آیا استفاده از اسپری رنگ مو در بارداری ضرر دارد؟

اردیبهشت ۱۴۰۲ | زمان مطالعه : ۹ دقیقه
آیا استفاده از اسپری رنگ مو در بارداری ضرر دارد؟

بررسی سوالات رایج درباره استفاده از اسپری رنگ مو و عوارض آن در دوران بارداری + معرفی بهتری اسپری رنگ مو خارجی اصل که توسط کارشناسان مشاوره سایت سوراو (https://suraw.com) گرداوری شده است.

اسپری رنگ مو، نوعی رنگ موی موقت است که فقط روی سطح تارهای مو را می‌پوشاند. این رنگدانه‌ها قابل نفوذ به داخل ساختمان فیبر مو نیستند و به‌همین دلیل، عوارض رنگ موهای دائمی را ندارند. در داخل این محصولات، از ترکیبات شیمیایی مضری مثل آمونیاک که در رنگ موی دائمی وجود دارند، خبری نیست.

از طرفی هنگام استفاده از رنگ مو موقت مایع رنگی درون آن تماس ناچیزی با پوست سر دارد. پس جذب شدن آن از طریق پوست سر مشکل‌ساز نیست. این محصول به بافت پوست سر و ساختار موها آسیب نمی‌زند و باعث خشکی و شکننده شده فوری موها نمی‌شود.

اسپری‌های کانسیلر مو سریع خشک می‌شوند و برای استفاده از آن‌ها، مجبور نخواهید بود به مدت طولانی در معرض بوی گاز ناشی از مواد شیمیایی رنگ دائمی یا دکلره قرار بگیرید. همین موضوع باعث می‌شود که محصولی بی خطر و ایمن برای سلامتی باشد.

با وجود تمام مواردی که گفته شد، باید طرز استفاده از اسپری رنگ مو موقت را به خوبی بدانید و از پاشیده شدن رنگ روی پوست صورتتان به‌خصوص در حوالی خط رویش مو، جلوگیری کنید. همچنین مواظب باشید که رنگ اسپری، وارد چشم، بینی و دهان شما نشود.

نکات تکمیلی درخصوص استفاده از اسپری رنگ موی موقت در دوران بارداری

به‌طور کلی استفاده از اسپری رنگ مو در بارداری اگر با پوست و سیستم تنفسی شما در تماس نباشند، محصولاتی مضر و خطرناک نیستند. اما در این مورد برای حفظ سلامت خانم باردار و جنین، توصیه می‌شود که حتما از محصولات اورجینال و باکیفیت استفاده شود. برندهای متفرقه و سازندگان محصول فیک، تعهدی به استفاده از ترکیبات ایمن و غیرسمی در محصولاتشان ندارند.

بهترین و مطمئن‌ترین اسپری کانسیلر ریشه مو در جهان، اسپری‌های مجیک روتوش برند لورال هستند. این محصولات اسپری رنگ موی شماره یک بازارهای جهانی هستند که یک فرمولاسیون عالی با کیفیت بالا دارند. اسپری‌های مجیک روتوش لورآل همیشه جزو پرفروش‌ترین‌ها در بین اسپری‌های رنگ مو در اروپا و کشورهای مختلف جهان هستند.

خرید اسپری رنگ مو اصل و باکیفیت

خرید اسپری رنگ مو اصل و باکیفیت برای استفاده توسط مادران باردار و شیرده بی‌خطر و ایمن است. البته هنوز هم لازم است تا حد ممکن از آن در فضای باز استفاده کرده و از تنفس یا تماس رنگ با پوست و چشم و دهان خود جلوگیری کنید. در واقع بهتر است همیشه موارد احتیاط ذکر شده روی بسته‌بندی محصولات را رعایت کنید تا از عدم بروزعوارض جانبی مطمئن شوید.

معمولا به دلیل مواد شیمیایی خشنی که در رنگ موهای دائمی وجود دارد، توصیه می‌شود که در دوران بارداری تعداد دفعات رنگ کردن موهایتان را به حداقل برسانید. به‌خصوص طبق توصیه انجمن بارداری آمریکا، در سه ماه اول بارداری بهتر است موهای خود را رنگ نکنید. مطالعات NCBI ثابت کرده که میزان مجاز برای رنگ‌کردن مو در طول دوران بارداری، 3 تا 4 بار است و بیشتر از آن ممکن است عوارض جانبی داشته باشد.

خرید اسپری رنگ مو موقت

پس در چنین شرایطی، خرید اسپری رنگ مو موقت بهترین گزینه برای جایگزینی رنگ‌های دائمی حاوی آمونیاک و مواد شیمیایی تحریک کننده هستند. با کمک این محصولات می‌توانید ریشه سفید یا ناهماهنگ مو را بپوشانید و فاصله بین دفعات رنگ‌کردن مو را بیشتر کنید. برای خرید اسپری رنگ موی موقت اصل در فروشگاه سوراو روی لینک ذیل کلیک کنید:

https://suraw.com/product-category/hair-products/hair-color/hair-color-spray/