دختر دار شدن | چطور می‌توانیم شانس تولد نوزاد دختر را افزایش دهیم؟

شهریور ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
دختر دار شدن

با وجود آنکه تمام متخصصین معتقدند که شما نمی‌توانید جنسیت جنین خود را پیش از بارداری به صورت صد در صدی تعیین کنید اما هنوز افرادی هستند که یک جنسیت خاص را ترجیح می‌دهند و تلاش دارند که به آن برسند. دختردار شدن آرزوی بسیاری از افراد است. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که آیا می‌توان کارهایی انجام داد که شانس این اتفاق را بیشتر کرد یا خیر.

زمان اقدام برای دختر دار شدن 

اولین سوالی که پیش می‌آید این است که براي دختر دار شدن چه زماني نزديكي كنيم؟ در درجه‌ی اول شما باید زمان تخمک گذاری خود را بدانید. این کار را می‌توانید توسط کیت تخمک گذاری یا جداول مخصوصی که برای این کار وجود دارد انجام دهید نکته‌ی مهم این است که باید راهنمای استفاده از کیت تخمک گذاری را بدانید. برای افزایش شانس دختر دار شدن نباید از چند روز قبل تا چند روز بعد از تخمک گذاری نزدیکی داشته باشید. شانس دختر دار شدن در زمان تخمک گذاری به شدت کاهش پیدا می‌کند زیرا در زمان تخمک گذاری، ژن‌های مردانه قدرت بیشتری می‌گیرند و در نتیجه احتمال پسردار شدن زیاد می‌شود. بهترین زمان دختر دار شدن و بهترین زمان نزدیکی جنسی برای این کار، بین 3 الی 4 روز پس از پایان پریود و دوباره 3 الی 4 روز پس از تخمک گذاری است. 

زمان اقدام برای دختر دار شدن

با وجود روشهای پیش بینی زمان دقیق تخمک گذاری، شما می‌توانید از شرایط مخاط دهانه‌ی رحم نیز تشخیص دهید که در چه مرحله‌ای از سیکل قاعدگی قرار دارید:

  • احساس خشکی در واژن و بدون مخاط == بارور نبودن
  • احساس رطوبت یا چسبندگی و مخاط شبیه شیر یا سفیده‌ی تخم مرغ که وقتی آن را بین دو انگشت می‌گیرید و می‌کشید سریع پاره می‌شود == بارور هستید و بهترین شرایط دختر دار شدن است.
  • احساس رطوبت و لغزندگی در واژن به همراه مخاط فراوان که شبیه سفیده‌ی تخم مرغ است و بین دو انگشت کش می‌آید == بارورترین حالت که شانس بارداری پسر بسیار زیاد است.

از این زمان به بعد دو تا سه روز صبر کنید. اما مراقب باشید واژنتان دوباره خشک نشود زیرا در این صورت دوباره نابارور می‌شوید.

دختر دار شدن با تقویم چینی

صدها سال است که زنان و مردان  از این تقویم برای بارداری خود استفاده می‌کنند. تقویم چینی برای تعیین جنسیت کودک از سن مادر و ماهی که وی در آن باردار شده استفاده می‌کند. می‌توانید برای تعیین جنسیت مورد نظر کودک، از این تقویم نیز استفاده کنید. 

پوزیشن مناسب برای دختر دار شدن

یکی از راه‌های دختر دار شدن، اطلاع از پوزیشن‌ صحیح نزدیکی و نحوه آمیزش برای باردار شدن است. گفته می شود که رابطه جنسی به صورت رو به رو، احتمال بارداری دختر را افزایش می‌دهد، زیرا عمق نفوذ را محدود می‌کند. در این رابطه زن به پشت می‌خوابد و مرد بالای او قرار می‌گیرد. این پوزیشن، میزان ورود اسپرم به دهانه‌ی رحم را نیز کم می‌کند. اسپرم‌های پسرانه برای مدت کوتاهی شناور باقی می‌مانند، بنابراین با جلوگیری از نفوذ عمیق، شما می‌توانید از رسیدن و بارور شدن اسپرم پسر به تخمک جلوگیری کنید. دلیل دیگر این موضوع سطح pH واژن است؛ واژن در ورودی‌اش اسیدی‌تر است که برای دختر دار شدن مطلوب‌تر است.

پوزیشن مناسب برای دختر دار شدن

به عنوان یک نکته‌ی جنسی، زن سعی کند به ارگاسم نرسد. پرهیز از ارگاسم ممکن است کلید دیگری در بارداری دختر باشد. ارگاسم زن با ایجاد یک محیط قلیایی‌تر احتمال به دنیا آمدن نوزاد پسر را بیشتر می‌کند. بدون این ترشحات، زنده ماندن اسپرم پسر دشوارتر است و شانس کمتری برای رسیدن به تخمک دارد. سعی کنید تعداد دفعات نزدیکی را نیز بیشتر کنید. در روزهای منتهی به زمان بارداری اصلی، باید تا آنجا که ممکن است رابطه جنسی داشته باشید.

برای دختر دار شدن چه باید بخوریم

مشخص شده است که داشتن رژیم دختر دار شدن نیز می‌تواند بسیار موثر باشد. سوال این است که غذاهایی که باعث دختر دار شدن می‌شود چه هستند و چه چیزهایی باعث دختر دار شدن می‌شود؟

برای دختر دار شدن چه میوه‌هایی بخوریم؟ هر چه می‌توانید میوه و سبزی بخورید. خوردن میوه و سبزیجات بیشتر می‌تواند احتمال بارداری دختر را بهبود بخشد. سبزیجاتی مانند، اسفناج و کلم بروکلی را به طور ویژه در رژیم خود داشته باشید. کلسیم و منیزیم می‌تواند شانس دختر دار شدن را افزایش دهد. از این رو خوردن موز برای دختر دار شدن می‌تواند بسیار موثر باشد.

در شرایطی که بسیاری معتقدند عرق رازیانه برای دختر دار شدن می‌تواند بسیار مفید باشد به ویژه اگر مرد آن را قبل از مقاربت مصرف کند، با این حال هیچ تحقیق علمی برای اثبات آن انجام نشده است. روش مصرف رازیانه برای دختر دار شدن به شیوه‌ی عرق گیاهی آن است که می‌توانید به صورت آماده از عطاری‌های تهیه کنید. خوردن غذاهای اسیدی برای دختر دار شدن نیز می‌تواند بسیار موثر باشد. خوردن قهوه برای دختر دار شدن نیز می‌تواند موثر باشد. استفاده از سرکه نیز یک روش دختر دار شدن است. طرز استفاده از سرکه برای دختر دار شدن به این صورت است که توصیه می‌شود زن پنبه‌ی آغشته به سرکه را کمی قبل از نزدیکی در واژن خود قرار دهد که محیط آن را اسیدی کند.

برای دختر دار شدن چه باید بخوریم

برای دختر دار شدن سردی بخوریم یا گرمی؟ تغذیه جهت دختر دار شدن باید طبع سردی داشته باشد. بنابراین خوردن انواع ماهی و لبنیات را در رژیم خود بگنجانید. شیرینی برای دختر دار شدن نیز می‌تواند مفید باشد از این رو توصیه می‌شود که با رعایت اعتدال شکلات مصرف کنید. جوش شیرین برای دختر دار شدن نیز مضر است زیرا محیط واژن را قلیایی می‌کند. زنجبیل برای دختر دار شدن نیز به دلیل طبع گرم می‌تواند بسیار مضر باشد. ژل رویال برای دختر دار شدن می‌تواند مضر باشد زیرا محیط واژن را قلیایی می‌کند.

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید عبارتند از:

  • سیب
  • بادام‌ها
  • خیارها
  • آووکادوها
  • گوشت‌های شور
  • زیتون
  • غذاهای فرآوری شده

دختر دار شدن با طب سنتی 

برای دختر دار شدن در طب اسلامی، تمرکز بر افزایش طبع سرد و مصرف غذاهایی مانند لبنیات، میوه‌های سرد مزاج مانند پرتقال، انار، نارنگی و ... سبزیجاتی مانند کلم، پیاز، ترب و پرهیز از مصرف گرمیجات است. توصیه امام صادق (ع) برای دختر دار شدن این است که در زمان نزدیکی زن به پشت به خوابد و مرد به پهلوی چپ باشد. بعضی از مادران سوال دارند که برای دختر دار شدن چه سوره‌ای بخوانیم؟ سوره‌ی خاصی برای این کار معرفی نشده است اما شما می‌توانید از دعای امام کاظم که در طلب فرزند دختر است استفاده کنید که به شرح زیر است:

اللَّهُمَ‏ إِنِّی‏ أَطَعْتُکَ‏ فِی‏ أَحَبِ‏ الْأَشْیَاءِ إِلَیْکَ وَ هُوَ التَّوْحِیدُ وَ لَمْ أَعْصِکَ فِی أَبْغَضِ الْأَشْیَاءِ إِلَیْکَ وَ هُوَ الْکُفْرُ فَاغْفِرْ لِی مَا بَیْنَهُمَا یَا مَنْ إِلَیْهِ مَفَرِّی آمِنِّی مِمَّا فَزِعْتُ مِنْهُ إِلَیْکَ اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الْکَثِیرَ مِنْ مَعَاصِیکَ وَ اقْبَلْ مِنِّی الْیَسِیرَ مِنْ طَاعَتِکَ یَا عُدَّتِی دُونَ الْعُدَدِ وَ یَا رَجَائِی وَ الْمُعْتَمَدُ وَ یَا کَهْفِی وَ السَّنَدُ وَ یَا وَاحِدُ یَا أَحَدُ یَا قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَ لَمْ‏ یُولَدْ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُواً أَحَدٌ أَسْأَلُکَ بِحَقِّ مَنِ اصْطَفَیْتَهُمْ مِنْ خَلْقِکَ وَ لَمْ تَجْعَلْ فِی خَلْقِکَ مِثْلَهُمْ أَحَداً أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَنْ تَفْعَلَ بِی مَا أَنْتَ أَهْلُهُ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِالْوَحْدَانِیَّةِ الْکُبْرَى وَ بِالْمُحَمَّدِیَّةِ الْبَیْضَاءِ وَ الْعَلَوِیَّةِ الْعُلْیَا وَ بِجَمِیعِ مَا احْتَجَجْتَ بِهِ عَلَى عِبَادِکَ وَ بِالاسْمِ الَّذِی حَجَبْتَهُ عَنْ خَلْقِکَ فَلَمْ یَخْرُجْ مِنْکَ إِلَّا إِلَیْکَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اجْعَلْ لِی مِنْ أَمْرِی فَرَجاً وَ مَخْرَجاً وَ ارْزُقْنِی مِنْ حَیْثُ أَحْتَسِبُ وَ مِنْ حَیْثُ لَا أَحْتَسِبُ إِنَّکَ‏ تَرْزُقُ مَنْ تَشاءُ بِغَیْرِ حِسابٍ‏

دختر دار شدن با طب سنتی

علائم دختر دار شدن

در حالی که بسیاری از افراد معتقد هستند که علائم بارداری دختر با علائم بارداری پسر تفاوت دارد اما هیچ تحقیقات علمی از آن حمایت نمی‌کند. با این حال بعضی از نشانه‌های مرسوم‌تری که برای حاملگی دختر بیان می‌کنند عبارتند از:

  • شکم گرد و رو به بالا
  • حالت تهوع شدید به خصوص هنگام صبح
  • ضربان قلب سریع
  • چرب شدن پوست
  • هوس شیرینی
  • افسردگی خشم و تحریک پذیری
  • تمایل به خوابیدن به پهلوی راست
  • بزرگتر شدن سینه سمت چپ
  • خط تیره پررنگ زیر ناف
  • تغلیظ و پررنگ شدن ادرار

سخن پایانی

اگرچه تعیین جنسیت جنین قبل از بارداری از طریق روش‌های جراحی و آزمایشگاهی ممکن است؛ اما روش‌های خانگی صد درصدی نیستند و موارد نقض زیادی دارند. در هر حال اگر می‌خواهید حتماً جنسیت جنین شما دختر شود، فقط باید از طریق اعمال پزشکی اقدام کنید.