علائم بارداری دختر |علائم صد در صد جنین دختر(علایم واضح جنین دختر در ماه اول)

بهمن ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
علائم بارداری دختر

بعضی افراد معتقدند شکل بارداری در جنسیت‌های مختلف متفاوت است. به طور که می‌توان قبل از سونوگرافی تعیین جنسیت جنین از روی علائم مادر به بارداری دختر یا پسر پی برد. بر اساس این باورها تفاوت علائم بارداری دختر و پسر را می‌توان را از روی ویار بارداری، شکل شکم مادر و سایر علائم دوران بارداری تشخیص داد. بنابراین سوال این است این علائم واضح چه علائمی هستند و آیا تعیین جنسیت نوزاد دختر از روی علائم ممکن است یا خیر. در ادامه در مورد علایم دختر دار شدن بیشتر توضیح داده‌ایم. همچنین میتوانید به مقاله مشابه تشخیص بارداری در روزهای اول به روش سنتی نیز مراجعه کنید.

از علائم جنین دختر بگید؟

نشانه‌های ظاهری بارداری دختر، نشانه‌هایی هستند که بیشترشان براساس باورهای جامعه ایجاد شده‌اند و حتی بعضی یک جدول علائم بارداری دختر و پسر دارند. در ادامه به مهم‌ترین این علائم اشاره می‌کنیم:

شکل شکم در بارداری دختر

بعضی معتقدند حالت شکم در بارداری دختر با پسر متفاوت است. جنین دختر در کدام قسمت است؟ یکی از نشانه‌های بارداری دختر، داشتن شکم تیز با سری رو به بالاست. آیا این نشانه از علائم قطعی بارداری دختر است؟ از نظر علمی علائم بارداری دختر از روی شکم زن حامله دلایل معتبری نیستند. شکم رو به بالا می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد. اگر اولین بارداری شماست و بدن شما در وضعیت خوبی قرار داشته باشد و یعنی وزن کمی داشته باشید، ماهیچه‌های شکم، فرم بدن و وزنی که در طول بارداری به دست می‌آورید همگی در شکل بارداری شما موثراند. بنابراین لزوماً شکم رو به بالا، از علائم بارداری فرزند دختر نیست. از نظر علمی مشخص شده است که جنسیت کودک شما تاثیری در این وضعیت ندارد و شکم زن حامله جنین دختر با پسر تفاوتی ندارد. این بدان معناست که شما نمی توانید جنسیت را فقط با ارزیابی وضعیت شکم تشخیص دهید. بارداری دو قلو یا چند قلو نیز می‌تواند بر خاصیت ارتجاعی عضلات شکم تأثیر بگذارند. در زیر عکس شکم زن باردار جنین دختر در مقایسه با پسر را می‌بینید.

شکل شکم در بارداری دختر

علائم بارداری از روی ناف در بارداری دختر وپسر 

محل چاقی در بارداری

یکی دیگر از علائم و نشانه‌های بارداری دختر که عوام به آن معتقدند، وسط قرار گرفتن وزن جنین در شکم است. بر این اساس اگر افزایش وزن بارداری شما در محدوده‌ی وسط شکم باشد، به این خاطر است که شما یک دختر دارید. اما باز هم، نحوه و مکان بارداری می‌تواند به نوع فرم بدن، افزایش وزن و سایر عوامل فیزیکی مرتبط باشد. بنابراین بهتر است آن را از علائم بارداری دختر دار شدن در نظر نگیرید.

ضربان قلب سریع‌ تر

دفعه بعد که پزشک به ضربان قلب کودکتان گوش داد به سرعت آن دقت کنید زیرا می‌تواند یکی دیگر از علائم ظاهری بارداری دختر باشد. به گفته برخی، تعداد سریع بیش از 140 ضربه در دقیقه از علائم تشخیص بارداری دختر است. آیا این موضوع درست است؟ بله ضربان قلب یک نوزاد دختر معمولاً سریعتر از ضربان قلب نوزاد پسر است. اما این تنها پس از زایمان صادق است. قبل از آن، سن جنین است که واقعاً بر سرعت ضربان قلب تأثیر می‌گذارد. در حدود هفته پنجم بارداری، ضربان قلب جنین تقریباً با ضربان قلب مادر برابر و بین 80 تا 85 ضربه در دقیقه است. این ضربان تا هفته 9 به طور پیوسته سریع می‌شود و بین 170 تا 200 ضربه در دقیقه افزایش می‌یابد. سپس شروع به کاهش می‌کند و به طور متوسط بین 120 تا 160 می‌رسد.

*در این مقاله در مورد علائم و شرایط هفته سوم بارداری بیشتر بخوانید.

ویار غذاهای شیرین

یکی دیگر از باورهایی که در مورد علائم بارداری نوزاد دختر وجود دارد، هوس خوردن چیزهای شیرین در دوران بارداری است. علائم ویار دختر شیرینی ست و اگر به تنقلات شور یا ترش علاقه دارید فرزند شما پسر است. آیا ویار را می‌توان از علائم صد در صدی بارداری دختر دانست؟ نظرات علمی وجود دارد که هوس‌های بارداری به کمبود مواد مغذی خاصی در بدن مربوط‌ اند و ارتباطی با جنسیت جنین ندارند. بنابراین ویارها علایم واضح جنین دختر یا علائم صد در صد جنین دختر نیستند. همچنین در مورد اینکه ویار دختر زودتر شروع میشه یا پسر نیز تفاوتی وجود ندارد.

ویار شیرینی در بارداری دختر

افزایش جوش و پوست چرب

یکی دیگر از باورهایی که در مورد علائم جنین دختر در حاملگی وجود دارد، این است که دختر زیبایی مادر را می‌دزد در نتیجه پوست پر از جوش یا چرب می‌شود. اما این هم لزوماً یکی از علائم بارداری جنسیت دختر نیست زیرا تغییرات پوست را می‌توان به تغییرات هورمونی در این دوران نسبت داد. 

تهوع مفرط صبحگاهی از علائم دختر دار شدن

یکی دیگر از شایع‌ترین علائم بارداری دختر که مردم به آن فکر می‌کنند، میزان تهوع صبحگاهی است. در واقع افزایش تهوع را می‌توان از ریزترین علائم بارداری دختر در اوایل بارداری دانست. بسیاری معتقدند تهوع صبحگاهی بیش از حد در هر مقطعی از بارداری، از علائم دختر بارداری بودن است. آیا این نشانه علمی ست؟ تهوع صبحگاهی به افزایش هورمون‌ها و قند خون پایین مرتبط است. بنابراین نمی‌توان آن را از علائم علمی بارداری دختر دانست.

نوسانات خلقی و عصبانیت زیاد

اگر شاهد تغییر خلق و خو در اوایل بارداری هستید، ممکن است از علائم اولیه بارداری دختر باشد. اما احتمالاً به این دلیل است که شما در یک آشوب هورمونی به نام بارداری قرار دارید. داشتن نوسانات خلقی برای مادرانی که باردار هستند شایع است و آن را می‌توان از علائم بارداری دختر و پسر به طور همزمان دانست.

علائم بارداری دختر از روی چشم

یکی دیگر از اصلی‌ترین علایم دختر که عوام به آن معتقدند، شکل Y در چشم مادر است. برای این کار پلک پایین را به سمت پایین بکشید و خودتان به سمت بالا نگاه کنید تا جایی که سفیدی مردمک به طور کامل زیر چشم پیدا شود. در این بخش سفید رنگ، رگ‌هایی وجود دارد. به دنبال یک رگ دو شاخه باشید. اگر این رگ در چشم راست بود، نشان از بارداری دختر و اگر در چشم چپ بود نشان از بارداری پسر است.

علائم بارداری دختر از روی چشم

سطح استرس از علائم بچه دختر

اگر زنی قبل از باردار شدن سطح استرس بالایی داشته باشد، احتمال دختردار شدن او بیشتر است. سطح استرس یک زن قبل از بارداری ممکن است بر جنسیت کودک تأثیر بگذارد. یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که بین سطوح هورمون استرس کورتیزول و نسبت تولد مرد به زن رابطه وجود دارد. در این مطالعه، زنانی که سطح کورتیزول بالایی داشتند، از نظر آماری بیشتر احتمال داشت که دختر داشته باشند. 

* حتما بخوانید: درد نوك سينه در اوايل بارداری ، علت و درمان آن

سردرد از علائم بارداری پسر یا دختر است؟

به نظر می‌رسد زنانی که پسر دارند بیشتر از زنانی که دختر دارند، دچار سردرد می‌شوند. سردرد می‌تواند در سه ماهه دوم به دلیل تأثیر هورمونی شایع‌تر باشد.

علائم باردار شدن دختر در ماه‌های مختلف 

بسیاری به دنبال این هستند که بدانند در ماه‌های مختلف علائم جنین دختر در بارداری چیست؟ در ادامه به صورت ماه به ماه در مورد مشخصات جنین دختر بیشتر توضیح داده‌ایم:

علائم بارداری دختر در ماه اول

علایم واضح جنین دختر در ماه اول چیست؟ براساس تصور عوام فرق علایم جنسیت دختر و پسر از همان ماه اول مشخص می‌شود. افزایش تهوع صبحگاهی که در هفته‌های اول رخ می‌دهد در بارداری دختر بسیار شدیدتر است. تغییرات سینه که در ماه‌ اول بارداری رخ می‌دهد، در بارداری دختر بیشتر در سینه‌ی چپ دیده می‌شود. خستگی که در ماه اول ایجاد می‌شود نیز از نشانه‌های داشتن جنین دختر یا علائم بارداری دختر در هفته 7 است.

علائم بارداری دختر در ماه دوم

آیا علائم بارداری دختر و پسر در ماه دوم (علائم بارداری دختر در هفته 11) با هم تفاوت دارند؟ بعضی دیگر از علائم جنین دختر در دو ماهگی قابل مشاهده است. در این ماه تهوع بارداری شدید که از نشانه‌های بارداری دختر است همچنان ادامه دارد. تغییرات خلق و خو نیز که در بارداری این جنس شایع است به اوج خود می‌رسد. در این ماه نباید یبوست داشته باشد زیرا یبوست می‌تواند یک روش تعیین جنسیت صددرصد پسر باشد. نفخ از دیگر نشانه‌های بارداری دختر است که در این ماه بسیار زیاد می‌شود و علت آن تغییرات هورمونی بیشتر در بارداری این جنس است. خستگی در بارداری دختر نیز همچنان در این ماه ادامه دارد.

علائم بارداری دختر در ماه دوم

علائم بارداری دختر در ماه سوم

علائم جنین دختر در ماه سوم بارداری (علائم بارداری دختر در هفته ۱۳) نیز نسبتاً واضح است. تهوع و استفراغ که در بارداری دختر بیشتر است در این ماه هم همچنان رخ می‌دهد. نفخ نیز خواهید داشت و همچنان انتظار یبوست نمی‌رود. خستگی حتی از ماه‌های قبل هم بیشتر است. چون تهوع در بارداری دختر بیشتر است، انتظار می‌رود در این ماه با کاهش اشتها رو به رو شوید. بنابراین به عنوان یکی از نشانه های بارداری دختر ممکن است در ابتدای بارداری لاغر شوید.

علائم بارداری دختر در ماه چهارم

چون انتظار می‌رود وزن جنین پسر بیشتر از جنین دختر باشد، اگر دختر باردار باشید انتظار می‌رود کمردرد کمتری تجربه کنید. ترک‌های شکمی هم به نسبت از بارداری پسر کمتر است. رگ‌های واریسی و واضح نیز در بارداری جنین چهار ماهه دختر کمتر مشاهده می‌شود. احتقان تنفسی هم به دلیل کوچک بودن جنین دختر در این بارداری کمتر تجربه می‌شود. خونریزی و حساسیت لثه بارداری ناشی از تغییرات هورمون‌های بارداری است که باعث افزایش جریان خون به بافت لثه می‌شود و باعث می‌شود لثه‌های شما حساس‌تر، تحریک‌پذیرتر و متورم شوند. این تغییرات هورمونی همچنین مانع از پاسخ طبیعی بدن به باکتری‌هایی می‌شود که می‌توانند باعث عفونت پریودنتال شوند. چون تغییرات هورمونی در دختر شدیدتر است، شما این حالت را بیشتر تجربه خواهید کرد. در هر حال، دیگر نیازی نیست از روی علائم نسبت به تعیین جنسیت کودک خود اقدام کنید زیرا در پایان این ماه می‌توانید برای سونوگرافی تعیین جنسیت آماده شوید. بنابرانی نیازی نیست دنبال علائم جنین دختر در هفته هجدهم یا علائم ماه پنجم بارداری دختر باشید.

علائم بارداری پسر زودتر مشخص می‌شود یا دختر

بسیاری از افراد معتقدند که علائم بارداری پسر زودتر مشخص می‌شود. حال انکه این نظریه هیچ پشتوانه‌ی علمی ندارد. نکته این است که به طور کلی نسبت دادن علائم خاصی به جنسیت خاص از نظر علمی اثبات نشده است. شما می‌توانید حتی بارداری دختر بدون علائم را تجربه کنید. بنابراین پاسخ به این سوال ممکن نیست. ظهور و نوع علائم در زنان مختلف بسته به شرایط فیزیکی و محیطی‌شان می‌تواند متفاوت یا مشابه هم باشد. بسیاری از علائمی که در بالا به عنوان علائم بارداری دختر در نظر گرفته شد می‌تواند در بارداری پسر هم تجربه شود و برعکس.

علائم بارداری دو قلو دختر

علائم بارداری در تقریباً اکثر موارد ناشی از تغییرات هورمونی است. در دو قلوها تغییرات هورمونی بیشتر از تک قلو‌هاست در نتیجه به نظر می‌رسد که شدت علائم در مورد دو قلوی دختر به مراتب شدیدتر از علائم تک قلوی دختر است. در شرایطی که زنانی که بارداری دختر دارند، ممکن است تهوع شدیدتری تجربه کنند، وقتی بارداری دو قلو است این تهوع حتی می‌تواند شدیدتر باشد.

علائم بارداری دو قلو دختر

علائم بارداری دختر در طب سنتی

در طب سنتی نیز روش‌هایی برای تعیین جنسیت از روی نشانه جنین دختر وجود دارد. به خصوص در مورد نشانه جنین دختر در طب سنتی این نشانه‌ها ذکر شده است:

  • ضربان قلب: همانطور که در بالا توضیح دادیم یکی از باورهای تعیین جنسیت در مورد ضربان قلب است. براساس این طب اگر ضربان قلب جنین کمتر از140 بار در دقیقه باشد فرزند او پسر و اگر تعداد ضربان قلبش 140 بار در دقیقه یا بیشتر باشد فرزندش دختر است.
  • حالت تهوع شدید و ادامه دار: در طب سنتی نیز بیان شده است که بارداری دختر با حالت تهوع شدیدتری همراه است. اما این بدین معنا نیست که بارداری پسر حالت تهوع نشده باشد. انتظار می‌رود حالت تهوع صبحگاهی در جنین دختر دیده شود.
  • شکل شکم: یکی دیگر از روش‌های تشخیص علائم بارداری دختر از طریق نوع چاقی و شکل شکم است. در بارداری دختر بیشتر از شکم، ران و باسن چاق می‌شود و شکل گردی شکم به شکل هندوانه است. در بارداری پسر شکم بیشتر چاق می‌شود و چاقی آن گرد است.
  • رنگ ادرار: براساس طب سنتی بارداری دختر منجر به تیره شدن رنگ ادرار می‌شود حال آن که در بارداری پسر ادرار روشن‌تر است.
  • جوش و تغییرات صورت: در بارداری دختر صورت مادر بیشتر از همیشه جوش می‌زند و در بارداری پسر بینی او بزرگ می‌شود.
  • ماه حامله شدن: سنی که در آن حامله شدید را با سن ماهی که در آن حامله شدید را جمع کنید. اگر نتیجه فرد بود فرزند دختر و در غیر این صورت پسر است. 
  • نوسانات خلق و خو: براساس طب سنتی نوسانات خلق و خو در بارداری دختر بیشتر است. حال آنکه در بارداری پسر از نظر روحی آرام‌ترید. 

علائم بارداری دختر قبل از موعد پریود

در بعضی شرایط خاص و اگر خیلی دقیق باشید ( یا یک بارداری بدون علامت را نمی‌گذرانید) انتظار می‌رود علائمی را قبل از وقوع اولین پریود خود حس کنید که نشان از بارداری شما می‌دهد. در این بین بعضی معتقدند این علائم در بارداری دختر و پسر متفاوت است. باز هم مثل همیشه این موضوع از نظر علمی اثبات نشده است با این حال دانستنش خالی از لطف نیست: از علائم بارداری قبل از پریود در جنین پسر می‌توان به این اشاره کرد که نوک سینه‌ها تیره‌تر می‌شود اما در مورد بارداری دختر چنین نیست. خستگی نیز در بارداری دختر بیشتر است که قبل از پریود رخ می‌دهد. تکرر ادرار به دلیل افزایش هورمون hcg در بارداری است که خونرسانی به کلیه‌ها را افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان داده است که میزان این هورمون در بارداری دختر بیشتر از بارداری پسر است. در نتیجه انتظار می‌رود در این دوران شاهد تکرر ادرار بیشتری باشید. افزایش دمای زیاد و گرگرفتگی را نیز بعضی به بارداری دختر نسبت می‌دهند که قبل از پریود رخ می‌دهد. ( درمورد علت گر گرفتگی صورت در زنان در این مقاله بیشتر بخوانید)

علائم بارداری دختر قبل از موعد پریود

آیا تفاوت علائم بارداری دختر و پسر صحت دارد

ایا علائمی که در بالا گفته شد صحت دارد یا صرفاً از خرافات بارداری هستند؟ حقیقت این است که هنوز تحقیقات علمی کاملی برای تعیین جنسیت جنین از روی علائم بارداری انجام نشده است. بعضی از آنها ممکن است دلایل علمی داشته باشند اما بعضی دیگر صرفاً خرافاتند. بسیاری از افرادی که پسر باردار بودند، علائم بارداری دختر را تجربه کرده‌اند و برعکس. بسیاری از زنان نیز حتی بارداری بدون علامت داشته‌اند. از این رو تشخیص جنسیت جنین از روی علائم کار دقیق و علمی نیست. 

پس از کجا بفهمیم جنین دختر است؟ بهترین و مطمئن‌ترین راه برای تعین جنسیت جنین از طریق سونوگرافی تشخیص جنسیت است. در حدود هفته 20 بارداری از طریق سونوگرافی جنسیت کودک خود را خواهید فهمید. این سونوگرافی‌ها 80 تا 90 درصد دقیق هستند، به شرطی که کودک شما همکاری کند و به تکنسین اجازه دهد تا اندام تناسلی‌اش را به وضوح نگاه کند. برخی از آزمایشات، از جمله آمنیوسنتز و نمونه‌برداری از پرزهای کوریونی، نیز جنسیت را به طور قطعی به شما می‌گوید. اما این تست‌ها هر دو تهاجمی بوده و معمولاً فقط به کسانی پیشنهاد می‌شوند که نوزادانی با خطر افزایش اختلالات ژنتیکی یا ناهنجاری‌های کروموزومی دارند. آزمایش غیرتهاجمی قبل از تولد روش دیگری برای تعیین جنسیت است. اما معمولاً فقط برای زنانی ارائه می‌شود که در معرض خطر حمل نوزاد با مشکلات کروموزومی هستند.