آیا شایع ترین علائم بارداری پسر را می‌شناسید؟| علائم بارداری پسر در هفته 7

بهمن ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
شایع‌ترین علائم بارداری پسر

مرور شایع ترین علائم بارداری پسر و بعد از آن شاید بتواند کمک کند تا حدی حدس بزنید که آیا پسر حامله هستید یا دختر. گرچه حتی مرور علائم صد در صد جنین پسر هم به شما به طور قطع نمی‌گوید که جنسیت جنین‌تان پسر است. برای برخی از مادران، به دلایل مختلف، دختر یا پسر بودن جنین اهمیت زیادی دارد. از همین جهت پیش از اینکه زمان مناسب برای تعیین جنسیت جنین از طریق سونوگرافی برسد، به دنبال علائم و نشانه‌های مختلفی برای اثبات پسر بودن جنین هستند. برای این دسته از مادران باید بگوییم که هیچ یک از این علائم به طور قطع برای اثبات جنسیت جنین کافی نیستند و تنها سونوگرافی است که با قطعیت جنسیت جنین را تعیین می‌کند. 

علائم شایع در بارداری جنین پسر کدامند؟

علائم صد در صد جنین پسر کدامند؟

در ادامه شایع ترین علائم بارداری پسر را برای شما شرح خواهیم داد؛ اما قبل از آن بهتر است بدانید که این علائم هرگز به طور حتم جنسیت جنین را مشخص نمی‌کنند. 

به طور کلی گفته می‌شود اگر جنین پسر باشد، مادر با علائم زیر روبه رو خواهد بود:

عدم داشتن بيماری صبحگاهی در بارداری پسر

گفته می‌شود مادرانی که پسر حامله هستند، ویار بارداری ندارند. منظور از ویار صبحگاهی داشتن تهوع بارداری شدید بعد از بیدار شدن از خواب است. در واقع این طور شایع است که بیماری صبحگاهی از علائم بارداری پسر یا علایم واضح جنین پسر در ماه دوم است، زیرا از هفته 6 به بعد تهوع و ویار بارداری ظاهر می‌شود. البته ویار صبحگاهی از علائم بارداری قبل از پریود نیست، زیرا معمولا سه هفته بعد از قطع پریود ویارهای بارداری ظاهر می شودند؛ درست زمانی که بدن با افزایش هورمون پرژسترون در بارداری روبه رو می شود. 

ضربان قلب جنین

از میزان و تعداد ضربان قلب جنین هم برای تشخیص جنسیت استفاده می‌شود. این معیار گرچه ممکن است گاهی به عنوان علائم بارداری پسر درست از آب در بیاید، اما پایه علمی ندارد. گفته می‌شود اگر ضربان قلب جنین کمتر از ۱۴۰ ضربه در دقيقه باشد، نشانه بارداری پسر است. 

*چه کارهایی در ماه اول بارداری نباید انجام داد + نکات مهمی که باید در این ماه رعایت کنید

ظهور آکنه 

از دیگر علائم بارداری پسر در ماه دوم یا از علائم جنین پسر در ۷هفتگی به بعد، ظهور آکنه است. معمولا مادرانی که پسر حامله هستند، دچار جوش و آکنه می‌شود. البته این عارضه عمدتا به دلیل تغییرات هورمونی است که در بدن در حال وقوع است و در بارداری دختر هم ظهور می‌کند و لزوماً از علائم بارداری پسر نیست. با این حال جوش و آکنه در بارداری را به جنین پسر ربط می‌دهند.

ويار به غذاي ترش 

ویار به غذای ترش در بارداری پسر

یکی از علائم جنین پسر در ماه چهارم یا از علائم بارداری پسر در هفته 7 به بعد تمایل به خوردن ترشیجات است. گفته می‌شود علاقه و تمایل به غذاهای تند و شور برای مادر باردار با جنین پسر بیشتر است.

*در این مقاله بیشتر بخوانید در هفته ششم بارداری چه بخوریم

تغيير شخصيت

تغییر شخصیت نیز از روشهای تعیین جنسیت صد در صد پسر در نظر گرفته میشود. اگر رفتار تهاجمی و جسورانه پیدا کرده‌‌اید، ممکن است پسر حامله باشید. بد نیست بدانید که جنبه‌های رفتاری با افزايش سطح تستوسترون مرتبط است.

افزایش سایز سینه

بزرگتر شدن سایز سینه راست نسبت به سینه چپ یکی از شایع ترین علائم بارداری پسر است. 

سرد بودن پا‌ها

احساس دائمی سرما در پاها در طول بارداری می‌تواند يکی از نشانه‌ها و علائم بارداری پسر باشد. توجه داشته باشید که ورم بارداری را به جنسیت ربط ندهید. احساس سردی را می‌توان از علایم پسر در ماه دوم به بعد دانست.

رشد موی سر 

يکی ديگر از شایع ترین علائم بارداری پسر، خوب و سریع رشد کردن موها است.

وضعيت شکم 

آیا تا به حال با این سوال که جنین پسر در کدام سمت رحم قرار دارد، مواجه شده‌اید؟ اساسا قرار گرفتن جنین در رحم در شکل‌گیری شکم مادر تاثیر دارد؛ اما گفته می‌شود فـرم شکم یکی از مواردی که می‌تواند در تعیین جنسیت موثر باشد. به این ترتیب به عنوان یکی از علائم بارداری پسر که اگر شکم رو به پایین باشد و جنین در قسمت پائینی شکم قرار گرفته باشد، نشانه جنین پسر است. البته شکل شکم در بارداری دوقلو کمکی متفاوت تر است. 

*در این مقاله در مورد درد زیر شکم در هفته سوم بارداری بیشتر بخوانید

حالت خوابيدن

خوابیدن به پهلو چپ هم نشانه و از علائم بارداری پسر است. 

دست‌های خشک 

دست‌های خشک و ترک خورده، يکی ديگر از شایع‌ترین علائم بارداری پسر است. 

افزايش وزن

گفته می‌شود افزايش وزن مادر ارتباط قابل توجهی با جنسيت جنین دارد و از علائم بارداری پسر در هفته هفتم بارداری و بعد از آن به شمار میرود. مادرانی  که جنین پسر دارند، وزن بیشتری را در قسمت شکم تجربه می‌کنند، در حالی که مادران با جنین دختر وزنشان در سراسر بدن به خصوص در صورتشان توزيع می‌شود.

تیـره شدن رنـگ ادرار

ممکن است رنگ ادرار مادر در دوران بارداری تغییر کند. یکی از علائم بارداری پسر این است که رنگ ادرار تیره می شود، اما در نوزادان دختر رنگ ادرار روشن است.

نبض مادر

ضربان نبض در بارداری پسر

اینطور گفته شده است که نبض دست راست زن بارداری که جنین پسر دارد، قوی‌تر است و زنی که دختر حامله است، نبض دست چپ تندتری دارد. البته این روش بیشتر برای تشخیص بارداری کاربرد دارد تا تشخیص جنسیت. 

مردمک چشم مادر

برخی معتقدند پیدا کردن علامت Y در مردمک چشم چپ مادر نشانه پسر بودن جنین است. 

ناف مادر

شکل ناف مادر نیز میتواند یکی از علائم بارداری پسر باشد. اگر در هفته‌های اول بارداری ناف مادر به سمت بیرون حرکت کند؛ می‌توان حدس زد که جنسیت جنین پسر است. اگر در هفته‌ها اول بارداری ناف در جای خود ثابت ماند و تغییری نکرد جنسیت جنین دختر است.

علائم بارداری از روی ناف در بارداری دختر وپسر 

خط روی شکم

خط نیگرا در همه مادران باردار ظاهر می‌شود. برخی از این خط برای تعیین جنسیت جنین کمک می‌گیرند.  گفته می‌شود اگر امتداد این خط تا قفسه سینه ادامه پیدا کند، جنین دختر و اگر تا ناف برسد، جنسیت جنین پسر است.

لبخند ناف

اگر به نظر برسد ناف شکم مادر در حال لبخند زدن است و به شکل "ن" دیده می‌شود، میتوان آن را یکی از علائم بارداری پسر در نظر گرفت. اگر ناف شکم مادر به شکل ن برعکس است، جنین پسر است.

کلام آخر

بارداری پسر

چیزی به عنوان علائم قطعی بارداری پسر یا حتی بهترین قرص برای پسردار شدن وجود ندارد. حتی اگر شما همه علایم واضح جنین پسر در چشم را ببینید، بدون انجام سونوگرافی نمی‌توانید با قطعیت از جنسیت جنین حرف بزنید. همه اینهایی که گفتیم، در واقع تجربه‌های جنین پسر در مادران مختلف بوده است و از لحاظ علمی نمی‌توان روی آنها حساب کرد. اینکه در چند ماهگی برای تشخیص جنسیت جنین اقدام کنید، مهم است. در واقع همراه با غربالگری دوم بارداری است که جنسیت نی نی مشخص می‌شود. بنابراین چیزی به عنوان علامت قطعی جنین پسر وجود ندارد. 

توصیه می‌کنیم به دنبال مطالب نظیر شایع‌ترین علائم بارداری پسر نباشید؛ در عوض از بودن جنين در شکم خود لذا ببرید و به محض از دست دادن پریود و لانه‌گزینی جنین و اطلاع از بارداری خود، برای سلامت جنین دعا کنید و مراقبت لکه‌بینی‌های احتمالی باشد. همچنین می توانید علائم بارداری دختر را نیز مطالعه نمایید.

سالم و سلامت به انتها رساندن بارداری از جنسیت نوزاد اهمیت بیشتری دارد. در واقع تنها دغدغه شما باید سلامت جنین باشد نه جنسیت او. جنسیت هر چه باشد، فرشته‌ای زیبا و هدیه‌ای ارزشمند از جانب خدا به شما داده شده است که باید به خوبی از او مراقبت کنید و در کنار هم باشید تا از هم آرامش بگیرید. به این ترتیب معنای زیبای مادر و فرزندی و این حس دلنشین را تجربه خواهید کرد.