خواص طلا برای زنان باردار

آذر ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
خواص طلا برای زنان باردار

طلا از دیرباز یک فلز گران‌بها و زینتی شناخته شده و یکی از جواهرات محبوب برای زنان است و به عنوان یک نماد ارزش و زیبایی شناخته می‌شود. افراد معمولاً طلا را به‌عنوان یک هدیه با ارزش برای زنان انتخاب می‌کنند. همچنین، ممکن است از طلا برای سرمایه‌گذاری نیز استفاده کنند. اما جدا زیبایی خاصی که این فلز زرد رنگ دارد، دارای برخی خواص درمانی هم هست. خواص طلا شامل کمک به گردش خون و سیستم ایمنی بدن، تنظیم دمای بدن، کاهش درد و فشار عصبی و کمک به التیام زخم‌ها می‌شود. همچنین، طلا می‌تواند به حفظ دمای بدن کمک کند و در صورت لرز، گرگرفتگی و تعریق شبانه کمک کند. در این مقاله با خواص طلا برای زنان باردار بیشتر آشنا می‌شویم.

انواع زیورآلات طلا

یکی از محبوب‌ترین انواع زیورآلات طلا  در میان خانم‌ها و البته برخی آقایان، گردنبند طلا است. گردنبند طلا به شکل با مدال متصل و بدون مدال طراحی می‌شود و در انواع و اقسام زنجیر در ویترین مغازه‌ها به چشم می‌خورد.  گوشواره‌های طلا در پنج نوع میخی، حلقه‌ای، آویزان، بخیه‌ای و لاله گوشی طراحی می‌شوند و برای هر طیف سلیقه‌ای و هر مقدار بودجه‌ای گوشواره در بازار وجود دارد. برخی از آن‌ها کمتر از یک گرم بوده و مدل‌ها اشرافی با نگین‌های جواهر اصل هم طراحی‌شده‌اند.  

اما در میان انواع زیورآلات، انگشتر طلا جایگاه خاصی دارد. در بسیاری از فرهنگ‌ها انگشتر طلا نمادی از ازدواج است و به همین خاطر طرفداران بیشتری دارد. در ایران هم حلقه‌های ازدواج از طلای زرد یا سفید ساخته می‌شوند. خیلی از خانم‌ها طرفدار انگشترهای با نگین‌های رنگی هستند و برخی دیگر هم انگشترهای ساده و مینیمال را ترجیح می‌دهند. 

کمتر خانمی پیدا می‌شود که علاقه‌ای به النگو طلا نداشته باشد به طوری که حتی خیلی از دختربچه‌ها از بچگی از النگو استفاده می‌کنند. خوبی النگو این است که دارای طرح‌های بسیار متنوع است و مثل دستبند طلا مشکل باز شدن قفل و گم شدن را ندارد. در انتخاب النگو وزن النگو جزء فاکتورهای مهم بوده و نباید به حدی سنگین باشد که شخص را اذیت کند. امروزه دستبندهای النگویی هم در بازار موجود هستند که استفاده از آن‌ها از النگو راحت‌تر است. دستبند طلا هم در میان خانم‌های جوان بسیار طرفدار دارد.  

جدا از این زیورآلات، اکسسوری‌های دیگری مانند: پابند، پیرسینگ، دکمه سردست، گل سینه، مدال طلا و سنجاق سینه، به‌عنوان یکی از گزینه‌های محبوب زیبایی و تزئین برای زنان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تنظیم دمای بدن در دوران بارداری

در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی تغییرات زیادی در بدن رخ می‌دهد. یافته‌های محققان نشان می‌دهد، استفاده از طلا می‌تواند به حل این مشکل کمک کند و دمای طبیعی را در همان محدوده نگه‌دارد. علاوه بر این استفاده از طلا باعث کاهش گرگرفتگی به خصوص در خانم‌های یائسه می‌شود. 

التیام زخم

استفاده از طلا برای التیام درد از دیگر خواص طلا است که از دیرباز مورد بررسی قرار گرفته است. طبق مطالعات، طلا می‌تواند به‌عنوان یکی از روش‌های درمانی برای التیام زخم‌ها و درد استفاده شود. برخی از پزشکان برای بهبود زخم یا عفونت، از طلا استفاده می‌کنند. جالب است که خلوص طلا بر این خواص تاثیرگذار است. چرا که ثابت شده طلای خالص 24 عیار به رشد بافت‌های جدید کمک می‌کند و منجر به بهبود بافت می‌شود.

فواید طلا برای زنان

درمان آرتزور

با توجه به مطالعات انجام شده، پوشیدن دستنبد طلا یا انگشتر طلا به تنهایی نمی‌تواند به درمان درد آرتروز کمک کند. با این حال، برخی مطالعات نشان داده‌اند که پوشیدن طلا با ترکیب با داروهای درمانی می‌تواند به کاهش علائم آرتروز کمک کند. همچنین، پوشیدن طلا می‌تواند به تسکین درد و التیام زخم‌ها کمک کند. با این حال، برای استفاده از طلا به عنوان روش درمانی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

بهبود گردش خون

به اعتقاد برخی دیگر از محققان، استفاده از دستبند طلا اثر آرام‌ بخشی بر رگ‌های خونی دارد و به خون اجازه می‌دهد آزادتر جریان یابد. این افزایش گردش خون، اکسیژن را در بدن تنظیم و به بهبود گردش خود در اندام‌ها کمک می‌کند. به همین دلیل است که از طلا به عنوان فلزی دوستدار قلب یاد می‌شود و حتی دیده شده که در از آن در ساخت داروهای گردش خون هم استفاده شده است. در دوران قدیم هم به این خواص طلا پی برده بودند و به زنان باردار توصیه می‌کردند که برای بهبود گردش خون، از یک تکه طلا در حوالی شکم خود استفاده کنند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

شاید فکر کنید فقط ویتامین‌ها هستند که می‌توانند که سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند. اما جالب است بدانید طلا نیز از خاصیت مهم برخوردار است. نتایج تحقیقات نشان داده است که با پوشیدن زیورآلات طلا محافظت بیشتری در برابر عفونت‌ها ایجاد خواهد شد و به این ترتیب زیورآلات طلا ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، طلای کلوئیدی به عنوان یک محرک طبیعی برای سلول‌های عصبی است و به انتقال سیگنال‌های الکتریکی بین سلول‌های عصبی کمک می‌کند. هم‌چنین نتیجه سال‌ها تحقیق نشان داده است که استفاده از زیورآلات طلا بر حس و حال روحی و سطح انرژی مثبت بدن هم تأثیرگذار است. به طوری که می‌تواند سطح انرژی بدن را بالا ببرد و از طریق هم به تقویت سیستم ایمنی کمک کند. احتمالاً شما هم دیده‌اید که در قدیم وقتی کسی غش می‌کرد یا از چیزی می‌ترسید، یک تکه طلا مثلا انگشتر طلا در آب می‌انداختند و هم می‌زدند و به فرد می‌دادند. این کار به خاطر همین تاثیر طلا بر روی کاهش استرس انجام می‌شود.

تاثیر طلا بر اعصاب زنان

جمع‌بندی

در این مقاله دیدیم که زیورآلات طلا می‌توانند تأثیرات مثبتی بر جلب سلامت خانم‌ها،  اعتمادبه‌نفس، زیبایی و روحیه آن‌ها داشته باشند. این روزها ممکن است خبرهای مختلفی درباره خواص طلا بر جوانب مختلف سلامتی بشنوید. به خاطر داشته باشید که اینکه تأثیر یک موردی بر سلامتی کاملاً مشخص شود، نیاز به سال‌ها تحقیق دارد. بنابراین پیش از اطمینان به هر مطلبی، حتماً از صحت آن مطمئن شوید. در ضمن این نکته را هم در نظر داشته باشید که تأثیر طلا بر بدن مردان با زنان متفاوت است. فروشگاه اینترنتی 10گلدگالری، با ارائه انواع مختلف زیورآلات طلا از جمله انگشتر طلا، سرویس و نیم ست با هر بودجه و سلیقه‌ای آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.