب ضروری امگا 3 برای رشد مغز مهم هستند. مصرف مکمل می‌تواند اسیدهای چرب ضروری DHA و EPA را در شیر مادر افزایش دهد.

*لیست انواع مجاز دمنوش شیردهی به همراه فواید و روش تهیه

مواد مغذی دوران شیردهی

بهترین برندها از مکمل‌های ضروری در دوران شیردهی

با توجه به اینکه در حال حاضر شرکت‌های داروسازی یوروویتال و گلدن لایف به‌خوبی در زمینه تولید مکمل‌های دوران شیردهی عمل کرده‌اند، در ادامه به ویژگی‌ فرمولاسیون ایمن محصولات آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

محصولات یوروویتال

یوروویتال (Eurho Vital) یک برند آلمانی و محبوب است که به‌صورت اختصاصی از 20 سال گذشته در زمینه تولید انواع مکمل فعالیت می‌کند. از معروف‌ترین مکمل‌های ضروری آن در دوران شیردهی مادران می‌توان به کپسول پرینامکس نیومام یوروویتال اشاره کرد.

این محصول حاوی ویتامین‌های گروه  B، ویتامین C، سلنیوم، کلسیم، ویتامین D، منیزیم، منگنز، آهن، روی، کلاژن، کوآنزیم کیوتن و اسیدهای آمینه متیونین و سیستئین است و به‌صورت اختصاصی برای تقویت بدن مادران شیرده طراحی

شده است. مطمانا با تهیه این مولتی‌ویتامین دیگر نیازی به خرید جداگانه انواع مکمل مانند کلسیم و ویتامین D3 یوروویتان نخواهید داشت.

محصولات گلدن لایف

برند گلدن لایف (Golden Life) در مقایسه با یوروویتال، محصولات متنوع‌تری به‌عنوان مکمل‌ها و ویتامین‌های ضروری در دوران شیردهی مادران تولید کرده است. این محصولات دارای فرمولاسیون اختصاصی تحت لیسانس کمپانی ویتِکس (vitex) استرالیا هستند و با بالاترین کیفیت در ایران تولید می‌شوند. از محبوب‌ترین مکمل‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرص اپتی وومن گلدن لایف. این محصول حاوی میزان کافی از ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، ویتامین E، کلسیم، ویتامین D، بتاکاروتن و اسید فولیک است. به‌همین‌دلیل، علاوه‌بر خانم‌های شیرده، خانم‌های باردار نیز می‌توانند از اثرات مفید آن روی افزایش انرژی بدن و کمک به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن بهره‌مند شوند.
  • قرص پرگنالایف گلدن لایف. در اصل فرمولاسیون این محصول برای خانم‌های باردار طراحی شده است، اما در دوران شیردهی نیز می‌توان مصرف آن را ادامه داد. چراکه حاوی ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، ویتامین E، کلسیم، ویتامین D، روی، ید، منیزیوم، سلنیوم، کوآنزیم کیوتن است. مطمانا مصرف منظم آن تحت نظر پزشک، تاثیر زیادی روی افزایش انرژی مادر و تامین ریزمغذی‌های ضروری برای نوزاد دارد.

محصولات گلدن لایف

 

معرفی یکی از بهترین داروخانه‌های آنلاین برای تهیه مکمل‌های ضروری مادران شیرده

اگر پزشک طبق نتایج آزمایش خون تشخیص داد که شما باید برای مدت مشخصی مصرف مکمل‌‌ها را آغاز کنید، توصیه می‌کنیم که برای راحتی بیشتر به‌سراغ خرید آنلاین بروید. با توجه به اینکه با حضور کودک واقعا تحمل ترافیک خیابان‌ها و شلوغی داروخانه‌ها یک معظل بزرگ است. 

پیشنهاد ما به شما مراجعه به وب‌سایت معتبر داروخانه آنلاین دارونت و بهره‌مندی از تخفیفات همیشگی آن است. این داروخانه آنلاین با بیش از یک دهه سابقه نشان داده است که یکی از بهترین‌هاست. چراکه پیش از خرید می‌توانید از مشاوره متخصصان داروسازی آن بهره‌مند شوید، تمامی محصولات آن دارای ضمانت اصالت کالا هستند و در کوتاه‌ترین زمان به درب منزل شما ارسال می‌شوند. 

در صورت بروز هرگونه اشکالی، می‌توانید از طریق تماس با پشتیبانی این وب سایت از خدمات عالی این تیم بهره‌مند شوید. این نوید را به شما می‌دهیم که علاو‌بر محصولات یوروویتال و محصولات گلدن لایف، مکمل‌های مخصوص دوران شیردهی از برند هلث اید، آپوویتال، اکتی ناتال و آبورنز نیز در داروخانه آنلاین دارونت یافت می‌شوند. این فرصت عالی را از دست ندهید!