خواص روغن زیتون برای سفیدی واژن و رفع تیرگی+ضرر و عوارض آن

مرداد ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
خواص روغن زیتون برای سفیدی واژن

تیرگی ناحیه واژن یکی از مشکلاتی است که بسیاری از زنان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. رنگ ناحیه واژن در زنان متفاوت است، به همین دلیل میزان تیرگی آن نیز ممکن است در برخی از افراد بیشتر باشد. عوامل مختلفی ممکن است باعث تیره شدن رنگ ناحیه واژن شوند و البته راه‌های درمانی متعددی نیز وجود دارد. استفاده از محصولات درمانی بهداشتی یکی از مواردی است که بسیاری از زنان برای روشن شدن و سفیدی واژن خود استفاده می‌کنند. در این میان روش‌های طبیعی و گیاهی زیادی وجود دارد که برخلاف تصور بسیاری از عموم می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند و همچنین هزینه کمتری هم داشته باشند. روغن زیتون یکی از انواع روغن‌ها برای سفید کردن و روشن کردن پوست است که، از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب از گهواره به خواص روغن زیتون برای سفیدی پوست می‌پردازیم.

روغن زیتون برای سفیدی واژن موثر است؟

واژن یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین قسمت‌های بدن زنان است که رسیدگی به آن از اهمیت زیادی برخوردار است. شکل ظاهری و رنگ ناحیه واژن در زنان متفاوت است، بنابراین میزان تیرگی این ناحیه نیز متفاوت است. باید بدانید که میزان تیرگی این قسمت از بدن در مقایسه با سایر قسمت‌های دیگر بدن، بیشتر است و همین موضوع باعث شده است که سفیدی واژن به یکی از دغدغه‌های زنان تبدیل شود. تغییر رنگ پوست واژن و تیره شدن آن کاملا طبیعی و البته قابل درمان است. روش‌های متنوع زیادی برای درمان و رفع تیرگی واژن وجود دارد که هر کدام از آنها بسته به میزان تیرگی پوست واژن به کار می‌رود. 

خیلی از این روش‌ها پر هزینه هستند، اما در میان آنها روش‌های ساده، کم هزینه و با کمترین عوارض هم وجود دارد که می‌تواند به سفیدی و روشن شدن پوست واژن کمک کند. استفاده از روغن‌های گیاهی و طبیعی، یکی از روش‌هایی است که می‌تواند تاثیر بسیاری در لایه بالایی پوست گذاشته و علاوه بر اینکه به روشن شدن و سفیدی پوست کمک می‌کند، باعث نرمی و لطافت پوست هم می‌شود. تیرگی‌ها و سیاهی‌های ایجاد شده روی واژن و یا درون آن می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله تعریق، اصطکاک، استفاده از لباس زیر نامناسب، استفاده از برخی از داروها و کرم‌ها و لوسیون‌ها، تغییرات هورمونی، ورزش کردن و یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید باشد که اغلب آنها را می‌توان با استفاده از روغن‌های گیاهی و طبیعی درمان کرد.

روغن زیتون از میوه زیتون به دست می‌آید که هر چه غلیظ‌تر و تازه‌تر باشد، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت. این روغن به شکل خوراکی و موضعی در بازار وجود دارد و نه تنها برای سفیدی پوست بلکه برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این روغن نه تنها می‌توانید برای سفیدی پوست واژن، مقعد، داخل ران‌ها و بازوها استفاده کنید، بلکه می‌توانید از خواص دیگر آن مانند نرمی و لطافت پوست، از بین بردن باکتری‌ها، آبرسانی و مرطوب کردن نیز بهره‌مند شوید. کافیست مقدار کمی از روغن را روی پوست خود و نواحی تیره ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست شود.

استفاده از روغن زیتون برای واژن در بارداری

دوران بارداری یکی از حساس‌ترین دوران در زندگی هر زن است که با نگرانی‌های بسیاری همراه است. شما ممکن است در دوران قبل از بارداری از بسیاری از مواد غذایی استفاده کنید، بسیاری از روش‌ها را برای سلامت پوست و درمان خود استفاده کنید و حتی بسیاری از فعالیت‌ها را بدون نگرانی انجام دهید، اما با شروع دوران بارداری و رشد جنین، ممکن است شرایط تغییر کرده و سبک زندگی شما به کل تغییر کند. همانطور که گفته شد، استفاده از روغن زیتون بصورت موضعی می‌تواند به روشن شدن پوست و رفع تیرگی آن کمک کند. استفاده از این روغن در دوران بارداری بی‌خطر است، با این حال توصیه می‌شود:

  • قبل از هرگونه استفاده از آن با پزشک خود مشورت کنید.
  • دقت داشته باشید تا روغن وارد واژن نشود.
  • مطمئن شوید تا به روغن زیتون حساسیت نداشته باشید.
  • میزان استفاده از آن را حتما با پزشک خود درمیان بگذارید.

روغن زیتون برای سفیدی واژن

فواید ریختن روغن زیتون در واژن

روغن زیتون خواص بسیاری برای سلامت واژن و رحم دارد و به پیشگیری و درمان بسیاری از عفونت‌ها و بیماری‌های رحم کمک می‌کند. عده‌ای معتقدند، با ریختن چند قطره روغن زیتون داخل واژن می‌توانید به درمان خشکی واژن، کاهش دردهای قاعدگی، کاهش درد و اقباضات رحم و درمان عفونت‌ها و بیماری‌ها نیز کمک کنید. ولی حال توصیه می‌شود تا از این روغن برای داخل واژن استفاده نشود زیرا باعث بسته شدن منافذ پوست ناحیه تناسلی و در نهایت ایجاد شکاف و سوزش می‌شود که نتیجه آن عفونت داخل و یا نزدیک به واژن و مقعد است. بنابراین توصیه می‌شود تا در استفاده از آن افراط نشود و در صورت بارداری قبل از استفاده حتما با پزشک خود مشورت کنید.

ضرر روغن زیتون برای واژن چیست؟

استفاده از روغن زیتون مانند هر ماده دیگر، اگر در آن زیاده روی شود می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد. از جمله عوارض این روغن که در اثر استفاده زیاد و مکرر از آن برای واژن رخ می‌دهد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مسدودشدن منافذ پوست و از بین بردن چربی طبیعی پوست
  • ایجاد حساسیت و جوش
  • ایجاد عفونت در اطراف یا درون واژن و مقعد
  • ایجاد شکاف و سوزش پوست

بنابراین توصیه می‌شود تا در میزان استفاده از این روغن دقت کنید و در صورت مشاهده هر کدام از این عوارض حتما به پزشک مراجعه کنید.

فواید ریختن روغن زیتون در واژن

روغن زیتون برای تنگی واژن مفید است؟

از هیچ ماده‌ای برای داخل واژن استفاده نکنید، زیرا باعث برهم خوردن PH واژن می‌شود. به جای آن سعی کنید ورزش کگل برای بی‌اختیاری ادرار را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

عسل و روغن زیتون برای واژن

ابتدا باید ببینیم روشن کننده‌ها چگونه روی پوست تاثیر می‌گذارند. روشن کننده‌های پوست معمولا در سطح یا لایه بالایی پوست عمل می‌کنند.

  • کاهش رنگدانه پوست

ملانین پوست رنگدانه‌های پوست شماست که هر چه تعداد آنها بیشتر باشد، رنگ پوست تیره‌تر است. روشن کننده‌ها روند تولید ملانین را کند یا متوقف کرده و باعث روشن شدن پوست می‌شود. روشن کننده‌ها نمی‌توانند تاثیر دائمی بگذارند، زیرا با تولید ملانین جدید رنگ پوست دوباره تیره می‌شود.

  • افزایش لایه برداری پوست

لایه برداری پوست باعث از بین رفتن سلول‌های پیرتر و پوست مرده شده و در نهایت باعث روشن شدن پوست می‌شود. لایه برداری پوست با بالا رفتن سن کند می‌شود. بنابراین روشن کننده‌های پوست با تحریک سریعتر لایه برداری پوست عمل می‌کنند. این منجر به گردش بیشتر سلول های پوست می‌شود، به طوری که سلول‌های روشن‌تر روی سطح پوست ظاهر می‌شوند.

ترکیب عسل و روغن زیتون به سفید شدن، نرم شدن، رطوبت، از بین رفتن عفونت و باکتری‌ها و آبرسانی پوست کمک می‌کند. کافیست 2 بار در هفته این ترکیب را روی پوست خود ماساژ دهید تا از نتیجه آن غافلگیر شوید.

فواید روغن زیتون برای واژن

بهترین روغن گیاهی برای سفید شدن واژن

اگرچه روغن زیتون می‌تواند انتخاب بسیار خوبی به عنوان سفید کننده واژن باشد، اما شما را تنها به استفاده از این روغن محدود نمی‌کنیم. روغن‌های گیاهی و طبیی زیادی با خاصیت لایه برداری و سفید کنندگی وجود دارند که می‌توانید از آنها برای سفید کردن واژن خود استفاده کنید. توجه کنید از هیچ ماده برای داخل واژن استفاده نکنید.

  • روغن نارگیل

این محصول خاصیت بسیاری برای پوست دارد و در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده شده است. این روغن دارای خاصیت ضدمیکروبی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است و علاوه بر خاصیت شفاف کنندگی پوست، می‌تواند بیماری‌های واژن را نیز درمان کند.

  • روغن آرگان

این روغن اثرگذاری بسیاری در سفید کردن پوست الخصوص واژن دارد. 

  • رغن رازیانه 

اگر به دنبال بهترین روغن برای سفید کردن پوست هستید، روغن رازیانه انتخاب بسیار خوبی است. این روغن علاوه با داشتن هورمون‌های زنانه اثر فوق‌العاده‌ای در سفیدی پوست واژن خواهد گذاشت.

  • روغن سیاه دانه

این روغن سرشار از امگا3 و امگا6 بوده و به همین دلیل به حفظ سلامت و شفافیت پوست کمک می‌کند.